{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Store kat angriber lille - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej GG. Jeg har et rimelig stort problem, som jeg håber at i kan hjælpe mig med at løse.

Jeg har en kat på to år, ved navn Kelly. Vi fandt Kelly for efterhånden længe siden i en annonce herinde, og da vi hentede hende var alle hendes søskende + hendes mor og begge ejerne flyttet ud af lejligheden. Hun boede alene, men ejerens mor kom en gang om dagen og fodrede hende. Vi har så senere regnet os frem til at Kelly ikke kan have været en dag mere end otte uger da vi hentede hende.

Kelly er en meget speciel kat, med et specielt sind. Den eneste hun har respekt overfor i huset er mig, de andre skider hun højt og helligt på. Jeg kan til nøds få lov til at røre hende og løfte hende rundt, de andre familiemedlemmer går hun simpelthen i flæsket på i tide og utide, og uden varsel. Hun kan smide sig på ryggen og spinde, og så snart man så bukker sig og klør hende går hun helt amok og så får man lange rifter på alt bart hud. Vi er selvfølgelig meget kede af at det fungerer som det gør med Kelly, og vi kunne godt tænke os at have en kat som vi kan have med at gøre. Derfor hentede vi sidste torsdag en lille maine coon blanding. Malou er nysgerrig, spinder bare man ser på hende og har masser af gåpå mod.

I starten tog Kelly det sådan okay, hun hvæste lidt af Malou og daskede lidt ud efter hende når de gik forbi hinanden, men det er ligesom om at jo længere tid Malou er her, jo modigere bliver Kelly. Dvs. at hun nu er begyndt at springe i flæsket på Malou, uden varsel overhovedet.

Jeg ved virkelig ikke om Kelly aldrig har lært at være sammen med andre katte, men hvis det ikke bliver bedre meget snart, fører det til en aflivning. Selvom Kelly har været her først, kommer det til at være hende der får sprøjten. Jeg holder utrolig meget af mispigen, men hun er blevet alt for utilregnelig, og vi er efterhånden bange for at hun kan finde på at springe på en af min lillesøsters vennner eller veninder, når de er med hjemme.

Jeg er virkelig desperat efter råd og vejledning, jeg vil kun aller nødigst aflive min prinsesse!
/Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store kat angriber lille - HJÆLP!
  • #2   29. aug 2010 Jeg er bare rigtig bange for at det kommer til at 'ødelægge' Malou, og det vil jeg ikke risikere..

  • #4   29. aug 2010 Har hun været ved dyrlæge?

  • #5   29. aug 2010 Stald Makenzie - Jeg ved godt at hun er traumatiseret smiley Vi vil ikke finde et andet hjem til hende, det ville simpelthen være synd.

    Atli - Nej ikke for nylig, det har hun ikke da hun ingenting fejler. Hun er blevet undersøgt en gang, dyrelægen sagde at hun absoulut var helt rask fysisk. Men jeg har fået et rigtig godt råd af en avler på kattegalleri om at få hende neutraliseret, da det kan ændre hendes adfærd meget, så det vil vi gøre snarest muligt smiley


  • #6   29. aug 2010 Det lyder ikke rart, hveren for familien eller lille Malou..
    Det lyder ikke til at Kelly har fået bedste start på sit liv, og hvis i har hentet hende før hun var salgsklar, eller er blevet taget fra moderen for tidligt kan hun ha fået psykiske problemer..
    Det ske deværre tit for katte.

    Jeg synes at du bør ringe til et kattehjem, der vil de kunne finde ud af om hun kan gøres god igen.
    Her er et link:

    (link fjernet)

    Held og lykke!:-)


  • #7   29. aug 2010 Tusindfryd - tak for linket smiley jeg kigger på det.

  • #8   29. aug 2010 Hej smiley
    så et program med det her sidst, at katte er dårlige til at dele ting med nye katte, og de er meget territorie bevidste, så fik man en ekstra kat skulle man ha ALT ekstra, en nye kattebakke, ny mad og vandskål, ny kurv, og gerne skal kattene have hvert deres sted i huset, fordi katte som bare bliver sat sammen kan sjældent enes,
    har ikke selv prøvet det, men det er fra animal planet smiley ville lige skrive det, for tænk nu hvis det virkede smiley


  • #9   29. aug 2010 Ja hvis hun ikek er neutraliseret er det også en god ide at få gjort.. Og så få et ordneligt sundhedstjek, hvor de tjekker der ikke er nogen smerter nogle steder.. Katte er rigtig gode til at skjule smerte i hverdagen

  • #10   29. aug 2010 Line - Vores ene kat er udekat, og den anden bliver det også smiley Så de har ingen kattebakke, og de sover bare i sengen eller hvor de har lyst. Madskål og vandskål har de selvfølgelig hver deres egen af. Men tak for rådene alligevel smiley

    Atli - Ja, hun er på p-piller og vi havde egentligt aldrig tænkt det som et problem indtil at en katteavler fortalte mig at katte kan få humørsvingninger ligesom mennesker af p-piller, så det kunne gøre en stor forskel at få hende neutraliseret.


  • #11   29. aug 2010 p-piller kan ved katte desuden også give livmoderbetænelse, så man skal helst slet ikke have sin kat på dem

  • #12   29. aug 2010 Det er jeg godt klar over, men det var den hurtige løsning da vores dyrelæge ville have at vi skulle vente med neutralisering og øremærkning.

Kommentér på:
Store kat angriber lille - HJÆLP!

Annonce