{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.477 visninger | Oprettet:

Fundet lille flagermusunge {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Imorges ca kl 08.50 går jeg ud og tager et æble, til mig selv og mine kaniner. Da jeg så går hen til kaninerne, ligger der en lille flagermusunge. Jeg tager en pind og skubber forsigtigt til den, hvorefter dens snude bevæger sig og så åbner den dens øjne. Jeg giver kaninerne æbler. Så putter jeg flagermusungen i en skotøjsæske, med hø og lægger noget pels oven på den og stiller den under en parsol (da det begynder at regne).
Nu er jeg kommet hjem fra skole og da jeg gik ud til den, var den kravlet længere ind og lever stadig.
Nu vil jeg så spørge, om der er nogle der ved hvad jeg kan gøre, for vil gerne rede den lille.

Vil ikke have kommentarer der lyder "det er bedst hvis du afliver den" for jeg ved hverken hvordan man afliver og har heller ikke lyst til det.

Mvh Julie//

der kan komme billeder om nogle timer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fundet lille flagermusunge
  • #1   9. okt 2013 Ring 1812 smiley

• #2   9. okt 2013 Læg den hvor du fandt den.

• #3   9. okt 2013 For det første ville jeg aldrig røre en flagermus. Den kan både have rabies og alle mulige andre grimme sygdomme som både kan smitte dine kaniner og dig selv!
    For det andet, så ville jeg have ladet den være..

• #4   9. okt 2013 Katrine: har ikke rørt ved den

Mooniaminy: Og hvor ringer jeg så hen ?

• #5   9. okt 2013 Dyrenes 112 eller naturstyrelsen smiley

• #6   9. okt 2013 Sådan en har jeg fundet ude i stalden for et par dage siden, ude ved hestene smiley

Den var meget lille, men meget nuser sød. Den var faldet ned i en spand vand, så fik hurtigt ''fisket'' den op! Den levede stadig smiley
    Jeg sad hos den i flere timer, samtidig med jeg tørrede den med et lille håndklæde. Jeg fik fanget 2-3 fluer som den spiste smiley
    Næste dag lå den desværre død.. RIP
    Jeg begravede den lagt ude bag golfbanen smiley
    Lyder dumt, men havde et nært kort forhold til den smiley

• #7   9. okt 2013 Så tror jeg at jeg går på fluejagt smiley

• #8   9. okt 2013 Søbakke: Den har alle mulige sygdomme, du ved ikke hvad den kræver af pasning. Du bliver nød til at ringe til nogle som har styr på dens art.

• #9   9. okt 2013 Ring til en vildtplejestation nær dig. Når du nu har ødelagt dens naturlige overlevelse ved at røre ved den/fjerne den fra der, hvor den hørte til, er det dit ansvar at ringe til nogen, der har forstand på at passe den. Det er ikke et kæledyr, og har ikke godt af menneskelig kontakt.

Hilsen en, der taler af bitter erfaring (har både haft harekillinger, fugleunger og et dådyr)

• #10   9. okt 2013 Lykkeline: Jeg forstår ikke at du skriver : Når du nu har ødelagt dens naturlige overlevelse ved at røre ved den/fjerne den fra der, hvor den hørte til, er det dit ansvar at ringe til nogen, der har forstand på at passe den.
    Og nej havde heller ikke tænkt mig at det skulle være mit nye kæledyr.
    Jeg gav den en skotøjsæske og noget hø for at den ikke skulle fryse ihjel

• #11   9. okt 2013 Men den ligger der hvor jeg fandt den
    og håber på at en af dens art vil komme

• #12   9. okt 2013 Man skal altid, altid, altid lade dyreunger ligge. Rører du ved den eller flytter på den, forlader moderen den.

• #13   9. okt 2013 Det er ikke ualmindeligt at flagermus falder ud af reden. Har du kigget efter om der er en rede i et træ,måske i stalden, oppe i loftet hvis der er højt? Den skal nok klare sig så. Men hvorfor ikke kontakte dyrenes beskyttelse, falck el. lign? De kan helt sikkert vejlede dig og har ekspertise i at hjælpe flagermus - uanset hvad så lad den ligge i høet i papkassen, og hav handsker på hvis du vil flytte den. Jeg synes, det er flot, du gav den den papkasse og satte den i læ for regnen. Jeg forstår godt, at du fik tanken

• #14   9. okt 2013 Flagermus har ikke reder smiley

Flagermus hænger på mor, og ellers sætter mor ungen af, der hvor hun selv hænger, når hun flyver ud efter mad. De kan komme til at give slip, men jeg tvivler stærkt på at mor kan finde den igen, hvis den ikke selv kravler op.

