{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.446 visninger | Oprettet:

Spræller kanin {{forumTopicSubject}}

Hej min kanin spræller sindsyg meget når jeg bære ham ved sit bur ved godt det er for at komme derned men han river min arm om med neglene jeg bruger lemmen som han også selv kan hoppe ud af fordi hvis jeg bruger åbningen ved låget så har jeg ingen arm

Hvor skælder i jeres kanin ud ?
Jeg går væk fra buret hver gang han spræller og sætter ham først når han er forholdsvis stille jeg siger nej imens jeg føre mine arme væk men synes ikke det hjælper

Jeg er et grøn til at have kanin og kan ikke finde sådan noget godt på nettet og tænker i derfor de bedste smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spræller kanin
  • #1   15. sep 2015 Næsten alle kaniner bryder sig ikke om at blive båret. Mange kaniner finder sig i det men der er nogle kaniner der slet ikke vil have det. Du må endelig ikke skælde ham ud, så kommer i slet ikke til at knytte et bånd. Prøv kun at bære ham når det er meget nødvendigt. Når du bær ham skal du huske også at støtte benene og numsen, ellers kan de have en tendens til at sprælle fordi de er bange og ikke har noget at støtte i smiley

• #2   16. sep 2015 Candy (min kanin) sprællede også i starten da jeg tog hende op, men efter jeg havde taget hende op 20-25(cirka) gange vænnede hun dig af med det.
    Så det der virkede for mig, var bare at blive ved med at tage hende op, og bare holde "fast" selvom hun sprællede.

Så det er mit råd til dig, håber det virker:)

• #3   16. sep 2015 Sig*

• #4   16. sep 2015 "Sig" istedet for "dig";-)

• #5   16. sep 2015 Mon ikke du skulle finde et rutineret kaninmenneske, som kunne lære dig noget om håndtering af kaniner ?

• #6   16. sep 2015 Altså nu kan jeg godt håndtere kaniner og ved godt hvordan man bærer osv.
    Men jeg har aldrig prøvet at de spræller så meget og ved ikke hvordan man skælder dem ud.

Da jeg kun har passet andres kaniner hvor jeg ikke har oplevet ligne.

Han spræller kun når jeg skal have ham ned i bur IKKE op fra buret eller når jeg jeg tager ham op fra gulvet af der er heller intet problem igår prøvede jeg det at TAGE et håndklæde rundt om ham som han kunne pakke sig ind i og lagde håndklæde på bunden af buret og det var en succes
    men er det så det der skal til ??

• #7   16. sep 2015 Hvorfor skælde kaninen ud?

• #8   16. sep 2015 Han flår min arm så jeg har blodige rifter

• #9   16. sep 2015 Så bliver han nok håndteret forkert smiley hvorfor skal du egentlig bære ham?

• #10   16. sep 2015 For at få ham i buret igenhvis jeg skal gå eller i seng så skal han ikke løbe rundt frit

• #11   16. sep 2015 Kan du ikke åbne lågen og så fodre ham derinde? Så går de fleste kaniner efter tid automatisk der ind smiley

• #12   16. sep 2015 Jeg tager min kanin op 2-4 gange om dagen...:-)

• #13   16. sep 2015 Jeg bærer kun mine kaniner når det er nødvendigt smiley De fleste kaniner bryder sig ikke om det.

• #14   16. sep 2015 Jo han går selv ind men også hurtig ud igen det er kun for at gøre diverse
    Og det er få gange måske 1 gang på en time smiley

Men hvis jeg skulle vente på at han hoppede ind kan jeg side der i mange mange mange timer smiley

• #15   16. sep 2015 Nej, det ved jeg, men vi har haft mange kaniner gennem årene, mest ude-kaniner, og det har gået fint:)

Men det er når jeg feks. Skal have Candy (min kanin) ud til et større sted end hendes bur, eller sammen med Ella (min søsters kanin). Så skal jeg jo have hende derud, og også tilbage i hendes bur igen, det er jo allerede 2 gange...

