{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Makeup og forældre? {{forumTopicSubject}}

Heej!
Ja som overskriften siger, så er mine forældre ikke så meget for at jeg bruger alt for meget makeup, eller de har de fint nok med øjnskygge, neglelak og læbepomade med farver, og sådan nogen mere almenlige ting, men bare ikke concealer( staves ) og Foundation og bb- cream og så vidre, men jeg kunne virkelig godt tænke mig det, da jeg har virkelig tydelig raner under øjnene. For måske nok lov til at købe noget af min mor for mine egne penge. Men hvad er jeres holdning??
Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Makeup og forældre?
  • #1   1. mar 2014 du er 12 år, da jeg var 12 år gik jeg ikke med alt det lort jo fik lov til det hvis vi skulle til fødselsdage ellers ikke så stynetes dine forældres beslutning er okay.....

• #2   1. mar 2014 Som 12 årige er du stadig et barn.. Ja jeg er klar over tiderne skifter.. Min søster er 10 år yngre end mig og begyndte også med make-up i din alder..

Men ved du helt præsist hvad det signalere at gå med make-up?

• #3   1. mar 2014 syntes også det er alt for tidligt

• #6   1. mar 2014 Hvem skrev noget om dårlige signaler?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #8   1. mar 2014 Jeg gider ikke at bruge tid på at lægge makeup, derfor går jeg aldrig med det, og min omgangskreds klager heldigvis (for dem) ikke smiley

• #9   1. mar 2014 Da jeg var 14, fik jeg lov at gå med øjenskygge...

Først da jeg var omkring 16 begyndte jeg med mascara osv..

Idag som 20 årig går jeg kun med mascara til hverdag..

Hvorfor så travlt, du er 12? Da jeg var 12 kunne jeg ikke være mere ligeglad - hver nu glad for stadig at være barn smiley

• #11   1. mar 2014 Jeg synes heller ikke at det er for tidligt, der er jo ingen der siger, at det skal bruges i hele hovedet, bare under øjnene. Jeg synes at du skal tage din mor i hånden og gå end i Matas, og hive fat i en ekspedient dernede. Forklar hende, at du er ked af randerne under dine øjne, og du gerne vil have hjælp til at finde en foundation der dækker uden at den kan ses, og at den skal være uden parabener osv. Jeg tror at det handler for din mor om, at hun er bange for at du ender sådan her: http://www.youtube.com/watch?v=lp3SHXoIwBM men mon ikke at det er ok med hende, hvis I får hjælp til at vælge en, der er pæn til din hud og du ikke bruger mascara, læbestift og øjenskygge samtidig.

• #12   1. mar 2014 Tænker bare at hvis du har rander osv..

Så start med at drikke masser af vand, god kost, motion osv - det hjælper huden helt utrolig meget og giver en naturlig make up som er meget kønnere smiley

• #13   1. mar 2014 Jeg begyndte da jeg var 11 eller 12?
    Hvis hun selv har taget stilling til det så er det vel bare det..:)

• #14   1. mar 2014 Petermus: Hun spørger om vores holdning, så den får hun smiley I sidste ende bestemmer hun jo selv.

• #17   1. mar 2014 Bruger selv næsten aldrig makeup, jeg lever fint.
    Måtte ikke bruge NOGET makeup før jeg var 13. Det er jeg glad for den dag idag

• #18   1. mar 2014 Altså jeg begyndte at gå med lidt mascara da jeg var 12, og synes det er ok, hvis bare man gør det naturligt, kan godt forstå at du er ked af dine rander under øjnene smiley Går dog ikke selv med make up, og jeg er 18 og har også rander under øjenen, men gider simpelthen ikke bruge tid på det smiley

• #20   1. mar 2014 min mor har aldrig sat grænser for mig, så jeg begyndte da de andre i klassen gjorde, men det var fordi det var nyt og spændende, nu bruger jeg ALTID mascara og ellers en concealer i ny og næ, da jeg også har randr under øjnene, men er igang med at fjerne dem smiley

• Kamilla :
    Kamilla : Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Gnavere: 3 Svar: 1
    #21   1. mar 2014 Da jeg var 12 legede jeg med my little pony og lagde puslespil. Begyndte først med meget lidt makeup som 16-årig. Kan godt forstå det virker spændende, men klap lige hesten (eller marsvinet), du har sikkert en flot hud, der slet ikke har brug for at blive dækket til. Barndommen er kort, nyd den.

