{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Avler nummer? Hvad er det? {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley

Jeg sidder her og er igang med at skrive i kaninernes startbøger og er nu nået til punket hvor jeg skal skrive mit avl.nr.

Men jeg er ikke helt klar over hvad der er mit avl.nr... Er det ens registreringsnummer der er ens avl.nr. eller er det noget helt andet?

Ved godt det er et dumt spørgsmål, men jeg er virkelig itvivl og håber at I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avler nummer? Hvad er det?
  • #1   5. mar 2013 Da du meldte dig ind i DK der fik du et brev om at du var meldt ind, på det brev står der i en rød boks et nummer på 4 tal, det er avlernummeret og så står der et medlemsnummer som er på 5 tal smiley

  • #2   5. mar 2013 Når du melder dig ind i Danmarks Kaninavlerforening får du tildelt et avlernummer og et medlemsnummer fra hovedkontoret.
    Avlernummeret skal du bruge som nummer i højre øre på dine kaninunger, hvis du vil avle. Medlemsnummeret skal du bruge, når du tilmelder dig til kaninhopkonkurrencer, så arrangøren kan tjekke, om du er medlem.

    Du behøver ikke at udfylde dine røde startbøger længere - vi er gået over til at køre det hele digitalt og p.t. bruger vi kun de røde startbøger, for at få numrene derfra til at oprette kaninerne i Hopregisteret. Snart er de røde startbøger helt udsolgt og så vil numrene også kunne købes via Hopregisteret smiley

    Hvis du har nogle spørgsmål ang. oprettelsen i Hopregisteret, kan du få hjælp under "Hjælp og support" i Hopregisteret smiley


  • #3   5. mar 2013 Tak begge to smiley

  • #4   5. mar 2013 Men lige en lille ting til smiley
    Aflevere man så ikke startbogen til konkurrencelederen?


  • #5   5. mar 2013 Nej, det gør man ikke længere. Man opgiver bare kaninens startbogsnummer i sin tilmelding til stævnerne og så kan stævnearrangørerne se det hele i Hopregisteret smiley

    Hvis du er interesseret i at se, hvordan vi gennem de sidste par år gradvist er gået fra papirstartbøger til digitale startbøger, kan du se det på http://www.hopudvalget.dk/ under "Digital startbog".


Kommentér på:
Avler nummer? Hvad er det?

Annonce