4.947 visninger
|
Oprettet:
Larmende naboer {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelthen så sindsygt træt af mine overboer.
Hver eneste dag skal jeg høre på at de tramper, hopper, råber, skriger, larmer og ofte fester med meget voldsomt bas.
Jeg har virkelig lyst til at gøre gengæld for at vise dem hvor pisse irriterende det egentligt er, men jeg kan f. eks ikke irritere dem med bas, da de jo bor oven på.
Nogle der måske har nogle ideer, for jeg er godt nok ved at være sindsyg!
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
Mischa - Rart at vide du har det på samme måde.. overvejer virkelig at flytte og det er ikke engang 5 måneder siden vi flyttede ind
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Men synes helt klart at du skal starte med at klage til din overbo selv, og så kan I prøve at finde en løsning sammen...
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Alt efter hvad du bor i, kan du også tage den op med bestyrelsen.
Sidste mulighed er, at du ringer til politiet når de larmer. Men tal lige med overboen før du begynder på det.
Hvis din overbo nægter at lytte, jamen så kan du få politiet til at komme ud, og give dem et påbud (evt. en bøde), fordi de larmer, og genere deres naboer.
Du kunne i teorien også snakke med de boliger der ligger rundt om dig, og høre om andre er generede af din overbo.
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Her hvor jeg bor, kan min underbo fx høre mig, hvis jeg går lidt hårdt på gulvet og ikke har sko på.... Hun kan høre hvis min søn larmer, hvis hunden leger osv.
Ligesom jeg kan høre, når de støvsuger, leger, snakker i telefon osv.
Når man bor i bolig/etagebyggeri, må man finde sig i atkunne høre ret meget. Og det er lidt svært at gøre noget ved. Vi skal jo alle kunne være her og bare fordi man har en underbo, kan det jo ikke være rigtigt at man hverken må gå på gulvet eller høre musik.
Jeg kan forstå hvis det er efter et hvis tidspunkt om aftenen, men i dagtimerne tror jeg altså bare at man må bide det meste i sig - og så snakke med dem om om de kan dæmpe sig lidt.
Jeg snakker selv med min underbo og er opmærksom på at hun er der, ligesom det er omvendt. Så engang imellem må jeg jo bare lukke min altandør, hvis jeg ikke gider høre på at hun har gæster osv...
apr 2010
Line Bosak B - Det er mine også. Dem der bor til højre har de lidt "ældre" overboer der aldrig larmer, men os der bor til venstre vi har kun "unge" overboer. Selv når de fester på 2. sal (jeg bor i stuen) kan vi høre det lige så tydeligt.
Jeg snakker ikke rigtig med de andre naboer i opgangen, og for at skulle kunne klage til boligforeningen, kræver det mere end bare min underskrift.
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
hvis det er børn, er det svært for dem ikke at hoppe, det er en del af deres kropssprog..
Ang. fester kan du jo bede dem holde lidt færre fester
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
apr 2010
De ved sgu godt de irritere os røv meget, fordi vi har flere gange sagt det mens de har kunne høre det.
Maria - Grunden til vi ikke gør det er fordi jeg ikke har lyst til at få en på siden af hovedet af ham fyren der bor deroppe
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg kan da også forstå at man f.eks. har børn. Men hvis man står op kl. 6, og lader ungen kører frem og tilbage på et trægulv på en af de der små røde, blå pg gule knallerter, så har man sq ikke ret meget respekt for nogen som helst...
Hvad angår fester, så er det mindste man kan gøre, da også lige at smække en seddel op, hvor man skriver at man holder noget, og der nok bliver lidt larm.
Så er man forberedt på at der kommer noget larm. Men hvis overboen, naboen eller underboen bare gør som det passer ham eller hende, så bliver det hurtigt træls med sådan nogle etage egendomme.
Personligt ville jeg ikke finde mig i det, hvis der var larm hele tiden, og de var ligeglade.
Nu tænker jeg ikke på folk der går rundt osv, men decideret larm på underlige tidspunkter af døgnet.
apr 2010
Jeg synes ærlig talt at når man bor i etage ejendom, så skulle man nok tage lidt mere hensyn til andre.
Jeg respektere at de larmer meget når de "hygger" det gør nogen jo, men det andet, det er godt nok træls
Larmende naboer