• #22   2. mar 2014 Hm....
    Jeg er så med i den klike i klassen der ikke bruger make-up smiley
    Synes det er alt for tidligt! Selv fylder jeg snart 13, men vil da stadigvæk ikke bruge det stads! Min 17-årige søster bruger det næsten aldrig, kun når vi skal til fødselsdage eller i byen.

Til min konfirmation vil jeg kun have meget lidt på.

Jeg vil hellere vise mit naturlige jeg, og jeg er fuldkommen ligeglad om næsten alle de andre piger i klassen går med make-up smiley

Min holdning

• #23   2. mar 2014 Jeg vil hellere anbefale en 12 årig at tage en alvorlig snak med sine forældre om hvorfor man har et behov for at bruge så heftig makeup, end at bruge makeup.

Efter min mening må det være grundet dårlig selvværd og det skal arbejdes med, fremfor dækkes ind under makeup m.v.

Jøsses, du er 12 år - hvorfor i alverden tænke på makeup? Det gør mig sgu trist indeni at BØRN har brug for at tænke på at gå med MAKEUP... NYD LIVET FOR FANDEN!!!

Hold op med at prøv at ligne små voksne og tro I er voksne og modne og kan det hel e- det er sguda okay at være barn, det er fedt, man kan så meget som man ikke kan senere, lad være med at have så travlt - I får intet ud af det smiley
    - Nyd livet, nyd barndommen, vær børn, vær fjollede, vær Jer selv!

Da jeg var 12 år tænkte jeg sgu ikke på makeup smiley Jeg havde for travlt med ponyer, hunde, barbiedukker og lege og have det sjovt - lave huler, cykle rundt med alle de andre børn i byen og have tagfat, vandkamp, gå på rov i folks haver efter grønt, sidde hjemme og læse jumbobøger, lege tv-køkken og lave mærkelige ting som ind i mellem smagte godt og andre gang smagte af l... men så havde man forsøgt smiley

Jeg kan føle mig så gammel når jeg læser om 12 årige der har travlt med at blive voksne, for jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor - og det skræmmer mig at børn har sådan et behov i dag. Overvejer snart at gøre alvor af at udgrave den kælder og spærre min lillesøster (Som nemlig er 12 år!) inde indtil hun bliver 45 eller sådan noget... (Til dem som er i tvivl, jo gu fanden er det ironisk - min tanke om et stort gevær og en stor bidsk hund til at stå ved min side den dag hun hiver en kæreste med hjem, not so much ;-))

Beklager virkelig det ikke er det svar du bad om eller sikkert ønsker, men i bund og grund - hvad er det dog der gør at man som 12 årig vil gå med fuld makeup? Hvorfor?

Jeg er 26, kan lige til nød bruge mascara og eyeliner men det er dælme sjældent smiley

• #25   2. mar 2014 Lisa - Ja, og siden hvornår har at spørge om folk ved noget været at snakke om dårlige ting? Læs nu hvad der står

• #26   2. mar 2014 Jeg er selv 13 år og bruger kun makeup hvis vi skal til stor fest osv.
    Jeg forstår simpel hen ikke folk der bruger makeup. Jaer okay, det er da fint nok med lidt mascara, men alt det pudder man bare kan se i hoved på folk giver mig rent ud sagt kvalme. Min mening er at hvis man skal gå med makeup skal det se naturligt ud.

