{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Hjælp til at rette engelsk stil. {{forumTopicSubject}}

Hej GG,
Da jeg lige er startet på en ny skole og skal aflevere min første engelsk stil derm vil jeg gerne sikre mig at den er grammatisk korrekt og der ingen stave fejl er. Kunne nogle af jer tænke sig at hjælpe mig med det? Temaet var "My Trip to" og den skulle fylde en side. Min engelsk lærer elsker hunde, så derfor valgte jeg at skrive om dem.:)

My Trip to the Animal Shelter

Yester day I drove bye the local animal shelter, and saw a big sign hanging on the building saying:
“Open house tonight, 18-21 pm. Come and find you’re new best friend!”
That was one offer that I couldn’t resist, I had to come and se the inside of an animal shelter. I looked down at my watch, it was a digital and said 18:30 pm. My heart started to raise, “was it too late now?” I drove fast into a parking spot near bye, opened the car door, and ran into the animal shelter as fast as I could.
The first thing I saw was a whole bunch of talking, laughing, coffee drinking and money donating people, walking in small groups around the shelter. A nice older lady came over to me and asked if she could help me with anything. “Yes” I answered, “can I get a tour around the shelter?”
“Of course” the old lady said “my name is Patricia, me and my family has been running this place for over 50 years”, “come on, let me show you around?” And so she did.
First she took me the puppy department. Lots of cute and sweet little puppies were bouncing around in their cages, trying to get our attention. “Each dog here has there own story to tell” said Patricia “some of them where abandoned and left to them self, some off them was abused, and some from the famous poppy-factory’s.”
I was choked, because of all the bad humans in this world, who just got them self a dog, to let it suffer under bad conditions! I felt like I needed to make a deferens, but how?
Patricia and I walked trough many rooms, with loots of dogs, and other animals like horses, cats and rabbits.
I saw a cat full of burn marks, a dog that missed a leg and many other terrible things!

All my live I wanted a dog. When I was 7 years old I actually kidnapped a dog, from one of our neighbors. I kept him in my closet to make sure my parents didn’t find him. He was living on cornflakes with milk for a week, but one day my mother discovered a weird smell from my closet, so she decided to cheek it out. Of course the dog jumped right out of the closet. So my mom had to give it bag to its real family. When I was 10 my parents aloud me to get a gold fish, and I was thrilled! One day I came home from school, and I was really hungry. I looked in the kitchen but there were no (good) food. So I did what every hungry man would do, I took a pot, and boiled some water inside it. Then I went top in my room to get the goldfish. That night, when my parents came home they asked me where me gold fish was. My answer: “you should start buying some real food…” Since that I haven’t been aloud to have any pet.
But now I am a grown up, so I get to decide that my self.

We went to a new room, with a big sign saying “Dogs ready for adoption.” Many people where standing in line, to get a conversation with the employees. They all wanted to adopt a dog, how wonderful! Patricia asked me if a wanted to come bag tomorrow and have a consultation with her about adopting a dog from the shelter. After the trip around the shelter I couldn’t do anything else, then to say yes.

So know I’m out side the shelter waiting for my consultation with Patricia!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at rette engelsk stil.
  • #1   20. maj 2013 Orkede ikke læse det hele, undskyld! Men af det jeg læste lagde jeg mærke til du skrev 'bye' et par gange, og det går jeg ud fra skulle være By.
    Derudover skal du være opmærksom på you're / your da der også er fejl der.
    You're ( sammentrækning af You Are ) - du er. "You're beautiful"
    Your - din "It's your turn"

    Og så spottede jeg lige hurtigt. "All my live I wanted a dog"
    den sætning skulle så være. "All my life I've wanted a dog"

    og ja, der er flere fejl, men orker ikke lige kigge. Sorry.


  • #2   20. maj 2013 You're - du er
    Your - din

    Og PM er med stort smiley

    Orkede heller ikke at læse det hele..


  • #3   20. maj 2013 Og lige en ting til! Du er ikke en grown up ( så vidt jeg ved, haha. Er ret sikker på det er et andet ord for adult / voksen )

    Og ved ikke om det er en fejl at du har skrevet 'know' i stedet for 'now' til sidst?

    Har stadig ikke læst det hele, har bare spottet den lidt igennem.


