{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Hvis du elsker kaniner {{forumTopicSubject}}

Meningen med dette indlæg er mest af alt for at reklamerer lidt med det at have huskanin. Det er ikke et særlig udbredt her i Danmark endnu, men lande som England og USA har taget det til sig med stil. Huskanin vil sige at have sin kanin/kaniner til at leve frit i huset sammen med dig og din familie, ligesom en hund eller kat, bruge kattebakke, være neutraliseret (kastration/sterilisation), som regel lever i par (han og hun), og have masser af plads at løbe og være på dagen lang.

Lyder dette ikke som det ideelle ved at have kanin? Det synes jeg i hvert fald.

Jeg har selv en stor dreng (fransk vædder) på 6 kg, som går frit i huset både dag og nat. Han er sammenlever med 5 katte og 2 hunde, så hunde, katte og kaniner kan sagtens lære at enes og have det godt sammen! smiley Darwin, som han hedder, er 1 år, kastreret, bruger kattebakke, og er en del af hverdagen som vores hunde og katte.

Fordelen ved at have huskanin er stor. Du får et bånd med din kanin/kaniner som du ikke troede var muligt.
Du opdager hvor kloge og intelligente kaniner er. Min kanin har fx stor glæde af Trixie's hunde-intelligens-spil, som han bruger meget tid på.
Du vil opdage at kaniner kan være udadvendte, kontaktsøgende og vil løbe omkring benene på dig indtil han får sin morgenmad eller opmærksomhed.
Og den største fordel frem for alt: Du kan være sammen med din kanin lige så tit du har lyst!
Der vil ikke være behov for at gå ud i haven eller hvor den ellers står, for at kaninen kan få de få minutters sammenværd, man ellers bruger på den hver dag.
Du skal ikke ud i kulden om vinteren for at fodre og være sammen med din kanin.

Hvis du er en person, som synes dette er noget for dig, så læs mere og få alt den viden du behøver om huskaniner, før du anskaffer dig en (eller tager din i forvejen udekanin ind) på:

http://www.kaninhaandbogen.dk/

Denne hjemmeside er rigtig god og let forståelig for dig som mangler viden om huskaniner. På hjemmesiden er der et forum, hvor man kan lave en bruger, stille alle sine spørgsmål omkring huskaniner, og kaninejere som har haft huskaniner i maaange år vil besvare dem, altid indenfor kort tid!

Jeg håber, at vi sammen kan få spredt budskabet lidt, samt få flere brugere på kaninhåndbogens forum, da ikke særlig mange kender til det smiley - hvilket er en skam

Jeg vil lige slutte af med at sige, at jeg ikke er indehaver af kaninhaandbogen.dk og dette derfor ikke bare er et reklamationsindlæg fra indehaveren. Jeg er derimod bare en begejstret kaninejer, som har fundet den, for mig, ideelle måde af holde kanin på, netop gennem kaninhaandbogen.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis du elsker kaniner
  • #1   14. sep 2014 "Lyder dette ikke som det ideelle ved at have kanin? Det synes jeg i hvert fald."

    ^^ Tja tjo for dig, men hvad med for din kanin?
    Jeg har det nu bedre med at min lever under mere naturlige forhold - udenfor og med mulighed for at grave i jorden hele døgnet rundt


  • #2   14. sep 2014 Hvis den løbe frit rundt,
    Så er der vel chance for at den kommer til skade med ledninger, kontorstole, borde osv. smiley
    Ellers skal du jo have et fuldstændig kaninsikret hjem, hvilket nok bliver lidt svært.
    Og hvis at du ikke lige har set kaninen..... så kan det jo gå gruelig galt smiley

    Lyder ellers meget godt, ville bare ikke selv gøre det smiley


  • #4   14. sep 2014 Calla: Jeg tænker skam også på kaninen her. smiley Men langt de fleste som har udekaniner, har kaninen ikke de forhold som du har beskrevet. De har måske 1 x 1 m som de pænt kan sidde og kede sig på hele dagen.
    Min kanin går frit i haven om sommeren og når der ellers er vejr til det. Så det er jo ikke fordi de bliver isoleret indenfor.

