{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

PAS PÅ useriøse købere {{forumTopicSubject}}

Useriøse købere er der overalt på nettet. Men jeg har da aldrig oplevet noget SÅ grotesk som dette.....
To nyopstartede opdrættere (S og P) rettede henvendelse og ville købe alt mit hamster-tilbehør. Jeg vidste jeg havde lidt mere end det, jeg havde oprettet annoncer på, så vi aftalte, jeg skulle finde alt frem, lave en liste med priser, pakke det ned, veje det, finde porto-priser og ringe til S. Det gør jeg, men får så besked om, at P alligevel ikke vil have madskåle og vandflasker med, så jeg skal tage det fra, pakke det hele om, lave en ny liste, veje det om og ringe tilbage. Det gør jeg, og bliver lovet, at pengene bliver overført næste morgen.
Næste dag kl. 9.30 modtager jeg en besked (jeg ser den ikke, da jeg er ude og arbejde med hestene og ikke har mobilen med). Kl. 10.30 ringer S og siger, at hun vil overføre pengene nu, og om jeg vil sende inden middag, så hun har pakken næste dag. Jeg siger, at jeg vil tjekke kontoen 11.30, og da vi har samme bank, er pengene der jo med det samme. Jeg siger samtidig, jeg ikke er sikker på, jeg kan nå at sende inden middag, men skal nok sende i løbet af dagen, hvis pengene er der.
Jeg tjekker kontoen flere gange - der er ingen penge.
Jeg skriver til hende og forsøger at ringe hende op flere gange uden held. Jeg skriver så til P at jeg ikke har modtaget pengene, at jeg ikke kan få fat i S, og om hun vil prøve, om hun kan få fat i hende. Hun beklager på S´s vegne, hun troede, der var styr på det, og at S havde overført pengene som lovet.
I dag finder jeg S´s profil, skriver at jeg vil høre, om hun ikke vil have tingene alligevel. Jeg er ved at falde ned af sofaen over svaret: "Du må have skrevet forkert, jeg har ikke bestilt noget".
Jeg tjekker endnu engang tlf.nr, som jo passer, og vil derefter svare - men nu er jeg blevet blokket af S!
I mellemtiden får jeg besked fra P om, at hun ikke har kunnet få fat i S, men at hun så vil overføre pengene i morgen.
Det bliver så en aftale.
Jeg var rimelig oppe i det røde felt (der skal ellers rigtig meget til) over S, og sender hende en sms, hvor jeg spørger, om hun synes, det er sjovt at holde folk for nar. Jeg skriver samtidig, at jeg vil advare vidt og bredt om min oplevelse med hende.
Så kom der endelig svar lige med det samme: "Hvem fanden er du?" Jeg begynder at skrive en sms til hende, men i det samme ringer hun mig op, og forklarer hun mig, at det er P, der har været inde på S´s profil for at svare mig og blokkere mig! At det er P, der har lavet rigtig meget rod i det for S. S taler så med P, og riger tilbage og undskylder på P´s vegne for alt det rod.
Jeg vil gerne høre P´s version, og går ind på hendes profil, men nu er den slettet. Jeg sender hende både en sms og prøver at ringe til hende uden held. Senere ringer S og siger, at P har nu har valgt, hun ikke vil samarbejde med S mere.

Ja sikke en smøre - men jeg håber med denne beretning at andre er opmærksomme på useriøse købere, og fremfor alt:
Send aldrig noget, før I har pengene på kontoen.


Kommentarer på:  PAS PÅ useriøse købere
Kommentér på:
PAS PÅ useriøse købere

Annonce