• #27   2. mar 2014 Jeg har selvfølig heller ikke tænkt mig at overproppe mit ansigt med makeup. Jeg går kun med mascara i skolen og så ellers ikke mere, men jeg er nemlig lidt ked af mine raner under øjnene, og det var så her jeg ville bruge LIDT naturlig concealer til at dække det smiley men ja, jeg ved godt alt det der med signaler o.s.v og jeg ved da også godt at det er usundt at bruge dårligt makeup, men for mig er gode makeup mærker:
    GOSH, MAC, Maybelline, Max Factor, og sådan nogen mærker smiley

• #28   2. mar 2014 Jeg er selv 12 år. Makeup er noget stads du smører i ansiget for at virke sej, det er min mening, og jeg skal virkelig aldrig have sådan noget på. - sorry to say, men jeg kender få der er blevet pænere med det, og det er fordi at de gik med det til en fest, og ikke i skolen, eller derhjemme. Makeup i skolen? Du skal lære noget, du skal være sammen med dine veninder, det er sgu ikke en kampplads for verdens smukkeste invid altså. - ta' og nyd din barndom, og let røven fra pc'en. Tag ud og dyrk noget sport, det er som sagt 10 gange sundere, end at dække sine øjne med falske kemikalier. - hvad vil du gøre når du bliver 45, og har endnu tydeligere render, jeg kender skam ingen voksne, der panikker sådan omkring deres udseende, og de har endnu mere grund til at bruge den slags.

Makeup gør dig ikke kønnere.

• #29   2. mar 2014 hvis du har BRUG for consealer som 12 årig så får du enten for lidt søvn eller forkert kost eller...

• #30   2. mar 2014 Jeg er 12 og bliver 13 til april.
    Da jeg til klasse foto tog en lille smugle naturligt mascara på, kiggede pigerne fra klassen på mig som om at jeg var dum !
    Men det er kun godt, ellers havde jeg nok gået med makeup i dag.

Jeg syntes selv at det er ens ejet valg, og det er rigtigt sådan noget forstår forældre bare ikke !
    Men tag din mor med ned i Matas og vis hende så hvad du havde tænkt dig og forklar hvorfor så skal hun nok forstå dig.

• #33   2. mar 2014 Jeg synes også det virker meget tidligt at begynde på makeup.
    Ikke mindst fordi make up ikke er det sundeste for din hud, så hvis du føler du har problemer nu, hvor din hud er ung og smidig, hvad så når den ikke er det mere?

Hvis du helt seriøst mener at du har render under øjnene, bør du snakke lidt med dine forældre om dine kostvaner, og evt. dine søvnvaner. Det kunne f.eks. være et tegn på blod/jern mangel.

Jeg begyndte først på makeup da jeg var 18-20 år. Det er så til gengæld over i den anden ende af skalaen, hvor mange mener det er lidt sent man kommer i gang.
    Men makeup er jo noget man bruger, for at fremhæve sit udseende. Jeg kan helt ærligt ikke forstå, hvorfor man har de interesse når man er 10, 11 eller 12 år gammel.

Det er også værd at tænke på, at mange af dem der starter tidligt, ender med at bruge alt, alt for meget makeup, fordi de ikke selv kan se det, da det jo er blevet normalt når man har lidt på.

En sidste ting er, at du ender med at bruge rigtig meget tid på det skide makeup. Jeg kan huske hvor glad jeg var for, at jeg ikke skulle stå ½-1 time tidligere op, da jeg var 16, for at smække makeup i hovedet og sætte håret.

• #34   2. mar 2014 12 år..

Nyder din barndom indtil du skal stå og kæmpe med det lort hver evig eneste morgen smiley

• #37   2. mar 2014 eyeliner og mascara osv er vel ok men foundation til en 12 årig er skørt... simpelhen skørr... somm jeg sagde før: har du rande under øjnene også i den alder er det søvnen eller fødevarene den er gal med... jeg har selv problemer med mærke rande men jeg er også allergisk overfor mælk og andre ting.

• #39   2. mar 2014 Okay rolig folkens med alt det der "NYD din barndom" Og alt det der, hun vil jo bare have noget til at dække sine Rander... Jesus Christ altså! Hvor lang tid vil det tage at putte på? Måske 1 minut?Ja jeg er selv 12 år, og det er altså mange der bruger mascara og hvad ved jeg, når man er 12 år?

