1.038 visninger
|
Oprettet:
Hjælp!!! Hvor køber man en springhare??? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen som overskriften siger søger jeg et sted hvor man kan købe en springhare da mig og min mor er faldet helt pladask for.
Så hvis i ved hvor man kan købe dem henne så må i endelig gerne skrive!!!
Tusind tak!!!!
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
De er til salg fra tid til anden, men du skal en tur til Tyskland eller England for at få fingre i dem, så vidt jeg ved.
Og selvom du skulle finde en opdrætter, skal du ikke regne med at de er hverken billige eller noget folk med glæde sælger ud af.
Jeg ved heller ikke hvor meget I har læst op på dem?
Det er jo ikke ligefrem kæledyr, og de kræver speciel kost + rigtig store anlæg.
Men held og lykke med det
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Eftersom de for det første er aggressive territoriale kolonidyr, for det andet er skumrings/ nattedyr, der hovedsageligt lever i deres tunnelsystemer.
De lever af blade, rodfrugter, Rødder, frugter etc.
Men egentligt ved man meget lidt om deres sociale behov og natur.
Dyret var listet som truet (Conservation) i 1996 men blev senere fjernet fra denne.
Ps. Det lugter lidt af at man ønsker et eksotisk nuttet kæledyr. Som på ingen måder bør bruges som sådan, eftersom der stadig er tale om et vildt dyr.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hvorfor ikke?
Hvis man kan give den ordentlige forhold, hvad er så problemet?
Personligt kunne jeg godt se det sjove i at have sådan et par, men som sagt, er det ikke noget man bare lige anskaffer. Det er noget der tager en del mere research end marsvin og kaniner, og så skal man være indstillet på at de har nogle meget specifikke behov, der skal opfyldes.
Sådan er det at holde eksotiske dyr. Det er ikke kæledyr. Betegnelsen "hobbydyr" dækker bedre over dem
Der var en her i DK der havde opdræt på dem på et tidspunkt, men det er ved at være mange år siden, og den unge de fik, døde desværre fra dem.
De bliver holdt rundt omkring, som jeg tidligere nævnte, er de (så vidt jeg husker) i Tyskland og England. De er formentlig også steder som Holland, hvor man kan finde en hel del eksotiske dyr.
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Det bliver svært at tilfredsstille dens naturlige behov for at grave, og så skal man være klar over at de kan grave meget dybt meget hurtigt og at mennesker ses som naturlige fjender
Så man skal næsten lave en stor og dyb kasse/bur med sand, ellers tror jeg ikke du får et særligt glad dyr.
Hjælp!!! Hvor køber man en springhare???