Brug for råd! -Efterskolen... {{forumTopicSubject}}
Hej GG..
Jeg kender egentlig ingen herinde fra i virkeligheden, og derfor bliver jeg lige nødt til at komme ud med der her, til nogen jeg ikke kender, og hører hvad de mener..
Jeg startede for halvanden måned siden på efterskole, hvor min bedsteven også går. Jeg er meget en drengepige og har det nemt med drenge, altså at være sammen med dem i forhold til piger.
Jeg har lagt meget oppe ved min bedsteven fordi jeg er en pige fuld af problemer i livet og jeg har det rigtig hårdt, og han kender til alting så det er jo klart at jeg ligger i hans seng sammen med ham og snakker med ham. Jeg har også fået rigtig mange vildt gode venner her på skolen, som jeg også kan finde på at ligge med i min seng og snakke, se en film eller sove med herinde! Jeg laver ikke noget med nogen af dem, udover en dreng som jeg havde en lille flirt kørende med, så vi kyssede jo selvfølgelig rundt over det hele, så folk også kunne se det.
Vi har så ikke en flirt mere, og derefter er jeg blevet tættere med en anden dreng, uden at lave noget med ham overhoved!!! Bare gode venner.
Lærerne er så begyndt at sige til mig, at jeg blinker til for mange af drengene, og at jeg har noget kørende med flere af drengene på samme tid?! Jeg er så f*cking sur lige nu, fordi det kan da bare ikke passe at lærerne skal sige sådan noget til mig?! Når de ikke ved noget!
Hvad skal jeg gøre i min situation?
Hvad ville I gøre, og synes I også bare jeg er en billig skank? For jeg kan ikke selv se problemet!
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Jeg prøvede noget for et par år tilbage med en lære der kommenterede min flotte BH mønster??? Som man kunne se havde sorte blomster på under min hvide top(Havde ikke lige lagt mærke til det)...
Hold op hvor blev jeg gal, der er ligesom grænser for hvad man lukker ud når man er lære!
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Gnavere: 5 Svar: 5
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 419
Du bør nok skrue ned for det faktum at du ligger i sengen med dem osv.(ikke at snakke med dem) men de ting folk misforstår. Ikke fordi lærerne siger det, men for ikke at få et rygte som at være "nem" , for selvom du ikke gør det er det det rygte du får -både blandt piger og drenge og det gør det ikke nemmere at få pigevenner. Jeg er uddannet indenfor et mandefag (tømre) har altid skatet meget og har derved altid haft flest drengevenner og uden at ligge i ske med dem,men ved blot at hænge ud, var det det rygte jeg havde.
Det tog tid at arbejde mig ud af det rygte, men det lykkedes.
Nu skriver du at du har mange problemer personligt og det er det i taler om(din bedste ven er en anden sag end alle de andre IMO) og i en situation hvor man har det skidt er man sårbar og drenge udnytter altså de ting. Og den kontakt du får er ikke den kontakt du har brug for. Du har helt vildt meget brug for en krammer og folk der forstår dig. Ikke dermed sagt at de andre drenge ikke vil dig det bedste, men drenge i den alder tænker altså ofte med det forkerte hoved. (dilleren).
Håber du forstår hvad jeg prøver at skrive:)
Sender dig et stort kram!
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men her ud over synes jeg du skal tage den med op med rektor, hvis der er flere lærere der siger sådan.
Jeg havde faktisk en lærer på efterskolen, der til en samtale med mine forældre, sagde at jeg havde "problemer med min seksalitet" og at jeg var lesbisk. (Hun havde selv næsten kun lesbiske venner, men mente at hun var hetero, så personligt tror jeg problemet lå hos hende).
Min mor blev stik tosset, og den blev taget med rektor.
Hvis en lærer (eller flere) mener sådan noget, er det fair nok, men så skal de tage en samtale med dig, og ikke rende og stikke til dig... Og hvis du ender i den situation jeg gjorde, hvor der spontant snakkes med forældre om det, uden der er blevet snakket med dig først, så er der nogen der skal have en opsang.
Emma Sophie: Du har aldrig gået op efterskolen, har du vel?
En lærer på en efterskole, skal man have et andet forhold til, end en der bare underviser, for man omgås dem 24/7
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Er bare træt af de lorte lærere der tror de ved alt, når de ikke ved en skid egentlig.
maj 2010
De er ikke ude efter dig, men de kender miljøet.
Og du har kun gået der i 1½ måned, du har endnu ikke kendt nogen af dem på efterskolen så længe, at du kan afgøre hvor gode venner de er
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
maj 2010
Bare det at du tror du kan, og du samtidig kaster alle dine problemer og følelser ud over folk, du tror du kan bedømme, siger meget om, hvor lidt du egentlig kan gennemskue folk.
Der er ingen der kan gennemskue folk så hurtigt.
Din bedste ven er en dreng, lige meget hvor meget bedste venner I er, er jeres opfattelse af verdenen forskellig...
Det lyder lidt som om, du måske skulle opsøge noget professionel hjælp, frem for at prøve at få så mange venner som muligt...
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
I stedet for at fare op og tilsværte din lærerer, skulle du måske overveje hvorfor de siger det til dig og overveje om ikke de er rimelig uddannede og erfarne ud i at se nogle ting blandt de unge elever - de har jo altså også et ansvar for dig, hvadenten du vil det eller ej.
Bare fordi man er 15 år og synes verden er dum betyder det altså ikke at verden er imod en
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Unge nutildags er RIGTIGT hårde ved hinanden, så når lærerne siger sådan, så gør de det for at beskytte dig - ikke for at chikanere dig.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 419
Brug for råd! -Efterskolen...