  • #4   20. maj 2013 Yesterday ikke Yester day

    og hvis du bruger 18-21 så bruger man ikke am/pm.. så skal der stå 6-9 pm

    see ikke se

    6.30 PM ikke 18.30

    My heartBEAT ikke bare heart

    Took me TO the puppy

    puppy-factories

    lots ikke loots

    Jeg ville personligt bruge bunnies istedet for rabbits smiley

    all my life

    goldfish ikke gold fish

    I took a pot and boiled some water

    went up in my room

    where my goldfish were

    But now im all grown up eller But now in an adult

    Come back

    so now i'm

    Ellers en meget god historie smiley


  • #5   20. maj 2013 How im ikke in smiley

  • #6   20. maj 2013 Beltane - hvilket så er I'm* smiley
    Ikke at jeg er i tvivl om at du ved det, tænkte bare at når man retter på sådan noget, skal man ikke sjuske selv.
    Og det lød ondt, beklager, det var ikke ment sådan...


  • #7   20. maj 2013 Jeg har ikke rettet på tegnsætningen smiley

  • #8   20. maj 2013 Det ved jeg godt, men tænker bare at når man retter så husker man tegnsætningen for ens egen vedkommende også, så man ikke forvirre... smiley
    Jeg er helt utrolig dårlig til at formulere mig


  • #9   20. maj 2013 Den der med "I've wanted a dog" og "I wanted a dog". Man kan bruge begge dele.
    Nu er det ved at være nogle år siden jeg gik i folkeskole, men hele vejen op har jeg meget konsekvent fået at vide, at sammentrækninger og forkortelser ikke er noget man benytter sig af. Det er direkte tale det bruges i (to mennesker der snakker sammen).
    Jeg ville aldrig skrive en tekst hvor der blev brugt sammentræninger, jeg ville altid skille tingene fra hinanden.

    En af dine første sætninger "... that was one offer I couldn't resist..." ville jeg omskrive til "that was an offer I could not refuse". Men man kan formentlig begge dele.


  • #10   20. maj 2013 Mange tak, det er rettet.

    Pia: Jeg har så konsekvent lært at man kun må skrive "an" foran noget der begynder med a. Hvis du forstår?


  • #11   20. maj 2013 jeg vil så mene at det er en ordbog du skal bruge til evt stavefejl, ikke os. Så får du mest ud af det;)

  • #12   20. maj 2013 Har ikke en ordbog:/

  • #13   20. maj 2013 det skulle undre mig meget hvis man ikke kan finde en online et sted...

  • #14   20. maj 2013 Du kan evt. bruge denne ordbog: http://ordbog.gyldendal.dk/

  • #15   20. maj 2013 Tak Emma:)

  • #16   20. maj 2013 Det var så lidt smiley

  • #17   20. maj 2013 *Jeg har så konsekvent lært at man kun må skrive "an" foran noget der begynder med a. Hvis du forstår? *

    Det er så ikke helt korrekt, ellers har du måske misforstået læreren (går ud fra at det er en lærer du refererer til).
    Man bruger 'an' når navneordet starter med en vokal, og 'a' når navneordet starter med en konsonant.

    Altså 'an orangutang' og 'a proposal'


  • #18   20. maj 2013 My trip to the Animal Shelter

    Yesterday I drove by the local animal shelter and saw a big sign hanging on the building saying:
    “Open house tonight, 18-21 pm. Come and find your new best friend!”
    That was one offer I couldn’t resist, I had to come and see the inside of an animal shelter. I looked down at my watch, it was a digital and said 18:30 pm. My heart started to raise, “was it too late now?” I drove fast into a parking spot near by, opened the car door, and ran into the animal shelter as fast as I could.
    The first thing I saw was a whole bunch of talking, laughing, coffee drinking and money donating people, walking in small groups around the shelter. A nice elderly lady came over to me and asked if she could help me with anything. “Yes” I answered, “can I get a tour around the shelter?”
    “Of course” the old lady said “my name is Patricia, me and my family has been running this place for over 50 years”, “come on, let me show you around?” And so she did.
    First she took me the puppy area. Lots of cute and sweet little puppies were bouncing around in their cages, trying to get our attention. “Each dog here has their own story to tell” said Patricia “some of them where abandoned and left to them self, some of them was abused and some from the famous puppy-factorys.”
    I was shocked (choked=kvalt), because of all the bad humans in this world, who just got them self a dog, to let it suffer under bad conditions! I felt like I needed to make a difference, but how?
    Patricia and I walked trough many rooms, with loots of dogs and other animals like horses, cats and rabbits.
    I saw a cat full of burn marks, a dog that missed a leg and many other terrible things!

    All my live I wanted a dog. When I was 7 years old I actually kidnapped a dog, from one of our neighbors. I kept him in my closet to make sure my parents didn’t find him. He was living on cornflakes with milk for a week, but one day my mother discovered a weird smell from my closet, so she decided to cheek it out. Of course the dog jumped right out of the closet. So my mom had to give it back to its real family. When I was 10 my parents allowed me to get a gold fish and I was thrilled! One day I came home from school and I was really hungry. I looked in the kitchen but there were no (good) food. So I did what every hungry man would do, I took a pot and boiled some water inside it. Then I went top in my room to get the goldfish. That night, when my parents came home they asked me where my gold fish was. My answer: “you should start buying some real food…” Since that I haven’t been allowed to have any pets.
    But now I am a grown up, so I get to decide that my self.