Og så hvis jeg også skal have hende ud og nusse og kæle med senere, så tager jeg hende jo op igen... smiley
    Så bliver det jo hurtigt til 4 gange:)

• #16   16. sep 2015 Ja det sandt jeg må prøve smiley tror han synes det er farligt og fordi han kan se han kommer tættere på jorden men ikke kan mærke den

• #17   16. sep 2015 Ja, men du skal sådan set bare knytte et bånd til din kanin, så den stoler på dig, og at den stoler på at du ikke taber ham/hende;)

Sry, for at jeg kalder sin kanin for "den" men jeg har lige glemt hvad din kanin hedder, og om det er en hun eller han:)

• #18   16. sep 2015 Det er helt okey det er han og jeg kalder ham cuttie smiley

Han stoler meget på mig allerede nu hvor han ligger langs op af mig og lader mig vende ham på ryggen og han hopper op og ned af mig smiley han er meget sød bortset fra når han skal ned i buret smiley

• #19   16. sep 2015 Nårrr... Det er når han skal ned i buret..!

Der hader jeg også hvis kaniner de spræller, det gjorde alle dem kaniner vi har haft, men som sagt så hader jeg det, så lige ved det punkt er jeg lidt streng. Jeg holder bare kaninen godt fast ind til mig, indtil at kaninen ikke spræller mere, og så får kaninen lov til at komme ned i buret.
    Husk at han først må komme ned i buret, når han holder op med at sprælle:)

• #20   16. sep 2015 Det*

• #21   16. sep 2015 De*

• #23   16. sep 2015 Prøv at holde kaninen så dens hoved er oppe på din skulder samtidig mens du holder dens numse. Det er dens natur at sprælle når den bliver taget op og det hjælper ikke at skælde den ud.

• #24   16. sep 2015 Det er når den skal ned smiley

Jeg sætter ham ikke før han spræller mindre end det ekstreme som han kan
    Jeg har haft prøvet håndklæde men ved sku ikke hvad der stresser mest smiley

Men er ret voldsom syntes jeg den mindste lyd så er han på vagt så han ville være en god VILD kanin smiley

• #25   16. sep 2015 Hvordan sætter du ham ned? Er han en meget angst kanin?

• #26   16. sep 2015 ALDRIG vend en kanin på ryggen.

• #27   17. sep 2015 Hvordan ville klippenegle ellers når du er er alene ??????
    Han er fire måneder ?? Det er ikke fordi han prøvet det meste ..

Jeg prøver at gøre mit bedste hele tiden ved at analysere hans sprog men han er sku en nervøs og oversensitiv kanin
    Derfor må jeg eksperimentere med hvornår og hvordan han føler sig bedst tilpas

Men jeg kan ikke hvad jeg gøre galt
    Det er jo kun når han skal NED I BUR. Og når han dominere mig at vi har lidt spilllopper men ellers ligger han langs op af mig og følger mig i mit hjem når vi ikke har gæster eller der ikke er stærke dufte

Men det ville være dejligt med jer som sige DU MÅ IKKE OG DU SKAL IKK
    Uddyb jer for hvad må jeg så ? Jeg læser og læser og samler viden fra nær og fjerne men når jeg skriver det herinde så MÅ JEG IKKE ??? Forstå ikke

Uddyb
    Bare husk jeg er alene med ham. Og han mere frit gående kanin eller bur kanin. Og han er kun 4 måneder og jeg har haft ham i 9 dage nu

• #28   17. sep 2015 Men hvordan sætter du ham ned i sit bur og hvordan dominere han dig? Og ni dage er jo ikke lang tid.

Og det her er rigtigt godt til nervøse dyr: http://www.matas.dk/bachs-baevreasp-aspen-20-ml

• #29   17. sep 2015 Det er ikke svært at klippe kløer på en kanin når man er alene, uden at vende den om på ryggen :).

Jeg sætter mine på et bord e.l., løfter poten lige så jeg kan nå at sætte saksen på, og så klipper jeg. Det er hurtigt overstået og oftest også hurtigere at gøre det på den måde, i forhold til at vende kanin om hvor den kan begynde at sprælle og du så kommer til at klippe helt forkert.

