{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Hvor jeg dog hader hundeloven {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ved ikke om jeg må skrive det her inde, og hvis jeg ikke må er det nok med et lille "Det må du ikke lave indlæg om herinde" da jeg ved at mange kan finde på at ligge sure opstød op. Hvilket jeg ikke har brug for lige nu smiley

Nøj hvor bliver jeg bare sur over den hundelov!!!
Det kunne jo ligeså godt putte en løvehoved kanin i "kaninloven" og sige at den er farlig!!!!!

Har selv en amstaff blandning som jeg tror jeg fik i 2008 og så læser man lige "Ja vi alle ved jo er amstaff er farlige" smiley
Kan slet ikke forholde mig til sådan noget!
Det har aldrig noget med hunden af gøre, det er ejerne der ikke kan finde ud af at have hund!!!

Vi havde hvalpe lige før hundeloven kom. Der havde vi en dejlig dame tilbage som hed Trille, men fordi hun ikke var chippet skulle hun aflives smiley og hun var altså født før hundeloven smiley

Undskyld skulle lige ud med det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor jeg dog hader hundeloven
  • #1   7. feb 2014 Nu er det jo ikke hele hundeloven der er noget møg.
    Men ja, alt det med listehunde, dét er noget møg. Dét hader jeg også. et er aldrig hunden, det er altid mennesket i den anden ende der er kernen til alt ondt. Og det er sgu ikke kun Amstaffer osv som det kan slå klik for, men det er altid dem man hører om.

• #3   7. feb 2014 Enig! Hader den lov som pesten.

At man stempler en race for farlig, er simpelthen noget af det dummeste ever! Det er jo OVERHOVED ikke alle, af de såkaldte ''kamphunde'' der er sådan. Det er så skide trist at tænke på alle de familie hunde som er blevet aflivet, netop pga den lov.

FØJ! smiley smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #4   7. feb 2014 Wow hvor mærkeligt at hade hele hundeloven. smiley

• #5   7. feb 2014 Man bliver bare så sur! Mange hunde er ligeså aggressiv..... self på grud af ejeren
    Men sådan er det jo også med muskel hunde.... Det er ejeren smiley

Jeg har læst af 7 ud af 13 af listehundene har ikke været med i en episode om skambid..... "Men åhhh nej de ser jo så farlige ud" folk burde tage sig sammen

• #6   7. feb 2014 Hader også DELE af hundeloven forbudslisten og skambidsloven

• #8   7. feb 2014 Ja jeg forstår det hellere ik, men det synes politiet hun skulle

• #9   7. feb 2014 Victoria:
    Puha du er påvej ud hvor du ikke kan bunde, når du seriøst sidder og sammenligner hundeloven med at slå folks børn ihjel.
    Hold argumentationen saglig, ellers mister du alt for mange ved at gå den ekstremistiske vej.

---
    Jeg ved ikke om jeg hader den.
    Jeg har set hvor grimt det var før den trådte i kraft. Farlige hunde der ikke blev aflivet, til trods for at de skambed og dræbte andre dyr, og ejere der var totalt ligeglade, og kunne få udsat aflivningen igen og igen og igen, fordi man kunne bede om endnu en uvildig vurdering af hunden.

Nej, det er da på ingen måde optimalt, og ja, det går også ud over uskyldige hunde.
    Der skal helt klart forandringer til, og forbudslisten går jeg på ingen måde ind for (men jeg er så også meget stor modstander af loven om hold af særlige dyr, da en lang række dyr på den liste, slet ikke er der med nogen god grund).

Der skal bruges en eller anden mellemting...
    Hunde der angriber mennesker, eller dyr, med grimme sår eller døden til følge, skal simpelthen kunne aflives, når de er vurderet farlige, det skal ikke kunne udskydes igen og igen og igen (for jo, der er farlige hunde der ude. Dyr kan også have brister, præcis som vi mennesker kan).

Det er ikke så sort hvidt som de fleste prøver at stille det op, og helt overordnet set er vores hundelov faktisk rigtig god. Der er bare nogle enkelte paragraffer hvor det glipper.

• #11   7. feb 2014 Derfor synes jeg at man skulle indfører hundekørekort smiley og de hunde det så slår klik for, ja det har jo nogle ansvarlige ejere som vælger at gøre det rigtige smiley

• #12   7. feb 2014 Der var ingen grund, hun havde aldrig gjort noget og hun var jo kun en hvalp. Man måtte jo opbart ikke få chippet en listehund efter hundeloven

• #13   7. feb 2014 jeg tænker... er det muligt at den manglende chip kan have sået tvivl om hundens alder, og om den var født før eller efter at den paragraf trådte i kraft, og at det så ikke kunne bevises at hun var født før?

• #14   7. feb 2014 Nej hun var ikke en hel lille bebse, da resten var flyttet hjemmefra. Jeg mener hundeloven kom en søndag og ugen eftet fredag tror jeg blev hun aflivet smiley
    Så tror ikke at det er det smiley

• #15   7. feb 2014 TS - bare et spørgsmål, fordi jeg ikke går med lyserøde briller

Skambidsparagraffen og forbudslisten fungerer ikke, fordi dem de bør ramme stadig er pisseligeglade og gør hvad der passer dem.
    Hvad får dig til at tro at et hundekørekort vil virke?
    Igen vil alle de seriøse og ansvarlige hundeejere overholde loven... og dem som før var ligeglade, de vil fortsat være ligeglade.