    We went to a new room, with a big sign saying “Dogs ready for adoption.” Many people where standing in line, to get a conversation with the employees. They all wanted to adopt a dog, how wonderful! Patricia asked me if a wanted to come back tomorrow and have a consultation with her about adopting a dog from the shelter. After the trip around the shelter I couldn’t do anything else, than to say yes.

    So now I’m out side the shelter waiting for my consultation with Patricia!

    --------------------------------
    Du skal ikke have komma før et "and" - du sætter heller ikke komma før hvert "og", det er enten eller.

    An kommer som Sweet Leaf siger, før en vokal og ikke blot noget med a.

    Ovenstående var blot en hurtig gennemgang og der er muligvis fejl jeg ikke har fået rettet.
    - Men det var sguda en bizar historie! smiley


  • #19   21. maj 2013 Pauline:
    Så har du lært noget forkert smiley
    Du sætter <b>a</b> foran ord der starter med en konsonant, og <b>an</b> foran noget der starter med en vokal.

    Der skal altså altid være en konsonant mellem to vokaler smiley

    Men der er så undtagelser til reglen smiley
    Hvis et ord starter med en vokal, men lyder som en konsonant, skal der stå "a" foran. F.eks. A university. Her starter ordet med en J lyd.


  • #20   21. maj 2013 Hvad bruger du egentlig til at skrive i?
    Hvis du bruger word, er der jo en indbygget ordbog. Det kræver godt nok at du selv kan en del, for den kommer med en masse forslag, men det er en rigtig god måde at fange fejl på.

    Og så holder jeg stadig på at du skal holde dig helt fra sammentrækninger og forkortelser. Det er udelukkende noget der benyttes i direkte tale, ikke noget man benytter i en tekst uden direkte tale. (Hvis man vel og mærke ønsker at skrive korrekt engelsk. I en dansk stil ville man heller ikke benytte forkortelser e.l.)


  • #21   21. maj 2013 pia: næsten korrekt... a bruges foran ord der LYDER som om de starter med konsonant hver enten de gør eller ej, og an foran ord der lyder som om de starter med vokal, hver enten de gør eller ej.... fx time på engelsk lyder som om det starter med vokal "our" derfor "an hour"....

    enig i det med at bruge taleforkortelser, det ser grimt ud i en stil... det kan fint bruges til online chat dog.


  • #22   21. maj 2013 Så vidt jeg husker, fra dengang jeg havde engelsk smiley Så MÅ man godt bruge sammentrækningerne, HVIS man er konsekvent med det.
    - Dvs. man må ikke skrive "don't" det ene sted og næste gang skrive "do not" - man skal holde sig til enten eller.

    Men enig, det pæneste er da at skrive det fulde ord smiley


  • #23   21. maj 2013 Jeg bruger word, men nogle gange retter den til noget underligt.

  • #24   21. maj 2013 Susan:
    Det står der faktisk også smiley

    Pauline:
    Det er jo fordi du skal kende ordet, og ikke bare rette løs. Derfor bliver du nok også nødt til at få fat i en ordbog. Man kan få gyldendals ordbøger til computeren.

    Rollo's:
    Det er meget muligt smiley
    Men når jeg sidder og tænker fortsat brug af engelsk i skolesammenhæng, så bliver man bare punket til at skrive uden sammentrækninger. Hvis man nu ender på uni, ser det også underligt ud hvis artikler skrives med sammentrækninger smiley


  • #25   21. maj 2013 pia: det havde jeg sgu da ikke set;) nå men så fik de den to gange, kan være den siver ind så;)

  • #26   21. maj 2013 Rollo: det eneste sted jeg syntes det er passende at bruge talesprogs forkortelser (I´ve i stedet for I have osv.) er hvis du laver en stil a la en novelle fx hvor i der er en dialog! så kan man fint bruge talesprogsforkortelser for at understrege det er en dialog...

  • #27   21. maj 2013 Jeg var faktisk også i tvivl om det også var gældende for ord der starter med konsonanter, men lyder som vokaler. Men her bliver det så til an frem for a?

  • #28   21. maj 2013 ja, så vidt jeg ved i hvert fald...

  • #29   21. maj 2013 Det skrives an hour og ikke a hour fx.

  • #30   21. maj 2013 Perfekt eksempel ^_^

Kommentér på:
Hjælp til at rette engelsk stil.

Annonce