• #30   17. sep 2015 Nej det er meget kort tid jeg har haft ham det vil jeg prøve og læse lidt på
    Jeg læst at når en kanin skubber voldsomt med hovedet op til flere gange i træk og kravler op af dig og begynder at sætte sig til at bide i din arm uden at holde på kanin ( han sidder på mit skød)

Jeg har altid lært at når kanin kravler op underhagen er det for tryghed samt i armenhulen men det siger nettet ikke og når han så bliver dominans skal lave et kort tryk (blødt) ved hoved. Når han bliver ved med at skubbe til voldsomt til mig
    Kan ikke huske kilden da det er 8 dage siden jeg har læst det

Dette har jeg prøve to gange men det stressede ham så nu siger jeg lyde istedet Og tager ham tilbage på sin plads

Cuttie har mørke negle så kan ikke se blodårerne også tror jeg at han er kilden under poterne har prøvet at snuppe et ben men der blev han tosset men hvis jeg vender ham rundt på mit skød og han bagben ( svært at forklare) så sidder han bare og kigger med

MEN. Der spræller han ikke overhoved smiley

• #31   17. sep 2015 Han har prøvet en del forskellige metoder at sætte ham ned

Buret låg : holdet ham tæt til mig med hånden under røv og bryst han sprang han ud af armen og vendte det hvide ud af øjne

Buret låget holdet ham under røv og under forben på hug : sprællede mindre men vendte ikke det hvide ud af øjne

Lem: sætter mig på hug og holder ham under røv og arme spræller når han ser buret og når han næsten er inde i det

Burets låg og et håndklæde
    Pakke ham ind og sænker ham i håndklæde fra burets top

Det skal lige sige at holde ham på brystet er over over hoved ikke nogle succes

Når han spræller tager ham væk fra buret til han ikke spræller og når han så er på vej ind i buret (ført ) og er mellem lemmen og bur så spræller han igen

Er så mange for han kommer tilskade for er ved at løbe tør for ideer smiley

• #32   17. sep 2015 Læser 100 forskellige metoder at holde en kanin men ikke hvordan man bære den ned det under mig

• #33   17. sep 2015 Du åbner lågen (ikke den foroven) Du holder din kanin under numsen og hovedet på din skulder, du sætter dig på dine knæ, sætter din kanin på dit lår, lader kaninen hoppe ind i buret selv. Det har virket for mig smiley

• #34   17. sep 2015 Det må jeg prøve det lyder som en dejlig måde smiley ! Så prøver jeg at give ham tid til at lærer det smiley det lyder så dejlig let smiley

• #35   18. sep 2015 Jeg havde en kæmpe succes igår
    Han blev sat foran sin lem og hoppe selv ind smiley wee så fedt

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #37   20. sep 2015 Problemet med at vende kaninen om på ryggen, er at du "trancer" den. Det er en instinktiv, defensiv reaktion, der er fremkaldt af frygt. I naturen, er trancing kaninens sidste udvej, EFTER at den er blevet fanget af rovdyret. Den spiller død. Fordelen i naturen, er at rovdyr ofte "slapper af" efter at byttet er dødt, og måske slipper det, og kaninen kunne derefter undslippe. Men det udsætter kaninen for et højt stress niveau, og kaniner kan risikere at få et hjertestop. Så trancing bør undgås, og kun benyttes, hvis der virkelig ikke er anden mulighed.

Med hensyn til hvordan du får din kanin ind i buret igen, så er det meget simpelt. En godbid. Gør ham opmærksom på at du har noget lækkert, og lok ham ind i buret, og så snart han er inde, luk lågen. Jeg plejer at sprede en lille smule havregryn på gulvet i Flapøres indhegning, når det er sengetid, og det gør at hun selv hopper derind

• #39   14. nov 2015 MCM: Emnet er altså rimeligt gammelt smiley

Kommentér på:
Spræller kanin

Annonce