1.089 visninger
|
Oprettet:
Er det synd at holde kaninen inde..? {{forumTopicSubject}}
Jeg kan godt mærke at jeg virkelig gerne vil have en kanin når jeg sidder og kigger på en dejlig dværgvædder..
Men jeg bor i en 2 værelses og har ikke altan.. Har haft mange kaniner da jeg var yngre, og de har boet udenfor..
Hvad synes i?
apr 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Gnavere: 5 Emner: 50 Svar: 211
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 1 Svar: 8
Hvis du har mulighed for at have den ude af buret, så ser jeg intet forkert i det
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 171
Det kan godt være kaniner er vant til at være ude, men det er ikke synd at de er inde. Det giver derimod ofte et tættere bånd til kaninen, fordi man altid er sammen. (hvilket vi er hjemme hos os, men vi har også have vi benytter).
Bare den kan komme ud af buret og få brugt lidt energi ved evt. at løbe rundt i lejligheden = totalt sikret hjem md ledninger osv.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 171
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 68
jeg har haft ham på et kollegieværelse på 12kvm, det gik også fint, men kan godt se at han har tabt sig efter vi er flyttet, hehe.
Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive pb.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 30 Svar: 46
Jeg vil gerne have en hankanin, da jeg har erfaret at de er lidt mere tamme og mine gamle hunkaniner kunne være nogle stride kællinger når de var i brunst
Men kan en hankanin ikke godt begynde at strinte?
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 68
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 2 Emner: 9 Svar: 61
Hvis du træner din kanin helt fra start af til at gå på et hjørnetoilet, så kan du overhovedet ikke lugte at de er der. Af hensyn til Tumle renser jeg helt ud en gang om ugen, kunne sagten gøre det hver 3 uge, men han elsker få møbleret rundt og frisk snavsmuld!
Hvis du træner fra kanin er helt lille og lærer den hvad den må og ikke må, behøver du end ikke at lukke den inde, så kan du havde den gående frit 24/7. Det har alle mine kaniner gjort uden problemer. Det handler alt sammen om træning.
Min erfaring er at kaniner der går inde er mere glade og tamme fordi de har langt mere kontakt og hygge med sine mennesker, end dem der står i lille 100*60*60 bur ude i haven, kun ses til en enkel gang om dagen.
Du skal være hjertelig velkommen til at skrive privat besked hvis du vil vide noget som helst. Jeg synes du skal læse lidt om kaniner og så gøre op med dig selv om det ikke er det hele værd!
Self husk at kanin sikre hjemmet, lige pak ledninger væk osv
Det er ren fornøjelse at havde kanin hjemme!
Er det synd at holde kaninen inde..?