{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hvad fanden!!! {{forumTopicSubject}}

Så fik man lige en sviner og en trussel om anmeldelse om, at der står to af mine hestespringerne er købt i dyrehandlere, vildtfanget fra naturen.

Personen mener åbenbart, at jeg selv skulle have fanget mine springere, og giver en historie om, hvor forkert det er, og hvis jeg ikke svare, vil jeg blive anmeldt til politiet.

Jeg har IKKE selv fanget nogle af mine dyr, har aldrig gjort det, og kunne ALDRIG drømme om det!

De er vildtfanget, ja. Men det er ikke mig der har gjort det, det er gjort med tilladelse, og derefter er mine købt i dyrehandlere, hvor jeg har set dem til salg!

Mine er derfor ikke selv fanget, men købt i en dyrehandel!

Husk på det er meget normalt, at nogle eksotiske dyr, du finder i dyrehandlere, som er lidt specielle, stortset alle er vildtfangede fra naturen, er dyrelæge tjekket og derefter solgt til dyrehandlere, hvor de sælges videre!

Det gælder bl.a. hestespringere, en stor del slanger, sugar-gliders, ørkenrotter, fedthalemus, nogle edderkopper, stortset alle fisk mm.

Jeg kunne aldrig drømme om, at tage et dyr fra naturen!

Folk burde tjekke op, inden de angriber folk, om noget de tydeligvis ikke har forstand på!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fanden!!!
  • #1   20. mar 2013 Nogen folk er bare tåbelige.

Min papegøje er også vildfanget i Brasilien. Hun blev smuglet her til, men det blev opdaget vd den tyske grænse. Og så kom hun i dyrehandel og jeg købte hende.

Skyd mig.

• #2   20. mar 2013 Ja, det er faktisk ganske almindeligt.

Den ene har du ikke købt i en dyrehandel men overtaget fra en anden bruger herinde, men det er sagen uvedkommende; -)

Ved at rigtig mange krybdyr og slanger vildtfanges.

• #3   20. mar 2013 Det irriterer mig mest, at de ikke engang kan spørge ordentligt ind, men bare angriber en med beskyldninger og trusler. Og så er jeg ret sikker på, at de har afvist mine tre ny-oprettede hamstere! Meget sjovt alle tre har fået én afvisning hver, uden begrundelse!

Det virker simpelthen for åndsvagt, det er voksne mennesker! Et barn herinde har engang stilt mig spørgsmål omkring mine springere, på en pæn og rolig måde!

• #4   20. mar 2013 Jeg kan garantere dig for at samtlige sugarglidere der findes i handlen i dag, ikke er vildtfangede.
    Det er ulovligt at fange og eksportere alt hvad der hedder naturligt dyreliv fra Australien, præcis som det er ulovligt at importere dyr til Australien.

Der er derfor en lang række dyr og fugle fra netop Australien, hvor man er meget påpasselig med avl og hvem man sælger ud til, fordi man ikke kan få nyt blod.

Jeg er faktisk også ret sikker på, at du ikke længere kan få fat i mongolske ørkenrotter der er vildtfanget. Der er simpelthen ingen grund til det.
    Mht. slanger er der stadig vildtfangede, men at sige at det er "en stor del", er nok lidt af en overdrivelse.

Men ud over det, ser jeg ikke rigtig noget problem i vildtfanget, så længe der tages hensyn til den vilde bestand, og papirarbejdet er i orden.
    Alle dyr vi holder stammer jo fra vildtfangede dyr.
    Men hvis man kan få dem fra opdræt, vil jeg personligt klart foretrække dette.

• #6   20. mar 2013 Furrytails: OK, havde så lige glemt det med sugargliderne og de mongolske ørkenrotter(ups), men de har jo engang været blevet fanget, og jeg kender folk som har haft købt dyr i dyrehandlere, som er vildtfangede, der fortsat lever idag!

Jeg fortrækker også at købe dyr hos opdrættere, men hestespringere (som jeg blev beskyldt for at tage fra naturen) er vildt svære at få til at yngle, og med mine unger, fortrækker jeg at bruge nyt blod på dem, og der er chancen størst at finde dem i dyrehandlere. Godt nok kan de indavles længe, men vil nu gerne have nyt blod.

• #7   20. mar 2013 Nogle folk trænger bare til noget andet at gå op i, og så noget sommer og varme, så de kan bruge deres krudt udenfor smiley

• #8   20. mar 2013 Jeg har som sagt heller ikke et problem med vildtfangede hvis der ikke er andre muligheder.

Men jeg kan f.eks. godt blive noget forarget, når folk købe afrikansk hvidbuget dværgpindsvin der er vildtfanget, og de ikke tænker nærmere over det.
    Så er der godt nok noget med, at tamformen tilsyneladende er en blanding af 2 arter, men det gør det jo ikke rigtig bedre at bruge vildtfanget, når man til stadighed bare blander på livet løs.

• #9   20. mar 2013 Furrytails: vidste ikke folk overhoved stadigvæk køber vildtfangede hvidbuget pindsvin, når man kan få dem tamme hos opdrættere. Vores 3 er fra privat opdræt, den eneste jeg er ret sikker på, er vildtfanget, er mit langøret pindsvin, og hende har jeg overtaget fra en privat. Har næsten gjort hende håndterbar.

-----

Jeg har modtaget en undskyldning fra personen, hvilket jeg synes er rigtig stort.

Jeg lader indlægget stå, hvis der nu skulle komme flere, som misforstår det at have vildtfangede dyr.

• #10   20. mar 2013 Politiet vil ikke gøre noget smiley

Men det er lidt dobbelt at sige du ikke selv vil tage dyr fra naturen og ind i fangeskab, men at du syntes det er okay andre gør det, så du kan købe dem af dem smiley

• #11   20. mar 2013 Sådan nogle folk er ofte folk der er jaloux:(

• #12   20. mar 2013 Beltane:

Ja, jeg kan godt se, at det virker ret dobbeltmoralsk.

Det er heller ikke fordi, at jeg synes det er helt vildt iorden at de gør det, men udfra et avlsmæssigt synspunkt hvor det er rigtig rigtig svært at få dyr der er privat opdrættet, da de er svære at avle på, er det faktisk den eneste mulighed jeg pt. har for blodfornyelse, af de linjer der gerne vil yngle. For at få flere sunde linjer der er villige til at yngle i fangeskab, er det jo en god idé, at yngle videre på disse linjer men uden konstant indavl.

Hvis os der har haft held med at yngle på dem, stopper, fordi vi ikke kan få nyt blod, så vil der i sidste ende kun blive fanget endnu flere.

Dem, som fanger dyrene har også tilladelse til det, og alle dyr bliver dyrelæge tjekket inden de kommer nogle steder.

Jeg tager selv hensyn til, hvis jeg ved nogle af mine dyr er vildtfangede. Det vil sige, 2 ud af 10 af mine hestespringere.

Kommentér på:
Hvad fanden!!!

Annonce