At skrive videre på en novelle :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle jer søde GG der altid er søde at hjælpe
Det er fordi at jeg har fået stillet til opgave i dansk at jeg skal skrive videre på den her novelle og jeg er bare så dårlig til at komme igang så hvis i er rigtig søde så hjælper i mig lige og skriver et par sætninger så jeg kan skrive videre
Så er i rigtig rigtig søde
Den hedder Venlige fremmede
Hun var kørt hjemmefra i raseri lige over middag. Allan havde stået under bruseren, da hun trampede ud til bilen i sine gamle træsko. Hun havde haft tolv badehånklæder i favnene, rene og næsten tørre, og hun havde smidt dem ind på bagsædet og tænkte: Så let skal han ikke få det.
Det var altid om lørdagen, hun blev vred. Ugen igennem bøjede hun af eller tændte en cigaret, hvis noget irriterede hende. De kom begge to sent hjem og sad med tankerne hver sit sted, svarede kortfattet, hvis den anden spurgte om noget. Hun var træt allerede før ni, hun orkede ikke engang at læse romaner ere, højest en halv side i et tidsskrift, før hun dejsede om. Han kom op i sengen senere, lagde dynen omkring hende og strøg hende over håret. Halvt sovende mærkede hun hans hænder, hun vendte sig om på siden og følte sig meget glad. Hvis hun orkede, hviskede hun noget sødt til ham, før hun faldte i søvn igen. Og så blev hun alligevel så vred hver lørdag. Det begyndte allerede før morgenmaden, for eksempel hvis tandpastatuben var klistrer, eller når hun dækkede bord og så, at osten var skåret skævt eller pakket forkert ind.Tideligt denne lørdag morgen havde hun hængt vasketøj op ; hun havde sat en maskinfuld over aftenen forine, og da hun stod i haven, og bøjede sig efter klemmer i blikdåsen, havde hun lagt mærke til, at græsplænen var fuld af visne blade. Så kan en græsplæne slet ikke ånde. Hun havde behersket sig ved morgenmaden, selv da kaffen skvulpede over, der var ikke mere køkkenrulle.
Tusind tusind tak på forhånd!
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 6 Emner: 18 Svar: 83
At skrive videre på en novelle :)