Hvis jeg var dig havde jeg købt en smiley

• #40   2. mar 2014 TS, der dit valg, men hvis jeg var dig, ville jeg hellere gå tideligere i seng, eller dyrke noget mere motion, end at smøre mig ind i alle de kunstige stoffer.

Pjuske: Vi er fuldstændigt afslappede, vi giver hende bare råd til at komme af med dem, unden at ødelægge sin hud. - man ved aldrig med den slags, hun kan risikere at være allergisk, eller hvad ved jeg.

• #42   2. mar 2014 Sigrid:
    Lige meget om det du bruger er naturligt eller ej (og her bør man bemærke, at en del af de mærker der bryster sig af at være naturlige, rent faktisk indeholde kemikalier), så smører du stadig din hud ind i ting, man kan diskutere hvor smart er.

Det der med at sige at der slet ikke er noget dårligt i, er lidt som dem der stoler blindt på reklamer for tandpasta, der påstår det kan genoprette emaljen (det er nemlig umuligt. Hvis emaljen først er ødelagt, så er der ikke noget at gøre)

• #43   2. mar 2014 jeg begyndte først med makeup da jeg var 16, og startede kun med mascara.
    det ser så lidt anderledes ud nu, fordi make up er blevet en af mine store interesser, og jeg elsker virkelig at lege med det. Jeg bruger let 1½ time på min makeup hver dag, fordi jeg som sagt, elsker at lege med forskellige looks.
    Det er sleeeeeeet ikke nødvendigt for langt de fleste, slet ikke til hverdag, og heller ikke i din alder! smiley
    jeg kan huske engang en i min folkeskole, der i 5. klasse både gik med makeup og høje hæle i skole, og kunne ikke lade være at tænkte at det er lidt "klamt"

make up er som sådan ikke specielt godt for din hud, så hold dig fra det til det bliver mere "nødvendigt". Så gammel er du jo heller ikke, men der kommer nok inden længe et tidspunkt hvor dit udseende begynder at betyde meget for dig, men der, så brug ikke sminken til at gemme dig bag, men som en måde at udtrykke stil og personlighed på smiley

• #46   2. mar 2014 Sigrid:
    Du er mere end almindeligt naiv, hvis du tror på at der slet ikke er kemikalier i de foundations du bruger.
    Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

Så før du peger fingre af andre, og siger at de skulle sætte sig ind i tingene, kunne det da være du skulle læse lidt op på begrebet konservering.

• #47   3. mar 2014 Bare for at alle ved det! Jeg går i seng kl halv 9 og nogen gange tidligere, jeg står op halv syv, så kan ikke se hvad problemet er?! Jeg har fin kost og med hensyn til de raner der, så er det noget jeg er født med, da jeg altid har haft det:)

• #48   3. mar 2014 hvis man endelig skal så køb noget ordenligt såsom nilens jord det er parfume og paraben fri smiley lækkert produkt

• #50   3. mar 2014 Sigrid: Jeg ved nok om makeup til at vide, at det hvertfald ikke er den bedste løsning til at gemme det man ikke er tilfreds med, på sit ansigt. - og jeg vil helst frabede mig, at du sidde og kalder mig fatsvag.

Parfume er jo ikke det eneste de putter i makeup, udviklerne af produktet, kan jo ikke sidde og skyde sig selv i foden, ved at fortælle folk hvad der er i. - så, hvis jeg er dum, er du naiv smiley

• #52   4. mar 2014 Da jeg var i din alder brugte jeg bare en smule mascara og lidt dækstift/concealer til at dække urenheder og det var der ingen der lagde mærke til smiley

Hvis du har det dårligt med mørke rander under øjnene så synes jeg en concealer af god kvalitet vil gøre en kæmpe forskel.
    Jeg bruger altid MAC pro longwear concealer. Det er vigtigt at du vælger den rigtige farve samt lægger den rigtigt på. Man bruger bare en lille smule og "dupper" det på under øjnene indtil den fremstår helt naturligt. Det er vigtigt at man kun dupper den på da det ellers sætter sig i linjerne under øjet. Bagefter sætter man det med en pudder.