    Søbakkegård/Hjortevej: Jo, man kaninsikrer sit hjem mht. til ledninger. Det er meget simpelt, og ulykker sker sjældent (jeg har ingen ulykker haft). Jeg siger ikke at kaninen skal gå rundt frit døgnets 24 timer, som min gør. Mange har dem til at gå frit kun om dagen fx. Begrebet dækker over at kaninen har mindst 6 timer udenfor buret hver dag smiley


  • #5   14. sep 2014 Min gamle hun på 10-11 år bor i en kæmpe løbegård, hvor hun kan boltre sig i jord og huller. Og jeg kan tydeligt mærke på hende at det har givet hende mere livsmod, og gjort hende 5 år yngre. Jeg er ikke kæmpe fan af kanin indedøre, men når de har meget plads, og kan komme ud i frisk luft hver dag, har jeg ikke noget i mod det.

  • #6   14. sep 2014 Jeg synes som calla at det er den gale der tages hensyn til.
    Fritgående ude... Det kan jeg næsten kun se ende i ulykke, men det er måske fordi jeg kommer fra et sted hvor der kommer vilde dyr i haven


  • #7   14. sep 2014 Det er ikke være end katte/killinger..

    Min kanin kan rende frit rundt i dagtimerne, men han gider ikke..


  • #8   14. sep 2014 Hvad er ikke værre end katte?

  • #10   15. sep 2014 Pia: hun mener kaniner. De er ikke ret meget mere anderledes end katte at have indenfor

  • #12   15. sep 2014 Mine kaniner er fritgående i min lejlighed 24/7, de har slet ikke et bur jeg kan lukke dem inde i. Det er intet problem, ledninger er sikret, men that's it. Jeg ser mig selvfølgelig om, når jeg går rundt, som jeg også ville gøre, hvis jeg havde kat eller hund.

    Ja det er noget nær umuligt med disse forhold, hvis man har 30 kaniner, men så skulle man måske lade vær med at have så mange.

    Ingen kaniner bør sidde i et dyrehandler bur 20 timer i døgnet. At de kommer ud at løbe et par timer om dagen er simpelthen ikke godt nok. Kaniner er aktive på flere tidspunkter af døgnet, og ikke kun de 3 timer, man lader den løbe lidt rundt.



  • #14   15. sep 2014 Vil lige understrege at overskriften ikke er lig med at man kun elsker sine kaniner hvis det er huskaniner osv. Det var af ren og skær opmærksomhed og at jeg ikke kunne finde på andet at det blev det smiley så jeg siger ikke man ikke kan elske sine 30 kaniner lige så højt som hvis man havde 1

  • #15   15. sep 2014 Katrinee: Det er jeg så på ingen måde enig i. En kat har ikke de samme instinkter med at grave og gnave i ting...
    Jeg sidder lidt og tænker på andre lande, hvor folk f.eks. har vaskebjørne fritgående i deres hjem. De går i ALT, fordi de er helt anderledes end f.eks. hunde og katte.

    En del dyr trives ganske vist ikke i bitte små bure, men de trives måske heller ikke fritgående, men bør i stedet have et område der er stort nok, som er tilpasset dem.
    Min personlige mening er, at der er for mange der prøver at tilpasse dyrene til de leveforhold man selv ønsker de skal gå undre, frem for at tilpasse sig til de forhold dyrene ville have det mest optimalt under.
    Sådan har jeg det også lidt med ideen om at kaniner skal rende frit i en lejlighed. Ideen er som fin nok, og kan det lade sig gøre, synes jeg da bare man skal prøve det af. Jeg håber bare ikke det ender med at blive presset ned over hovedet på folk, at de ikke holder af deres dyr, hvis de ikke holer dem på en bestemt måde.


  • #16   15. sep 2014 Pia N - jeg kan så fortælle at katte og killinger har ødelagt langt flere ledninger igennem årene end diverse gnavere har i mit hjem...

  • #17   15. sep 2014 Ok, det har jeg så ikke oplevet. Måske fordi det altid har været inde/udekatte vi har haft. Det er godt ikke at vide.
    Jeg har til gengæld ikke tal på det antal ledninger mine dyr har ødelagt + tapet + møbler + bøger osv smiley


  • #19   18. sep 2014 Det kan være.. Jeg har kun haft indekat, har ikke haft nerver til andet smiley

Kommentér på:
Hvis du elsker kaniner

Annonce