{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!! Hvor køber man en springhare???
  • #1   13. apr 2013 Det får du svært ved...
    De er til salg fra tid til anden, men du skal en tur til Tyskland eller England for at få fingre i dem, så vidt jeg ved.
    Og selvom du skulle finde en opdrætter, skal du ikke regne med at de er hverken billige eller noget folk med glæde sælger ud af.

Jeg ved heller ikke hvor meget I har læst op på dem?
    Det er jo ikke ligefrem kæledyr, og de kræver speciel kost + rigtig store anlæg.
    Men held og lykke med det smiley

• #2   13. apr 2013 Sådan en Gut høre da ikke til i fangeskab ;S

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #3   13. apr 2013 Jeg tror ikke de egner sig specielt godt som kæledyr.

Eftersom de for det første er aggressive territoriale kolonidyr, for det andet er skumrings/ nattedyr, der hovedsageligt lever i deres tunnelsystemer.

De lever af blade, rodfrugter, Rødder, frugter etc.

Men egentligt ved man meget lidt om deres sociale behov og natur.

Dyret var listet som truet (Conservation) i 1996 men blev senere fjernet fra denne.

Ps. Det lugter lidt af at man ønsker et eksotisk nuttet kæledyr. Som på ingen måder bør bruges som sådan, eftersom der stadig er tale om et vildt dyr.

• #4   13. apr 2013 Maria:
    Hvorfor ikke?
    Hvis man kan give den ordentlige forhold, hvad er så problemet?

Personligt kunne jeg godt se det sjove i at have sådan et par, men som sagt, er det ikke noget man bare lige anskaffer. Det er noget der tager en del mere research end marsvin og kaniner, og så skal man være indstillet på at de har nogle meget specifikke behov, der skal opfyldes.
    Sådan er det at holde eksotiske dyr. Det er ikke kæledyr. Betegnelsen "hobbydyr" dækker bedre over dem smiley

Der var en her i DK der havde opdræt på dem på et tidspunkt, men det er ved at være mange år siden, og den unge de fik, døde desværre fra dem.
    De bliver holdt rundt omkring, som jeg tidligere nævnte, er de (så vidt jeg husker) i Tyskland og England. De er formentlig også steder som Holland, hvor man kan finde en hel del eksotiske dyr.

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #5   13. apr 2013 Du skal være klar over at de lever LÆNGE, gennemsnit 13-14år! I fangenskab, så det er ikke bare et dyr man har for sjov i en kort periode smiley

Det bliver svært at tilfredsstille dens naturlige behov for at grave, og så skal man være klar over at de kan grave meget dybt meget hurtigt og at mennesker ses som naturlige fjender smiley

Så man skal næsten lave en stor og dyb kasse/bur med sand, ellers tror jeg ikke du får et særligt glad dyr.

Kommentér på:
Hjælp!!! Hvor køber man en springhare???

Annonce