{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.070 visninger | Oprettet:

Inspiration (kaninstalden) {{forumTopicSubject}}

Søger lidt inspiration til ude ved kaninerne, gad godt have noget mere orden, bedre rengørings "værktøjer", navneskilte og ellers bare noget inspiration. smiley
Der er ikke noget som helst jeg elsker mere end at pynte min stald smiley

Info:
Jeg har ét 4-rums bur, hvor der i øjeblikket kun bor 1 kanin indtil de andre flytter ind smiley
Jeg har et ekstra lille 2-rums til unger, og ovenover i det bur er der et lille opbevaringsrum. Kender i ikke noget smart og billigt man kan bruge til opbevaring i stedet? Da jeg synes det roder for meget smiley

Jeg skal have skaffet mig 4 petcaddyer, og ellers har jeg bare nogle reserve bokse.
Jeg har én løbegård ville i sige det var nok til 4 kaniner, eller skal jeg enten købe nogle flere eller dele den op i 2?

Gad også godt have en hop- og løbegårds plan?

Har i evt. Også nogle idéer til aktivitet i buret?

Kan sagtens bygge ting selv hvis bare det ikke bliver for dyrt smiley


Lidt ekstra info:
Jeg får snart joker- og stjerneskåle, hvor stjerneskålene er til foder og Joker til vand.
Har også hønet og skal også have nogle høbolde da jeg synes der ville være noget mere aktivitet i dem smiley
Har toiletbakker, og så en deeeel kaninspring.
Har nogle seler der lige nu bare ligger og flyder i opbevarings rummet sammen med mit hø, og kaninsprings pinde.
Har også diverse småting som fx. Neglesakse.
I øjeblikket muger jeg ud med en trillebør, trailer, og et par havehandsker smiley

Glæder mig til at høre jeres bud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration (kaninstalden)
  • #2   19. apr 2015 Har også "foder" spande her, men det er nogle andre slags, så det behøves jeg ikke smiley
    Til det med rengøring vil jeg prøve at kigge lidt, men faktisk slet ikke fattet hvad stalosan er, det bruger jeg i hvertfald ikke her, så kan du prøve at forklare det?
    Ellers tak for inspiration smiley


  • #4   19. apr 2015 Min "stald" er under ombygning hvis man kan sige det sådan, hvilket vil sige at jeg mangler nogle ting/mangler at hænge dem op, plus at jeg får 8 nye bure inden længe.
    Jeg har:
    En kalender som også fungerer som opslagstavle, til at skrive forskellige ting på (stævneplaner, parringer eller ting jeg bare skal huske).
    Oppe over er der plads til de medaljer/rosetter jeg håber på at vinde smiley Indtil videre er der dog desværre kun én af hver.
    En hjemmelavet knagerække, som jeg personligt selv synes er ret fed, og derpå hænger sakse, kam, klosaks og seler/snore. Den er jeg rigtig glad for.
    En hylde som snart skal hænges op. Derpå skal der være fibreplex, saltvandsdråber og andet nyttigt.
    Så har jeg selvfølgelig også mit hø, halm, spåner og kraftfoder som opbevares i min foderspand. Hø og halm står oppe på et bur, spåner og spand står på gulvet.
    Til rengøring har jeg en kost, en spade, sådan en man river blade sammen med og en håndkost. Når jeg muger kommer jeg det op i en sort sæk.
    Så har jeg selvfølgelig også andet såsom skåle, høhække og drikkeautomater.
    Har ALTID en 2-liters flaske med frisk vand stående derude, så jeg ikke skal rende frem og tilbage.
    En 16-liters spand til at samle grene, æbler, græs, mælkebøtter eller andet godt fra haven i.

    Mangler bare en radio og andre småting.

    Et billede af min dejlige knagerække, da der ikke hang ret meget på:


    profilbillede
  • #5   19. apr 2015 Sejt smiley
    Må jeg se resten af din stald og evt. Din kalender?


