{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange gange må man hoppe med kaninen
  • #1   16. okt 2013 Jeg hopper cirka 2 gange om ugen

• #2   16. okt 2013 Jeg har altid fået at vide at man kun må hoppe én gang om ugen. men jeg tror det er forskelligt an på hvordan ens kanin er smiley

• #3   16. okt 2013 Hopper med min 9 årige kanin hver anden uge smiley

• #4   16. okt 2013 Jeg hopper med Petite 1 gang i ugen smiley
    Ellers er det 5-6 dage i mellem jeg hopper.

• #5   16. okt 2013 ok

• #6   16. okt 2013 i vor lang tid ca.

• #7   16. okt 2013 Da Petite stadig er ung så hoppe jeg ikke så længe med hende.
    Men ved ikke hvor længe man må hoppe med dem...

• #8   16. okt 2013 Jeg lader min nin bestemme hvor lang tid han vil, altså ikke i mere end en time, men oftest 15-30 min, vi fjoller bare lidt omkring smiley

• #9   16. okt 2013 Jeg tænker også 15-30 min smiley (når kaninen ser træt ud, skal man stoppe, så den ikke for en dårlig oplevelse af det.)

• #10   16. okt 2013 Jeg vil hellere stoppe lidt før den bliver træt, så den egentlig gerne ville hoppe mere. Så er motivationen der også til næste gang, tænker jeg. Det er ihvertfald det jeg går efter smiley

• #11   16. okt 2013 Det var også det jeg mente smiley
    Kan godt se jeg skrev det lidt dumt.

• #12   16. okt 2013 2 gange om måneden i 5-10 min

• #13   16. okt 2013 En gang om ugen, og da jeg kun har ganske få spring så hopper hun banen en 2-3 gange og færdig bom.
    Så er hun helt overgearet og vil gerne hoppe mere men så er det bare ud og rase af i løbegården...
    Vil for alt i verden ikke miste den hop glæde hun har.

• #14   16. okt 2013 Ok smiley det vil jeg prøve...
    Men nu har jeg ikke rigtig nogle spring.

• #15   16. okt 2013 Værsgod kreativ...
    Jeg har lavet spring af alt muligt og så bomme som kan laves af elektriker rør... og i dag prøvede hun en rigtig springbane og øvelserne på mit eget skrammel har virket fint smiley
    Har så dog 2 rigtige spring.

• #16   17. okt 2013 Kommer an på højden, kaninens form og kaninens lyst.

Har man en kanin i dens bedste alder, som er vant til at hoppe og elsker det, så synes jeg sagtens man kan hoppe flere gange om ugen så længe man varierer og ikke kun hopper svær og elite. Jeg er overbevist om af ingen kaniner har godt af kun at hoppe høje hop. Alle kaniner har brug også at hoppe små hop så de kan træne deres teknik.

Derudover er jeg også overbevist om at hvis man kun hopper med kaninen 2 gange om måneden i 5 minutter, så kommer den aldrig i sund form til at kunne hoppe elite uden at overbelaste sig selv. Det kan godt være den kan hoppe elite, men den har ikke godt af det.
    Det er sundere for en kanin at blive holdt i form og hoppe flere gange om ugen, end at hoppe få gange om måneden og så hoppe svær/elite.

Det ville svare til at vi sad i sofaen 23 af døgnets timer og gik en tur en time om dagen i en måned, og så lige pludselig bliver bedt om at hoppe 150 cm højt og holde os igang konstant i 5-10 min. Det kan kun være usundt og overbelastende.

Så mit råd er hold kaninen i form, i hvert fald hvis du vil forlange at den skal hoppe højere end middelsvær. Og den kan ikke holdes i form ved kun at hoppe et par gange om måneden.
    Hvis kaninen gider så vil jeg foreslå at hoppe let/middelsvær i lidt længere tid (men kun indtil du kan mærke at kaninen ikke er ligeså lystig og begynder at blive træt) et par gange om ugen, og så, når kaninen er klar og i form selvfølgelig, træn svær/elite (husk dog at varme op med mindre hop) i 10 minutters tid eller indtil dens puls er godt oppe en gang om ugen. Det er meget forskelligt hvornår hver kanin får pulsen højt op. Nogen efter 5 min, nogen først ved 15 min.