Ang. den aflivede hund... 'du tror ikke'... så du har altså ikke alle detaljer om forløbet, men du konkluderer bare sådan uden videre at det måtte være pga manglende chip? Det holder ikke. Hvis du ikke ved med 100% sikkerhed at det var grunden, så bør du undlade at drage nogen konklusioner.

• #16   7. feb 2014 Ingen tvivl om at farlige hunde SKAL aflives. Om det er en Dogo Argentino eller en Dværgpinscher er et fedt, skambider den uden grund, at det bare slår klik for den eller andet, så skal den aflives. Helt sikkert. Men at en Schæfer forsvarer sig selv over for en Chihuahua, og det så er Schæferen der skal aflives synes jeg godt nok er latterligt også.

• #17   7. feb 2014 Okay Undskyld den holder vi ude så..... Jeg har bare fået afvide at det er grunden..
    Men jeg mener stadig at hundekørerkort ville hjælpe

• #18   7. feb 2014 Min venindes lillebror, blev skambidt i ansigtet af en gravhund, men gravhunde er ikke ulovlige o.O Ikke at jeg siger at de bør være ulovlige, men jeg mener bare at alle hunde har ret til at leve - uanset alder, race, køn mm.

• #19   7. feb 2014 en hundekørekort, hmm hvordan skal den håndhæves politiet har stadig ikke ressurcer til at kontrollere folks kørekorts, hvordan skulle de så med hundekørekort?
    Jeg har haft kørekort i snart 7 år og er blevet stoppet 1 gang, hmmmm

• #20   7. feb 2014 og hvordan vil du have et hundekørekort skal fungere?
    Hvem skal stå for hvad sådan et kørekort skal indeholde?
    Hvem skal administrere det?
    Hvem skal 'afholde* prøver osv?
    Hvordan skal et kørekort tage højde for at ikke alle racer skal håndteres ens?
    Hvad skal straffen være for at ikke have et kørekort?

Ideen er fin nok som sådan.. men den er alt for diffus... lidt som at ønske fred i verden eller medvind på cykelstien.. Ideen er i sig selv fin, men den praktiske udførelse er der ingen der kommer ind på.

• #21   7. feb 2014 Det har i nok ret i, det tænkte jeg jo ikke lige over. smiley

• #23   7. feb 2014 nej, det er tit det som er problemet med gode ideer.. at de ser skidegode ud, indtil man begynder at spekulere på hvordan de skal udføres i praksis.

Mange rigtigt gode ideer kan sådan set kun udføres ordentligt i en utopisk verden.. hvor man jo så ikke har brug for dem smiley

Men tror godt at man kan blive nogenlunde enige om at de nyeste tiltag til hundeloven har ramt mange af de forkerte, og det er jo rigtigt ærgeligt. Det svære er så bare at modificere loven så den rammer sin målgruppe bedre, og det tror jeg ikke er helt så nemt, når der ikke er flere ressourcer til rådighed.

• #24   7. feb 2014 Der har jo faktisk været kort til hunde, for mange år siden, men det afskaffede man igen, fordi det blev alt for omstændigt.

Jeg er ikke specielt stor tilhænger af et "kørekort" til en hund, for hvordan skal det laves? En ting er hvis jeg skal smide et beløb for at få lov at holde hund, men hvis f.eks. DKK skal dikterer hvordan JEG skal holde hund, så står jeg helt af.

Mht aflivning, så virkede loven med tilbagevirkende kræft.
    Ja, det var super røvet lavet, men der havde været tale om loven LÆNGE, så man kunne jo bare lade være med at avle på ens hunde, før man vidste hvor loven bar hen.

• #26   8. feb 2014 .

profilbillede
  • #27   8. feb 2014 Nu har den med hunden skal være mærket været der længe før raceforbudet kom..

• #28   8. feb 2014 Line Bosak:
    Hvad mener du helt præcist med det?

Er du f.eks. klar over, at vi har en af de bedste dyreværnslove? Det skyldes overvejende formuleringen i de to første paragraffer.
    Det er for dumt at dømme hele den danske lovgivning, ud fra 1-2 paragraffer man er uenig i. En paragraf er jo heller ikke en hel lov.

• #30   8. feb 2014 Hundeloven er jo ikke det samme som dyreværnsloven, som er den der tager sig af når man gør skade på dyr..

• #31   8. feb 2014 Line: Ja, nogle får kun en bøde, men det er også set i forhold til hvad man har af foregående straffe, hvad man har gjort ved dyret o.l.

Du skal jo også tænke på, at hver gang man sætter et menneske i fængsel, koster det samfundet penge.
    Det er derfor økonomisk kriminalitet ofte vil give mere end ikke økonomisk kriminalitet.

Kommentér på:
Hvor jeg dog hader hundeloven

Annonce