{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.936 visninger | Oprettet:

Line A
Line A
Tilmeldt:
5. jun 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Fedt eller kræft knude {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et marsvin som hedder Rasmus og er ca 1 1/2 år gammel og måske en smule overvægtige , han har fået en knude på rykken, jeg vil tror det er en fedtknude fordi den gener ikke han på nogen måde, han op føget sig heller ikke anderledes end han plejer, han er et glad og meget kælene marsvin og mig og min lillebror så knuden i dag, min far prøvede at trykke lidt på den og der kom en lille smule snask og blød men ikke sådan man kunne se det rigtig, knuden er ca. 1cm i dirmeter og en halv- en hele cm høj, vi ved ikke om vi skal tage til dyrlægen, fordi jeg har læst en masse steder her inde at det ikke er farligt og at en marsvin sagtens kan leve i flere år med sådan en knude, så jeg tror jeg bare jeg vil holde øje med om den begynder at gener han eller bliver større, men vi elsker ham rigtig højt og kan ikke holde tanken ud om det måske kunne være kræft, hen er der nogle billede så i kan se den, tak på forhånd 💗


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedt eller kræft knude
  • #1   5. jun 2015 Tag ham til dyrlæge. Hvis der kan komme noget ud er det nok en talg knude som dyrlægen evt skal have trykket ud og renset op. Det er desuden synd at lade dyr gå til man kan se at de har ondt, for så har de haft ondt længe.

  • Line A
    Line A Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   5. jun 2015 Ja det kan godt være vi skal tage han med til dyrlægen men han har ikke ondt han er ligesom han plejer og når man trykker på den reagere han ikke.

  • #3   5. jun 2015 Jeg tænker også talgknude, hvis i kan presse noget ud af den smiley Jeg ville tage til dyrlægen og få dem til at vurderer det, da det jo er nemt at tage fejl her bag skærmen smiley

  • Line A
    Line A Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   5. jun 2015 Ja det tænker jeg også tak

  • #5   6. jun 2015 Da gnavere er byttedyr, er de rigtig gode til at skjule at de har ondt. Der skal rigtig meget smerte til, før vi som mennesker kan se det. Den kan altså godt have ondt, selvom den gør som den plejer. Hvis der kan trykkes noget ud af knuden, så er der højest sandsynligt tale om en talgknude - en stor bums. Hvis den skal oprenses/fjernes hos en dyrlæge, er det er lille indgreb, og marsvinet er normalvist hurtigt oven på igen. - håber det kan hjælpe lidt på beslutningen om et dyrlægebesøg smiley

  • Line A
    Line A Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   6. jun 2015 Men Michelle tror du den forsvinder igen lide for en bums eller kan man gøre noget selv
    For jeg har læst her inde på en masse der har haft det samme problem og at de skulle kunne leve flere år den sådan en knude, men jeg ved ikke og den vil forsvinde eller om man er nød til at tage til en dyrlæge for at den overlever ??????


  • #7   6. jun 2015 De feste kan sagtens overleve med sådan en talgknude, men om de har ondt eller ej, det er svært at sige. Så snart knuden har nået en vis størrelse, så går den ikke væk af sig selv - jeg har hørt om folk som selv trykker dem ud, men det vil jeg synes er smertefuldt og ubehageligt for dyret, så jeg vil mene at det er et dyrlægebesøg værd smiley

  • Line A
    Line A Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   6. jun 2015 Tusinde tak
    Men jeg tror vi venter lidt endnu
    For den er ikke så stor som på nogle at de billeder de andre så har lagt noget her ind
    Men tak for svar får nu tror jeg jeg kan slappe lidt mere af.


  • #9   6. jun 2015 smiley

Kommentér på:
Fedt eller kræft knude

Annonce