Jeg synes ikke der er noget i vejen med makeup. Det er jo trods alt bare makeup smiley hvis du har det bedre med dig selv med lidt makeup på så kan jeg sku ikke se niget i vejen for det smiley hvis det bliver lagt rigtigt på og det hele så tror jeg sku ikke at der er nogen der sådan lige kan se at du bruger makeup smiley

• #53   5. mar 2014 - Som du kan se på mit profilbillede, bruger jeg lidt makeup. - Ikke mere end på øjnene. Jeg ved ikke hvornår jeg har tid til at lægge det, men jeg begyndte først her da jeg blev fjorten smiley - Måske lidt før men ikke meget.

// Jensie.

• #54   5. mar 2014 Ja, hvis det da ikke var fordi det var et billede af Ida Corr du har neglet (så vidt jeg kan se)

• #56   5. mar 2014 Pia skriver du til mig? smiley

- Jeg er skam ikke Ida Corr.. Det der er mig selv 100p smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #57   5. mar 2014 Pia. Det var vel ikke til Jens?

Edit: Googlede lige Ida Corr, og jeres øjne ligner faktisk hinanden meget. Prøv at google hende Jens. smiley
    Men nej, det der er uden tvivl Jens' egen øjne.

• #58   5. mar 2014 Jo, det var en kommentar til Jens, fordi jeg hele tiden har siddet og tænkt Ida Corr når jeg har set det billede smiley

• #59   5. mar 2014 Jamen Ida Corr har da ikke så kort hår, og bruger ikke sådan noget dårligt Elf makeup som mig smiley - Hehe afslører lige mig selv.

TS: Fint du vil bruge makeup.. Men også Helt Ok hvis du ikke gider bruge flere hundrede kroner på det, som mig smiley

• #61   5. mar 2014 Mærke, eller bare hvad jeg putter i hovedet? smiley

Ihvertfald, eyeliner. Hver dag. Jeg tegner min vandlinje op hver eneste dag, for at markere mine meget mørke øjne. og så først markere jeg mine øjenlåg med mørk eyeliner, bagefter sort - og så tilsidst glimmer lag. -
    Og mine øjenbryn, farver jeg et par gange om måneden. Jeg farver med kokos-olie blandet ind i så de skinner flot og farven holder smiley

• #63   5. mar 2014 Min mor plejer og sige at make up er til for at gøre dit eget jeg smukkere altså en make up man ik ka se er en rigtig lagt make up

Jeg er selv 12 går med puder concealer(staves) mascara altså gider ik være over dullet smiley bruger for det meste kun concealer(staves) og mascara

• #64   5. mar 2014 Altså nu siger jeg det bare det er ik jer der er 12 år i siger den gang jeg var 12 år altså det er jo også hårdt hvis man er ked af sin hud eller bumser osv. Selfølgelig ska man ik overdrive

• #65   6. mar 2014 Sveske:
    De fleste der siger at 12 virker lidt tidligt, siger jo netop også at det er drøn ærgerligt at man som 12 årig går og tænker på hvor lækker man ser ud (eller smuk som du sig), eller om ens hud er pæn eller grim.
    Har man så mange bumser i en alder af 12, at det er generene, kunne det jo også være noget man kunne få hjælp af lægen til smiley

• #66   6. mar 2014 Tusinde tak Theresa.. Du styrker mig også smiley

• #67   6. mar 2014 Pia n: ka selfølgelig godt forstå at nogen mener at 12 er for tidligt og ja det er ærgerligt men hvis man har bumser eller uren hud som mig selv gemmer man sig jo og vil ik ha at andre folk ser det (jeg har fået en crem af lægen som jeg bruger) som har hjulpet mig rigtig meget smiley

• #69   7. mar 2014 Sveske:
    Men det er jo det. Hvis man har så mange bumser når man er 12, så er det mere lægen end makeuppen man skal have fat i smiley
    Og hvis man ud over det også har uren hud, så kan makeup jo desværre nemt gøre ondt værre.

