{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Annesus
Annesus
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8

Dyreforsøg - spørgeskema {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med en specialeopgave vil jeg gerne bede jer svare på dette spørgeskema. Det er på dansk og der er seks spørgsmål - det tager ca. 5 minutter.

https://da.surveymonkey.com/s/NMPZR7Q

Del det gerne på jeres facebook hvis I har lyst, skal have det ud til så mange som muligt! På forhånd STOR tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyreforsøg - spørgeskema
  • #1   6. feb 2015 Har været forbi og udfylde. Men synes at spørgsmålet hvor man skal angive en rækkefølge, om hvilke dyr man helst ser/helst ikke ser blive brugt til dyreforsøg var svær at svare på, da jeg stiller alle dyr lige...

• #2   7. feb 2015 ja er enig med at den er lidt svær med at stille dem op på den måde smiley
    men har svaret smiley

• #3   7. feb 2015 Jeg syns der er kæmpe forskel på et forsøg på hunde og feks. rotter.
    Jeg elsker alle dyr lige højt.
    Men ser helst der kun bliver lavet forsøg på rotter smiley

• #4   7. feb 2015 Jeg tænkte at spørgsmålet om hvor dyr har det bedst var svært. Umiddelbart ville jeg tænke zoo, men er det ikke en zoo der er en del af en sammenslutning, med etiske guidelines for deres arbejde såvel som samarbejde, så kan det godt være et problem... Den kunne jeg godt have tænkt mig at kunne uddybe på smiley

Og egentlig synes jeg også den med forsøgsdyr var svær. Men det er også pga at alle dyr ikke er egnede til det samme. Hvis man f.eks forsker i organ transplantation mellem dyr og mennesker, virker det måske en anelse fjollet at bruge fisk smiley

• #5   7. feb 2015 Jeg synes spørgsmålet med, hvornår det er ok at bruge dyr i DK var lidt underlig. Både fordi der ikke stod "bruge forsøgsdyr" og fordi, der er stor forskel på brugen af forsøgsdyr, alt efter hvad de skal undersøges for smiley

• #6   7. feb 2015 Det lyder rigtig interessant. Jeg skal selv til at tage et forsøgsdyrskursus nu her om ikke så længe, - eller jeg skal tage alle øvelserne og først tage eksamen til næste år.

Jeg har svaret på dit spørgeskema smiley

• #7   7. feb 2015 Jeg har ikke noget imod mange former for forsøg. Feks grise, der bruges til at uddanne læger i at udføre operationer. Eller "minigrise", hvor man på en eller anden måde har svært dem til at have type 1 diabetes, for at man så kan forske i behandlingen af type 1 diabetes. Men hold da op! Hvor jeg er imod toksikologiske forsøg, hvor man skal undersøge, hvor giftigt feks et sprøjtemiddel er. Der udsætter man dyrene (mus eller rotter) for sprøjtemidlet, for så at se, hvor længe dyrene skal udsættes for det før end halvdelen er døde af det. Nej hvor blev jeg dårlig af det, da jeg læste om det, da jeg skulle tage sprøjtecertifikat på landbrugsskolen.

Kommentér på:
Dyreforsøg - spørgeskema

Annonce