{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.907 visninger | Oprettet:

Part? hvad skal det koste? (hest) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er lidt interesseret i folks meninger så hvad syntes i en part skal koste?
Min mening:
Man kan se på det fra to sider:
Ejerens: Det er min hest, så selvfølgelig skal du betale
Partens: Ja men det er dig der ikke har tid eller er for stor til hesten, så jeg gør dig en tjeneste

Hvad syntes i det skal koste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part? hvad skal det koste? (hest)
  • #1   22. feb 2013 Jeg har tidliger betalt 750 om måneden for 2 gange om ugen.
    Personligt syntes jeg 500 kr om måneden for 2 gange ugenligt er passende. Men det kommet vel også an på hvor i landet, og hvordan hesten er.

    Den jeg betalt 750 for var en super god allround pony. Fantasktisk i dressur og en stjerne i spring! Han kunne også massere af tricks og var en ældre og pålidig herre.


  • #2   22. feb 2013 Jeg har aldrig betalt for at have part, og har heller aldrig forlangt noget for det..

    At have part er en hjælp i hverdagen for mig, ikke en hjælp til det økonomiske..


  • #3   22. feb 2013 på en måde syntes jeg at det ikke burde koste noget, da som du selv skriver så gør parten jo bare ejeren en tjeneste..

  • #4   22. feb 2013 jeg har ingen mening, andet end det er fuldt op til ejeren at vurdere om der skal betales penge, og i så fald hvor mange.

    Som part er man jo ikke tvunget til at vælge en parthest, der koster penge. Så synes man ikke prisen er rimelig, kan man ganske enkelt lede videre efter en anden.


  • #5   22. feb 2013 Det kommer utrolig meget an på, hvad hesten kan, hvad rytteren kan, hvad rytteren skal kunne, hvad hesten skal kunne, hvor den står, og alt det der. Ikke alle vælger at have part fordi de ikke har tiden, nogen gør det fordi de mangler penge - så ja..
    Efter min mening, kommer det an på, hvad man vil med at have en part på hesten.. smiley


  • #6   22. feb 2013 Jeg har indtil igår haft to parter. Den ene gratis og den anden betaler jeg for. Den ene står et sted med selvpas og ejer rider selv på den og den hae skullet opdrages til dressur. Selvom jeg ikke har beriderevner har jeg alligevel medvirket til dens udvikling. Derfor mener jeg også jeg gør ejer en tjeneste. Der hvor jeg betaler er med fuldpas undtagen i weekenderne. Jeg skal ikke lukke ud og ind og der er to ridehuse på stedet. Men her er det hesten som lærer mig noget. Ejer rider den ikke selv da hun har en unghest men ikke vil sælge. Men her er det MIG som lærer så synes betaling er fair nok smiley

  • #7   22. feb 2013 Vi har en hest der søger part 3 gange i ugen for 500 kr.
    Han går LA i dressur og LA i spring, kan rides på tur alene og med andre, osv. super god ridepony. Der blev dog forlangt at parten skulle have undervisning som hun/han selv betalte.
    Så har jeg en der har haft part 3 gange i ugen for 150, han kan rides med rytter i skridt og trav, rides på tur dog kun nogenlunde trafiksikker. Og en masse tricks.

    Så jeg synes det er helt forskelligt og kommer meget an på hesten og rytteren smiley


  • #8   22. feb 2013 Så der er mange ting som spiller ind. Skal hesten uddannes eller skal rytteren. Hvad niveau er hesten på og hvilke faciliteter og pligter er der

  • #9   22. feb 2013 Min part betaler 300 om måneden og kan stortset bruge hende som hun vil smiley

  • #10   22. feb 2013 500 om ugen syntes jeg er vildt, det er jo ca. 2.000 kr i månede, dvs parten betaler jo hele opstaldningen så smiley

  • #11   22. feb 2013 hvorfor egentligt spørgsmålet... har du en hest/pony, som søger part - eller søger du selv parthest/pony?

  • #12   23. feb 2013 Bakkely: Tror du har misforstået noget i prisen, da det er urealistisk at en part koster 2000 kr. om måneden. Tror du ikke rettere parten og dine forældre mener 500 om måneden. Sådan nået er jo let og tage fejl af.

  • #13   23. feb 2013 Min kommende hest kommer jeg til at tage 2 dage for 800kr men der er ridehus på stedet og ingen staldarbejde..
    Hesten rider La2 og springer Lb så synes det er meget fair også bor jeg også i storkøbenhavn hvilket gør det dyre at holde hest...

    Men det kommer an på hvad hesten kan og hvilke faciliteter der er ..


  • #14   23. feb 2013 Jeg kunne ikke drømme om at tage penge for at nogen rider min hest hvis jeg ikke har tid.
    Jeg ville SÅ gerne have en til at ride min islænder, men det er umuligt at finde en pige der er stabil og modig nok til at ride hende smiley
    Skulle den pige engang dukke op, ville det være HELT gratis for hende at bruge min hest!!


  • #15   23. feb 2013 Uanset hvad pony/hest det er , så er 2000 i måneden rigtig meget for at låne en anden persons hest

  • #16   23. feb 2013 Hehe okay, da det er straks en bedre pris smiley

  • #17   23. feb 2013 Man betaler vel også for at gå til ridning?
    Så er der godt nok udgifter til underviser mv. ved at gå til ridning, men når man har en part, så får man jo lov til at bruge en hest, uden man selv skal ud og finde penge til en + finde penge til opstaldning, foder, smed mv.

    Jeg synes det er helt fair, at man betaler noget i part, og jeg ser det egentlig ikke som en tjeneste.
    Så kan man jo også sige, at den der har hesten, gør vedkommende med part en tjeneste, fordi man får lov at ride på hesten...

    Hvad en part så skal koste, vil jeg ikke udtale mig om. Det kommer an på den enkeltes situation.


  • #18   23. feb 2013 Den hest jeg har har part på nu, har jeg aldrig givet noget for. Det er en af mine veninder der har hende og hun ser det som en stor hjælp at jeg kan tage hendes hest, de dage hun går til fodbold eller skal til et eller andet.
    Synes dog det er helt i orden at man skal betale noget. Man får jo trods alt lov til at ride, passe og pleje en hest. Men det er nok også fordi jeg synes det er hver eneste krone værd smiley


Kommentér på:
Part? hvad skal det koste? (hest)

Annonce