Flagermus er totalfredet, og du skal afsted til en vildtplejestation.
    Men er du sikker på det er en unge? De fleste arter i Danmark er jo ret små. Dværgflagermusen er f.eks. kun 7 cm. lang http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Artsleksikon/Dyr/Pattedyr/Flagermus/Dvaergflagermus/

Jeg synes helt klart du skal få ringet 1812, så der er nogen der har prøvet at håndtere flagermus før, der kan komme og hjælpe den.
    Du aner ikke om den fejler noget, og det er meget svært at håndtere dem korrekt. Jeg mener faktisk også man skal have en speciel tilladelse, til at håndtere danske vilde dyr, i længere tid af gangen.

• #15   9. okt 2013 tak smiley
    så føler jeg mig da lidt god

pia: Vi har set flagermuse mange gange om aftenen og de er en rimelig størrelse
    jeg vidste godt at de ikke har reder.
    hvis jeg havet ladet den ligge vil jeg næsten være 100% på at moren ville se den
    det var rent tilfælde at jeg fandt den

• #16   9. okt 2013 Pia. Ufff, det overraskede mig. Tak for forklaringen om ingen rede, så er jeg med smiley Og at de er fredet som pindsvin. Nu jeg får tænkt efter om det du fortæller, har jeg set flagermusene hænger på deres mor i Zoo
    Jeg må vist få genopfrisket hvilke dyr der er fredet

• #17   9. okt 2013 Precious:
    smiley
    Hvis det er zoo i kbh, er det faktisk flyvende hunde de har der inde smiley De lever af frugt, modsat vores flagermus, der tager insekter.

Vi så en flagermus blive taget af en krage på Vestre Kirkegård for et på uger siden. Det var ret vildt...

Søbakkegård:
    Man kan godt have mere end 1 art af flagermus smiley Hjemme hos mine forældre er der et par stykker f.eks.
    Men jeg er så næsten 100% på at moren ikke ville finde ungen. De kan ikke lette fra jorden, så hun skulle have været nede på jorden for at hente den. Desuden ser de ikke deres unger, de kan kende dem på stemmen.
    Flagermuseunger der falder ned, og ikke selv kan finde op igen, har praktisk talt ingen chance for overlevelse, for der kommer ikke nogen og henter dem. Så få ringet efter nogen der kan tage den smiley

• #18   9. okt 2013 du er kun 12 kan jeg se.... du burde sige det til dine forældre. Som de andre siger kan flagremus smitte dig med rabies, du må IKKE røre den uden tykke havehansker på...

• #19   9. okt 2013 Symptomer på rabies hos flagermus:
    Flagermus smittet med rabies vil, som andre smittede dyr, opføre sig anderledes end forventet. De kan finde på at flyve mod ting eller være ude af stand til at flyve og man kan således finde flagermus liggende på jorden. Her kan de komme i kontakt med andre dyr, der kan komme så tæt på dem, at de bliver bidt.
    Mennesker og specielt børn kan have lyst til at samle nødstedte flagermus op og risikerer derved at blive bidt. Derfor, hvis man finder en flagermus på jorden, så lad den ligge eller tag et par arbejdshandsker på og placer den et sted f.eks. i et træ eller en busk. I tilfælde af at flagermusen har bidt et dyr, skal man kontakte den lokale fødevareregion for videre forantaltninger. Er et menneske blevet bidt kontaktes den praktiserende læge.

Kilde http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Rabies-hos-flagermus.aspx

• #20   10. okt 2013 Susan S: Da jeg så flagermusen ringede jeg til min far, det var ham der sagde at jeg skulle putte den i skotøjsæsken ...

Pia N: jeg brugte en skovl smiley

Og så vil jeg tilføje, at i morges var jeg ude og kigge og den var væk. Vi tror at den har været gammel nok, til at kunne flyve væk. smiley
    Så nu er jeg glad

• #21   10. okt 2013 .....Eller også er den blevet taget af et rovdyr.....

• #22   10. okt 2013 Jaaa chancen er der dsv smiley

Kommentér på:
Fundet lille flagermusunge

Annonce