{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Mine dyr lugter. {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt. 3 hun mus ( + 7 unger på en uge) og en han mus. Derudover har jeg 2 marsvin.

Jeg synes ikke selv de lugter, men min far brokker sig konstant over at de lugter. Jeg bruger pt hempbed som bundlag. Har fundet et nyt hjem til han musen og han flytter på mandag, og han ungerne vil også komme væk når de er klar til det.

Hvordan holder i lugten nede? Er ved at blive sindsyg over at min far brokker sig hele tiden når jeg ikke engang selv kan lugte dem? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine dyr lugter.
  • #1   30. maj 2015 Det kan være at din far kan lugte ting du ikke kan...
    Der er nogle lugte, hvor det er genetisk betinget om man kan lugte dem eller ej. Jeg ved ikke om det også gælder for de her lugte, men det kunne være.

    Prøv at vaske burene ned i noget desinficerende. Jeg har købt noget hos zooplus der fjerner bakterier og lugt. Det er ret effektivt.
    Du kan prøve at få dem til at bruge en tissebakke, hvor du så kan skifte det dagligt eller et par gange om ugen.


  • #2   30. maj 2015 Der er to muligheder: enten står dine dyr i et meget lille rum, eller også skal du rense oftere hos dine dyr smiley
    Jeg havde på et tidspunkt 25 marsvin på vores kontor - og det eneste, man kunne lugte var spåner og hø smiley Jeg havde også på et tidspunkt ret mange hamstere - de kunne heller ikke lugtes. Men det kræver, at man virkelig renser hele tiden smiley


  • #3   30. maj 2015 ofte så er det folk der ikke kan li de dyr man har som kommentere de lugter.

    Min far synes også mine lugter når vi snakker om dem, men det skyldes så han stort set kun komme hos mig når han skal fodre mine dyr og jeg ikke er hjemme, og det er de dage hvor der ikke bliver luftet ud.

    Ikke fordi han ikke kan li dyrene, han forstår bare ikke antallet og hvad de betyder for mig.

    Derudover når man dag ud og dag ind færdes hos sine dyr så lugter man dem ikke så meget som man ellers ville. Jeg kan også godt når jeg har været væk en hel weekend og kommer hjem tænk puha de lugter da lidt. Men hvis jeg havde været hjemme hele weeekenden havde jeg ikke lugtet det.. Man vænner sig let til det man nu en gang går i.


  • #4   30. maj 2015 Der bliver skiftet min. 1 gang i ugen og tit fjerner jeg diverse lorte og der bliver luftet ud så godt som hver dag. Derudover er mit værelse 24 kvadratmeter så det er rimelig stort. smiley

  • #5   30. maj 2015 Når jeg selv kan lugte dem bliver der selvfølgelig også gjorde ekstra ved det smiley

  • #6   30. maj 2015 Selv jeg der er vandt til dyrelugt kan somregl lugte hvis nogen har mus som kæledyr, deres lugt ER bare kraftigere

  • #7   31. maj 2015 Han brokker sig mere efter marsvinene er kommet utroligt nok.

    Jeg har brugt aviser i bunden men er nu kommet i tanke om at det vidst ikke er nødvendigt? smiley


Kommentér på:
Mine dyr lugter.

Annonce