5.174 visninger
|
Oprettet:
Tale til forældrenes sølvbryllup. {{forumTopicSubject}}
Hej derude! Jeg ved godt at det sikkert er et mega random emne men jeg har behov for lidt hjælp. Mine forældre har sølvbryllup lige her om noget tid, og begge mine storesøskende har været ved mig, den mindste (typisk..) og spurgt om ikke jeg kan holde en tale ved festen?
Og dertil måtte jeg jo svare at det kunne jeg da godt.
Men eh..
hvordan holder man en tale til et sølvbryllup? Har i nogle ideer hvad den skal indeholde osv?
mar 2014
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 120
Alle familier har vel op- og nedture, og det er vigtigt at påskønne særligt de sjove minder man har sammen, men også at påskønne, hvordan - eller at - man er kommet igennem de trælse nedture der nu engang måtte være
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Nu hvor du har søskende, er det oplagt at tage dem med ind i talen, og snakke om det forhold du, dine forældre og dine søskende har.
Personligt kunne jeg godt finde på at starte ud med, at dig og dine søskende var enige om at der skulle holdes tale, og at dine søskende var enige om at det var dig der skulle holde den.
En anden måde at gøre det på, er at man starter med at fortælle hvordan de mødtes, og så fortælle om deres historie sammen, med fokus på hvad der har været af højdepunkter (børn mv), og noget om hvad det har betydet for dig.
Hvis du er helt lost, kan du jo også overveje om du skal droppe talen, og om du og dine søskende i stedet skal sætte jer ned sammen, og lave en sang.
Tale til forældrenes sølvbryllup.