Jeg kan sagtens forstå ønsket om at dække noget af det helt slemme, men så skal det altså også være slemt imo.
    Det jeg også kan blive ærgerlig over er nemlig, at alle skal have den her fejlfri hud, og der skal helst også være noget kulør.
    I dag må man ikke længere se ud som man gør, der er et eller andet forskruet ideal man skal leve op til - det er altså drøn ærgerligt at det allerede starter når man er 12.

• #70   22. maj 2014 Syntes det er sjovt, at ingen har forslået øjencreme...
    Kæmper med samme problem som 14 årig. Da jeg var 12, begyndte jeg med lidt mascara. Nu bruger jeg concealer og foundation, men det er jo ikke overdrevet. Jeg dækker hvis der er brug for det.
    Jeg putter det ikke på, fordi jeg ikke kan klare synet af mig selv, jeg putter det på, fordi jeg elsker at lægge det. Kontur, highligter øjenskygge, øjenbryn! Det giver mig chancen for at være kreativ uden papir.
    Jeg syntes du burde overveje vcreme smiley

• #71   22. maj 2014 har man render under øjnene kan man drikke 2 teske fulde citronsaft, det forbedre det og fjerner dem smiley

• #72   22. maj 2014 TS:GOSH, MAC, Maybelline, Max Factor m.fl som du nævner som gode mærker, er billigt skrammel med parfume, parabener osv. du skal over i Elizabeth Arden, Nielens jord eller lign. før det er GODE mærker.

• #73   22. maj 2014 lige ang det med jens farver bryn... jeg vil faktisk anbefale at lære at farve bryn og vipper selv, det ser SÅ meget mere naturligt og flot ud end et tykt lag mascara. (og når blonde bruger sort mascara ser det i øvrigt FRYGTELIGT ud) Jeg er selv mørkeblond/lysebrunt hår og jeg farver mine vipper og bryn nogle gange om måneden med en mørkebrun farve og kan derfor sagtens være bekendt at vise mig frem uden makeup uden jeg ligner noget katten har slæbt ind... Derudover renser jeg huden dagligt og bruger noget fugtighedcreme i huden når jeg har taget evt (evt fordi jeg bruger ikke hver dag) makeup af om aftenen. Når jeg ligner lort er det pga jeg sover for lidt, får jeg søvn nok tager de fleste mig for at være i starten af 30erne i stedet for i slutningen. Så lav en grundrutine med at holde huden ren og fugtet og permanent farve af bryn osv, så kan i spare på makeuppen i hverdagen (og huden har bedre af det). Men pas på med når i skal farve, det svier af H til at få i øjnene...har prøvet det et par gange av av:)

• #74   22. maj 2014 Jeg ville nu ikke kalde MAC for billig..
    Om man vil kalde det skrammel må man selv om.
    Jeg kan bare konstaterer, at jeg reagerer på rigtig mange underlige ting, og så "allergivenlige" produkter, men MAC's har jeg endnu ikke fået en reaktion på smiley

Dermed ikke sagt at andre skal gå ud og gøre det samme med at prøve sig frem. Det har været et nødvendigt onde i mit tilfælde, fordi jeg som sagt har reageret på ting, hvor der ikke burde være krads kemi i.

• #76   22. maj 2014 okay... bare du ikke er en af dem der rager dem helt at så og tegner nye, det ser skummelt ud..
    http://4.bp.blogspot.com/-kVxiTNsA2nw/UnQZtJBovgI/AAAAAAAAEUA/B63M_Y-NRco/s1600/demotivation.us_I-LOVE-WOMEN-WITH-DRAWN-ON-EYEBROWS-Said-no-man-ever-_134078449780.jpg

• #77   22. maj 2014 Jeg ser så naturlig ud, ang mine vipper og bryn at mine forældre ikke helt rigtig lægger mærke til det..

Hvorefter min søster, som er samme natur som mig - plukker alt væk, og farver - hvilket man godt kan se smiley

Kommentér på:
Makeup og forældre?

Annonce