Spræller kanin {{forumTopicSubject}}
Hej min kanin spræller sindsyg meget når jeg bære ham ved sit bur ved godt det er for at komme derned men han river min arm om med neglene jeg bruger lemmen som han også selv kan hoppe ud af fordi hvis jeg bruger åbningen ved låget så har jeg ingen arm
Hvor skælder i jeres kanin ud ?
Jeg går væk fra buret hver gang han spræller og sætter ham først når han er forholdsvis stille jeg siger nej imens jeg føre mine arme væk men synes ikke det hjælper
Jeg er et grøn til at have kanin og kan ikke finde sådan noget godt på nettet og tænker i derfor de bedste
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 25 Gnavere: 5 Emner: 40 Svar: 414
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 38
Så det der virkede for mig, var bare at blive ved med at tage hende op, og bare holde "fast" selvom hun sprællede.
Så det er mit råd til dig, håber det virker:)
feb 2015
feb 2015
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
sep 2015
Følger: 2 Følgere: 5 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 21
Men jeg har aldrig prøvet at de spræller så meget og ved ikke hvordan man skælder dem ud.
Da jeg kun har passet andres kaniner hvor jeg ikke har oplevet ligne.
Han spræller kun når jeg skal have ham ned i bur IKKE op fra buret eller når jeg jeg tager ham op fra gulvet af der er heller intet problem igår prøvede jeg det at TAGE et håndklæde rundt om ham som han kunne pakke sig ind i og lagde håndklæde på bunden af buret og det var en succes
men er det så det der skal til ??
nov 2013
sep 2015
nov 2013
sep 2015
nov 2013
feb 2015
nov 2013
sep 2015
Og det er få gange måske 1 gang på en time
Men hvis jeg skulle vente på at han hoppede ind kan jeg side der i mange mange mange timer
feb 2015
Men det er når jeg feks. Skal have Candy (min kanin) ud til et større sted end hendes bur, eller sammen med Ella (min søsters kanin). Så skal jeg jo have hende derud, og også tilbage i hendes bur igen, det er jo allerede 2 gange...
Og så hvis jeg også skal have hende ud og nusse og kæle med senere, så tager jeg hende jo op igen...
Så bliver det jo hurtigt til 4 gange:)
sep 2015
feb 2015
Sry, for at jeg kalder sin kanin for "den" men jeg har lige glemt hvad din kanin hedder, og om det er en hun eller han:)
sep 2015
Han stoler meget på mig allerede nu hvor han ligger langs op af mig og lader mig vende ham på ryggen og han hopper op og ned af mig
feb 2015
Der hader jeg også hvis kaniner de spræller, det gjorde alle dem kaniner vi har haft, men som sagt så hader jeg det, så lige ved det punkt er jeg lidt streng. Jeg holder bare kaninen godt fast ind til mig, indtil at kaninen ikke spræller mere, og så får kaninen lov til at komme ned i buret.
Husk at han først må komme ned i buret, når han holder op med at sprælle:)
feb 2015
feb 2015
sep 2013
Følger: 36 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
sep 2015
Jeg sætter ham ikke før han spræller mindre end det ekstreme som han kan
Jeg har haft prøvet håndklæde men ved sku ikke hvad der stresser mest
Men er ret voldsom syntes jeg den mindste lyd så er han på vagt så han ville være en god VILD kanin
sep 2013
nov 2013
sep 2015
Han er fire måneder ?? Det er ikke fordi han prøvet det meste ..
Jeg prøver at gøre mit bedste hele tiden ved at analysere hans sprog men han er sku en nervøs og oversensitiv kanin
Derfor må jeg eksperimentere med hvornår og hvordan han føler sig bedst tilpas
Men jeg kan ikke hvad jeg gøre galt
Det er jo kun når han skal NED I BUR. Og når han dominere mig at vi har lidt spilllopper men ellers ligger han langs op af mig og følger mig i mit hjem når vi ikke har gæster eller der ikke er stærke dufte
Men det ville være dejligt med jer som sige DU MÅ IKKE OG DU SKAL IKK
Uddyb jer for hvad må jeg så ? Jeg læser og læser og samler viden fra nær og fjerne men når jeg skriver det herinde så MÅ JEG IKKE ??? Forstå ikke
Uddyb
Bare husk jeg er alene med ham. Og han mere frit gående kanin eller bur kanin. Og han er kun 4 måneder og jeg har haft ham i 9 dage nu
sep 2013
Og det her er rigtigt godt til nervøse dyr: http://www.matas.dk/bachs-baevreasp-aspen-20-ml
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Jeg sætter mine på et bord e.l., løfter poten lige så jeg kan nå at sætte saksen på, og så klipper jeg. Det er hurtigt overstået og oftest også hurtigere at gøre det på den måde, i forhold til at vende kanin om hvor den kan begynde at sprælle og du så kommer til at klippe helt forkert.
sep 2015
Jeg læst at når en kanin skubber voldsomt med hovedet op til flere gange i træk og kravler op af dig og begynder at sætte sig til at bide i din arm uden at holde på kanin ( han sidder på mit skød)
Jeg har altid lært at når kanin kravler op underhagen er det for tryghed samt i armenhulen men det siger nettet ikke og når han så bliver dominans skal lave et kort tryk (blødt) ved hoved. Når han bliver ved med at skubbe til voldsomt til mig
Kan ikke huske kilden da det er 8 dage siden jeg har læst det
Dette har jeg prøve to gange men det stressede ham så nu siger jeg lyde istedet Og tager ham tilbage på sin plads
Cuttie har mørke negle så kan ikke se blodårerne også tror jeg at han er kilden under poterne har prøvet at snuppe et ben men der blev han tosset men hvis jeg vender ham rundt på mit skød og han bagben ( svært at forklare) så sidder han bare og kigger med
MEN. Der spræller han ikke overhoved
sep 2015
Buret låg : holdet ham tæt til mig med hånden under røv og bryst han sprang han ud af armen og vendte det hvide ud af øjne
Buret låget holdet ham under røv og under forben på hug : sprællede mindre men vendte ikke det hvide ud af øjne
Lem: sætter mig på hug og holder ham under røv og arme spræller når han ser buret og når han næsten er inde i det
Burets låg og et håndklæde
Pakke ham ind og sænker ham i håndklæde fra burets top
Det skal lige sige at holde ham på brystet er over over hoved ikke nogle succes
Når han spræller tager ham væk fra buret til han ikke spræller og når han så er på vej ind i buret (ført ) og er mellem lemmen og bur så spræller han igen
Er så mange for han kommer tilskade for er ved at løbe tør for ideer
sep 2015
sep 2013
sep 2015
sep 2015
Han blev sat foran sin lem og hoppe selv ind
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
Med hensyn til hvordan du får din kanin ind i buret igen, så er det meget simpelt. En godbid. Gør ham opmærksom på at du har noget lækkert, og lok ham ind i buret, og så snart han er inde, luk lågen. Jeg plejer at sprede en lille smule havregryn på gulvet i Flapøres indhegning, når det er sengetid, og det gør at hun selv hopper derind
sep 2013
Spræller kanin