Fundet lille flagermusunge {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Imorges ca kl 08.50 går jeg ud og tager et æble, til mig selv og mine kaniner. Da jeg så går hen til kaninerne, ligger der en lille flagermusunge. Jeg tager en pind og skubber forsigtigt til den, hvorefter dens snude bevæger sig og så åbner den dens øjne. Jeg giver kaninerne æbler. Så putter jeg flagermusungen i en skotøjsæske, med hø og lægger noget pels oven på den og stiller den under en parsol (da det begynder at regne).
Nu er jeg kommet hjem fra skole og da jeg gik ud til den, var den kravlet længere ind og lever stadig.
Nu vil jeg så spørge, om der er nogle der ved hvad jeg kan gøre, for vil gerne rede den lille.
Vil ikke have kommentarer der lyder "det er bedst hvis du afliver den" for jeg ved hverken hvordan man afliver og har heller ikke lyst til det.
Mvh Julie//
der kan komme billeder om nogle timer
sep 2013
Følger: 36 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
For det andet, så ville jeg have ladet den være..
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 17 Gnavere: 4 Emner: 39 Svar: 269
Mooniaminy: Og hvor ringer jeg så hen ?
sep 2013
feb 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 1 Emner: 50 Svar: 521
Den var meget lille, men meget nuser sød. Den var faldet ned i en spand vand, så fik hurtigt ''fisket'' den op! Den levede stadig
Jeg sad hos den i flere timer, samtidig med jeg tørrede den med et lille håndklæde. Jeg fik fanget 2-3 fluer som den spiste
Næste dag lå den desværre død.. RIP
Jeg begravede den lagt ude bag golfbanen
Lyder dumt, men havde et nært kort forhold til den
mar 2013
sep 2013
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Hilsen en, der taler af bitter erfaring (har både haft harekillinger, fugleunger og et dådyr)
mar 2013
Og nej havde heller ikke tænkt mig at det skulle være mit nye kæledyr.
Jeg gav den en skotøjsæske og noget hø for at den ikke skulle fryse ihjel
mar 2013
og håber på at en af dens art vil komme
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Flagermus hænger på mor, og ellers sætter mor ungen af, der hvor hun selv hænger, når hun flyver ud efter mad. De kan komme til at give slip, men jeg tvivler stærkt på at mor kan finde den igen, hvis den ikke selv kravler op.
Flagermus er totalfredet, og du skal afsted til en vildtplejestation.
Men er du sikker på det er en unge? De fleste arter i Danmark er jo ret små. Dværgflagermusen er f.eks. kun 7 cm. lang http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Artsleksikon/Dyr/Pattedyr/Flagermus/Dvaergflagermus/
Jeg synes helt klart du skal få ringet 1812, så der er nogen der har prøvet at håndtere flagermus før, der kan komme og hjælpe den.
Du aner ikke om den fejler noget, og det er meget svært at håndtere dem korrekt. Jeg mener faktisk også man skal have en speciel tilladelse, til at håndtere danske vilde dyr, i længere tid af gangen.
mar 2013
så føler jeg mig da lidt god
pia: Vi har set flagermuse mange gange om aftenen og de er en rimelig størrelse
jeg vidste godt at de ikke har reder.
hvis jeg havet ladet den ligge vil jeg næsten være 100% på at moren ville se den
det var rent tilfælde at jeg fandt den
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Jeg må vist få genopfrisket hvilke dyr der er fredet
maj 2010
Hvis det er zoo i kbh, er det faktisk flyvende hunde de har der inde
Vi så en flagermus blive taget af en krage på Vestre Kirkegård for et på uger siden. Det var ret vildt...
Søbakkegård:
Man kan godt have mere end 1 art af flagermus
Men jeg er så næsten 100% på at moren ikke ville finde ungen. De kan ikke lette fra jorden, så hun skulle have været nede på jorden for at hente den. Desuden ser de ikke deres unger, de kan kende dem på stemmen.
Flagermuseunger der falder ned, og ikke selv kan finde op igen, har praktisk talt ingen chance for overlevelse, for der kommer ikke nogen og henter dem. Så få ringet efter nogen der kan tage den
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
maj 2010
Flagermus smittet med rabies vil, som andre smittede dyr, opføre sig anderledes end forventet. De kan finde på at flyve mod ting eller være ude af stand til at flyve og man kan således finde flagermus liggende på jorden. Her kan de komme i kontakt med andre dyr, der kan komme så tæt på dem, at de bliver bidt.
Mennesker og specielt børn kan have lyst til at samle nødstedte flagermus op og risikerer derved at blive bidt. Derfor, hvis man finder en flagermus på jorden, så lad den ligge eller tag et par arbejdshandsker på og placer den et sted f.eks. i et træ eller en busk. I tilfælde af at flagermusen har bidt et dyr, skal man kontakte den lokale fødevareregion for videre forantaltninger. Er et menneske blevet bidt kontaktes den praktiserende læge.
Kilde http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Rabies-hos-flagermus.aspx
mar 2013
Pia N: jeg brugte en skovl
Og så vil jeg tilføje, at i morges var jeg ude og kigge og den var væk. Vi tror at den har været gammel nok, til at kunne flyve væk.
Så nu er jeg glad
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
mar 2013
Fundet lille flagermusunge