Vi skal huske at ingen kaniner er ens, og nogen har brug for mere vedligeholdelse end andre. Men kaninen kommer ikke i form af at hoppe en enkelt gang eller to pr måned, den når at miste den muskelmasse og kondition den opbyggede sidst den hoppede indtil næste gang.

Det er det samme med heste. Nogen kan klare at ride hver dag i hårdt arbejde, andre kan kun klare nogle rolige tur 3-4 gange om ugen. Men ingen hest får udviklet de muskler den skal bruge til at springe, hvis den kun springer 2 gange om måneden i 5 minutter smiley

• #17   17. okt 2013 "Derudover er jeg også overbevist om at hvis man kun hopper med kaninen 2 gange om måneden i 5 minutter, så kommer den aldrig i sund form til at kunne hoppe elite uden at overbelaste sig selv."

- Det er jeg totalt uenig i. Kaninerne sidder jo ikke bare i deres bur, og laver ingen ting, og kommer så ud og hopper i 5 minutter.
    MINE kaniner kommer ud 3-6 gange om ugen, og rører sig, gå tur eller i løbegård. Der får de sat muskler og får der kondi op.
    Springer du for tit med din/dine kanin/kaniner ender du med slidgigt og så er der kun en vej - aflivning, har selv prøvet det.

Var om til eliten? Hvad men du med det? At vi skal hoppe let-middelsvær-svær først?

• #18   17. okt 2013 Jeg er uenig. Kaninen bruger sig selv på en anden måde når den hopper end når den tuller rundt i en løbegård. En hest kommer jo heller ikke i form af at gå rundt på folden. Men en debat er heldigvis åben for forskellige meninger. Jeg giver bare min logiske mening i forhold til hvad der skal til for øget kondi og muskelmasse.

Men jo jeg mener at kaninen skal varme op inden den skal hoppe elite smiley

• #19   17. okt 2013 Jeg vil ikke mene, at man skal springe så tit med en kanin. En hest springer du jo heller ikke med hver gang du er at ride.
    En gå tur gør altså meget, bygger mange muskler op, hvis man gå med de tit.

Når mine hopper, ser de ikke let først, det er slet ikke nødvendigt. Slet ikke til stævner, når de skal bruge de kræfter på banen. - Jeg har intet besvær haft med det.
    Er der elite lige til et stævne, står man ikke og sætter opvarmingsbanen ned til let-middelsvær og varmer op der..

• #20   17. okt 2013 Men det er fakta at det er usundt at gå fra uopvarmet til at yde max. Sådan er det med mennesker, hunde, heste osv. og kan ikke forestille mig at kaniner skulle være en undtagelse. Deres muskler er ikke anderledes.

Det kan sagtens være det ikke er nødvendigt, men det er heller ikke sundt. Opvarmning er vigtigt - også for kaniner.

• #21   17. okt 2013 Vi går jo tit lidt med kaninerne inden..

100 mennesker -100 meninger smiley

• #22   17. okt 2013 Jeg må sige- jeg ved ikke vildt meget om kaninhop. Men jeg er enig med Celina.
    Dog synes jeg ikke at man kan sammenligne en hest og en kanin mht. træning. Det er slet ikke det samme. Men... Når man springer på sin hest, så starter man også med små spring. Man kan jo heller ikke bare sætte en MA bane op og starte ud med den. smiley

• #23   3. dec 2013 Det kommer an på din kanin men jeg hopper en gang om ugen men min søster hopper 1 gang hver anden måneder med hendes kanin. Det kommer helt and på lyst hvor hårdt du hopper og din kanins styrke. Min kanin kan ikke holde sig væk hun hopper bare over en lille gren når man bare hygger med hende.

Kommentér på:
Hvor mange gange må man hoppe med kaninen

Annonce