{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Møgmorgen {{forumTopicSubject}}

Ja, det er, hvad det har været i dag... smiley

Dagen startede ellers som de fleste andre med, at kæresten og jeg stod op og hastede rundt for at nå at blive færdige og komme af sted på arbejdet til tiden. Jeg fik ordnet opvasken og kattebakkerne, luftet Basil og fodret grIIsene samt badet, mens kæresten fodrede hestene og lukkede dem på fold og fodrede fuglene og kaninen, og for en gangs skyld var vi i nogenlunde tid af sted på vej til arbejde. Så det tegnede til at blive en ganske god dag. smiley

Vi blev klogere... smiley

På vej til arbejde, cirka 6 km fra, hvor vi bor, fik vi øje på en dåbuk, som stod inde i vejsiden. Kæresten sænkede farten og bremsede roligt ned, men bukken blev stående... lige indtil vi var ud for den; så sprang den direkte ud foran os, så vi kørte direkte ind i bagparten på den. Fra min plads på passagersædet så det næsten ud, som om det hele skete i slowmotion... Bukken blev ramt på bagparten, og det så næsten ud, som om den satte sig op på kølerhjelmen af bilen, hvorefter den blev slynget fremad og kurede på siden 5-10 meter hen ad vejen. Da den "stoppede", forsøgte den at komme på benene, men bagpartiet var tydeligt smadret, så den kunne ikke rejse sig. I stedet fik den "krabbet" sig ind i rabatten, hvor den lå nogle sekunder, inden den sprællede med forparten igen og tiltede ned i grøften. smiley

Min eneste tanke var bukken. Først prøvede jeg at ringe til politiet, men kom igennem til en alenlang IVR med tast 1 for ditten og tast 2 for datten osv., så det opgav jeg igen med det samme og ringede i stedet 112. Her fik jeg først "vent venligst" (ARGH!!!), hvorefter jeg fik en mand i røret og forsøgte at få samling på mig selv (jeg rystede og stortudede), mens jeg forklarede ham situationen. Han var mest optaget af, om jeg var kommet noget til, og til sidst blev jeg vist nok temmelig irriteret, så jeg fik i stedet en henvisning til 1812; dyrenes alarmcentral. Godt så, ringe op dertil.... og ny IVR. Tast 1 for påkørt dyr osv. Grrr!!!! Men jeg nåede da til sidst igennem til "Camilla", som lovede, at hun ville bestille en svejshund. Jeg forklarede så, at jeg altså bare skulle bruge en jæger, for den buk løb ingen steder, så hun fik mig til at love, at vi blev på stedet, mens hun fik sendt en jæger ud.

Så ventede vi... og ventede og ventede i, hvad der føltes som evigheder. Den arme buk lå stadig i grøften og klagede sig, og da jeg ville se til den, blev jeg antastet og skældt ud af en dame, som var holdt ind til siden, fordi jeg "rendte rundt ude på vejen i helt sort tøj uden reflekser" (undskyld, dame - næste gang tager jeg da lige en refleksvest på, inden jeg køre dyret ned!! :-(), så jeg til sidst måtte rykke mig fri, bede hende om for h..... at lade mig være i fred og gå tilbage i bilen. Heldigvis kom jeg derefter, mellem hulk og hikst, i tanke om, at vi holdt næsten ud for den vej, hvor vores hund, Basils, opdrætter bor. Så jeg sendte hende en SMS for at spørge, om hun evt. vidste, om en af deres naboer var jæger, og hun ringede mig så op med det samme, for hun havde faktisk set, at vi påkørte dyret og havde, sagde hun, lige stået og sagt til sin mand, at bare det nu ikke var os. Hun troede så først, det var en læge, vi skulle bruge og var helt befippet (hun havde tilfældigvis en nabo, som var læge, faktisk), indtil jeg fik korrigeret, at det altså var en JÆGER, jeg skulle have fat i til dyret. Den kunne hun heldigvis også klare - 30 sekunder senere ringede hun mig op igen og sagde, at der kom en jæger om 3 minutter, og at hun også lige ville komme op til os.

Basils opdrætter og jægeren kom omtrent samtidig, jægeren skød den stakkels buk med det samme, og jeg fik ringet til Dyrenes Beskyttelse igen, trykket mig igennem IVR'en endnu en gang og aflyst den jæger, de var i gang med at finde.

Imens alt dette stod på, havde kæresten fået ringet til Falck og mekanikeren... og først der begyndte jeg egentlig at spekulere over, hvordan kæresten og jeg selv havde det, og det var også først der, det gik op for mig, at bilens front var totalt smadret. smiley

Alt, hvad jeg havde kunnet tænke på indtil da, var den stakkels lidende buk nede i grøften... smiley

Nu har kæresten og jeg begge fået taget fri fra arbejde og ringet rundt til lægen, forsikring osv. Mekanikeren siger, at Altoen aldrig kommer ud at køre mere. Og selvrisikoen er på 4.957 kr. Glædelig jul og godt nytår!!

Og vi kan ikke klare os herude på landet, uden for lands (og offentlig transports) lov og ret uden en bil, så det er bare noget rigtigt møg + vi skal begge til lægen og tjekkes efter, bare lige for en sikkerheds skyld, samt have ordnet lidt indkøb osv. i eftermiddag, hvilket er meget svært uden et ordentligt transportmiddel. Ja ja, lægen og indkøbene kunne vi sagtens gå ind til, hvis det skulle være helt galt, men jeg har også brug for at komme til Aalborg for at hente min arbejds PC, og der er 40 km,, så det er ikke så nemt at tage den tur til fods eller på cykel.

Nu har jeg fået min stedfar og hans nye kone til at komme forbi og køre os i dag, og så skulle vil meget gerne have købt en ny (brugt) bil hos mekanikeren, som kan være klar til os fra i morgen.

Men sikke en omgang bøvl... og AV min tegnebog!! Hvorfor er der altid et eller andet ekstremt dyrt, der går i stykker lige op til jul??

Sagt med andre ord; kan man ikke bare lige skrue tiden til bage, vågne op og starte dagen forfra UDEN al den bøvl og ballade???

Omvendt kan jeg selvfølgelig prøve at se lyst på det, for når dagen er startet så elendigt, så kan den næsten ikke blive værre... kan den?? Og så er der vel i grunden et ganske godt potentiale for, at den når at blive bedre, inden den er omme....

Hvordan har I andres morgen været?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møgmorgen
Kommentér på:
Møgmorgen

Annonce