  • #6   19. apr 2015 Kan tage et billede af min kalender når jeg går ud og siger godnat om lidt, resten venter jeg lige med at offentliggøre indtil alting er på plads, og der ikke roder. smiley

    Så har jeg forresten også lys i loftet og lås på døren.


  • #7   19. apr 2015 Okay smiley
    Ligenu står mit bare udendørs indtil vi får tilladelse til at bygge et skur smiley
    Glææææder mig smiley


  • #8   19. apr 2015 En ganske alm. firmakalender. Ville gerne have haft en af de andre, men dem havde de ikke flere af. Men den her er egentlig fin nok, for der er plads til at skrive på, og man kan rive sider af, når der ikke er mere plads tilbage

    profilbillede
  • #9   19. apr 2015 Smart smiley

  • #10   19. apr 2015 Hvordan ser dit lys ud?

  • #11   19. apr 2015 Bare en ganske almindelig rund loftlampe

  • #12   19. apr 2015 Okay smiley


  • #13   19. apr 2015 6 af mine kaniner står hos mine forældre, i en staldbygning.
    De har hvert et bur på 180x60x60, hvor jeg så har 3 etagebure med 2 etager i hver til mine 6 kaniner.
    Ovenpå burene har jeg/vi mine kaninspring og pindene dertil er i en foderspand.
    Halm og hø opbaveres på et par paller i stalden, Easystrø bare i sin pose/pakke og foder og Stalosan F i hver son foderspand.
    Seler og negleklipper mm. hænger på små knager på enden af det ene etagebur.
    Jeg har en kasse med forskelligt medicin og andre præparater som CC (Critical care, engangssprøjter, saltvand mm.) og en anden kasse til ekstra skåle, legetøj mm.
    Transportkasser opbevares også ovenpå burene og ligeledes gør mine indendørs tremmebure, som er ekstra bure, der bruges når jeg besøger mine forældre med mine kaniner her i lejligheden, pt. kun 1, men en af de 6 af mine hos mine forældre flytter snart over til mig, så det altid er 2 jeg rejser med, når jeg besøger mine forældre.

    I kaninernes bure har de 2 hjørnehylder, legetøj, høhæk + hver sin høbold, madskål, stjerneskål til vand, toiletbakke og friske grene.
    I haven er 6 løbegårde, så de alle kan komme ud samtidig, når vejret er til det.

    Og her i min lejlighed har jeg jo "bare" 1 kanin, som har sit bur og lejligheden at løbe frit i og har lidt de samme ting i sit bur som mine udekaniner hos mine forældre, lige pånær at han ikke har hylder, men han har så ting at hoppe op og ned fra i lejligheden.
    Desværre er en 2v jo ikke til at have 7 kaniner i, så mine søstre passer dem dagligt og det er jeg dem evigt taknemmelig for smiley

    Jeg hari kke radio, kalender, tavle mm., for mine kaniner deltager ikke i stævner, skal parres eller lignende, for jeg avler ikke, og med kun 7 kaniner så er det til at huske det meste i hovedet, - det er jo ikke ligefrem en kæmpe flok smiley


  • #14   19. apr 2015 Kan du ikke forklare hvad mam bruger stalosan til? smiley

  • #16   20. apr 2015 Så skal jeg da have købt mig noget stalosan inden unger o_O
    Må jeg se din tavle? smiley


  • #17   20. apr 2015 Så fluelarver vil også slåes ihjel af Stalosan F.

  • #19   20. apr 2015 Hvor kan man købe stalosan? smiley

  • #20   20. apr 2015 Det er jeg 99% sikker på de gør. Mine udekaniner, som bor hos mine forældre, har af og til fluer i stalden, fordi mine forældres naboer har møddinger mm., men Stalosan og hyppig rengøring gør at der ikke er fluer smiley

    Det kan købes i Land og Fritid. Koster vist omkring 200 kr eller sådan noget.


  • #21   20. apr 2015 Okay, så 15kg for 200kr?
    Hvor tit skal det så lægges?


  • #23   21. apr 2015 Okay super smiley

Kommentér på:
Inspiration (kaninstalden)

Annonce