{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hårfarve til dyr?
  • #3   10. nov 2012 Det er hverken sejt eller sjovt..

Køb en dukke man kan gøre det på istedet for at fylde dyret med kemikalier

• Amanda H
    Amanda H Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #4   10. nov 2012 Ej helt ærligt, det var da en højt besynderlig ting at gøre.
    Og selv at efterligne ved at farve sine dyrs pels, er simpelthen tegn på for meget plads på øverste etage efter min mening.

• #5   10. nov 2012 Jeg synes det er pisse synd for dyrene at farve dem, det er ikke meningen.
    Det er jo ikke engang meningen vi mennesker skal farve vores hår. Det slider på håret.

Lad dyrene have den farve de har, og hvis man ikke kan lide den farve, så må man jo bare leve med det, eller have valgt en anden.

• #7   10. nov 2012 Emilie: Det kan godt være der er nogle der synes det er fedt, og går op i af give dere dyr et "sejt" unaturligt look..
    Men det betyder ikke at det er sundt og godt for dyret.

• #8   10. nov 2012 Ikke noget jeg vil eller kan byde mine dyr
    De har den farve de har

• #10   10. nov 2012 Emilie
    Men hvad skal det gøre godt for overhovedet ?

• #11   10. nov 2012 Emilie: Dyr har mere sart hud og mave end os mennesker..
    Jeg har selv hudallergi, og det vil sige jeg reagere meget kraftig på selv den mindste ting jeg får på mig..

• #13   10. nov 2012 Vi bygger såmænd bare videre på det naturlige, der hopper de jo også over træstubber og hvad ved jeg.
    Og igen, hvad gør farverne godt for ?

• #15   10. nov 2012 Det Ashley har brugt til at farve den der gris med hedder Top Performance Pet Dye.
    Jeg ved ikke om det sælges i Danmark, Susan, men prøv at google det.

Dvs. det er beregnet til dyr. Jeg kan ikke helt se, hvorfor det skulle være mere synd end så meget andet folk kan finde på at gøre ved dyrene.
    Det er heller ikke meningen, at dyr skal have en sele på, men folk giver dem det på alligevel. Så kan man jo begynde at snakke om, hvor synd det er, for det er heller ikke naturligt for dyrene.

• #16   10. nov 2012 Jeg synes ligesom du undgår mit spørgsmål, så jeg går ud fra du ikke kan svarer på det

• #17   10. nov 2012 Der må være mange i den her tråd der aldrig nogensinde har farvet deres eget hår smiley

• #18   10. nov 2012 jeg spørger jo netop om i kender til farve beregnet til dyr, ikke bare et eller andet radiatormaling vel;)
    om i syntes det er etisk eller ej er jeg egentligt ligeglad med, jeg overfalder jo fx ikke folk herinde (og siger de mangler plads på øverste etage, lol) bare fordi de fx insisterer på at købe gnaverstænger til deres dyr trods det forøger risikoen for blodpropper osv pga fedt og sukkerindholdet.
    Eller saltsten osv som folk også køber. Men ok, de giver jo kun usynlige skader, er det derfor folk flipper over det her? det er for synligt trods det ikke skader?

Det her er jo ufarligt fysisk og hvis man ellers er en ansvarlig dyreejer så sørger man for det også bliver forsvarligt psykisk... kræet er ligeglad med hvad farve det har, rigtig mange pattedyr især er faktisk mere eller mindre farveblinde og orienterer sig mest via lugt, hørelse og bevægelsessynet! det er kun selve farvningen der evt kan genere hvis kræet er sky og ikke vandt til at blive håndteret... er den vandt til at blive håndteret og sørger man for at "fylde på" med ørenusning osv undervejs er det lige før jeg vil tro den vil NYDE den ekstra opmærksomhed...

• #20   10. nov 2012 Ja, folk må helt selv bestemme hvad de gør med deres dyr, det er deres smiley
    Jeg siger bare det ikke er noget jeg ville gøre

• #23   10. nov 2012 Line: Nej, men den hårfarve VI bruger er tilgengæld også skadelig for håret. Det er den her hårfarve til dyr ikke.
    Der er nemlig en grund til, at normal hårfarve til mennesker, i modsætning til hårfarve til dyr, ikke forsvinder igen efter 3 hårvaske. Det skyldes alle de kemikalier der er tilsat hårfarve til mennesker smiley

• #24   10. nov 2012 Emilie Sophie: Nu er det jo så ikke "bare" frugtfarve man normalt ville bruge til at farve sit dyr med.

• #25   10. nov 2012 Stald Malega: Jeg ville feks heller aldrig putte en sele på et af mine dyr (bortset fra mine hunde). Men jeg blander mig ikke i om andre mennesker gør det, eller begynder at råbe op om, at jeg synes det er synd. Det er deres egen sag, hvis de gør det smiley

• #26   10. nov 2012 Jeg har da heller ikke sagt det er synd, jeg har sagt jeg ikke ville gøre det smiley

• #27   10. nov 2012 Cavy Cats - Hvad man gør på sig selv behøver man ikke gøre på sine dyr, så skulle alle mine dyr have opereret ørene ind og gå med kontaktlinser og få 2 slags medicin smiley

• #29   10. nov 2012 Beltane: Nu er der jo altså forskel på, om man gør noget der er skadeligt på dyrene eller ej. Man kan ikke sammenligne at farve pelsen på et dyr med uskadelig farve med at operere noget eller give dem kontaktlinser eller give give dem medicin for sjov.

• #30   10. nov 2012 Dværgvædder Stalden: Hvad skal det gøre godt for at give dem sele på?

• #32   10. nov 2012 dværgvædder stalden: siden du spørger direkte i stedet for bare at gå amok vil jeg gerne svare:) jeg så billedet på facebook og jeg har en lilla aby. Desuden skal jeg måske lave noget marsvinepr (ikke afgjort helt endnu) om en lille måneds tid på en anden dyreudstilling og så tænkte jeg jo lige det kunne være lidt blikfang at dukke op med sådan en farvet sag:) men finder jeg ikke noget uskadeligt farve prøver jeg nok med lidt frugtfarve et sted og se om det er kraftigt nok, er det beregnet til konsum dør grisen nok ikke at et par dråber i pelsen;)

• #33   10. nov 2012 Om man gør det eller ej vil jeg ikke sige om godt eller dårligt om, men HVIS man vælger at farve sit dyr med det produkt, skal man nok lave en lille prøve på dyret.

Altså, for at se om det specifikke dyr er overfølsomt for produktet.

Men hold da op, hvor ser det specielt ud smiley

• #37   10. nov 2012 team potedask: HVIS du nu havde læst hele tråden før du svarede ville du også have set at jeg forsøger at finde noget hårfarve der er ufarligt, som jeg Har skrevet er det ikke hvilket som helst radiatormaling jeg leder efter;)
    jeg tror det er et øremærke, det bruger de i en del andre lande, noget vi godt kunne bruge i DK for at sikre sig det dyr man udstiller faktisk er det dyr der står... det er bare svært at finde et øremærke der ikke nemt rives ud.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #40   10. nov 2012 Roooolig nu - det er blot frugtfarve. Det er meget populært hos nogle udenlandske udstillinger.

Forklar mig lige hvorfor det er synd, når dyret intet mærker ved det?

• > Simse <

#41   10. nov 2012 Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad formålet ved at vi overhovedet har dyr i fangenskab er?

• #42   10. nov 2012 dem der bliver ved at spørge hvad formålet er kunne måske overveje at læse tråden? svaret findes heri;)

• #44   10. nov 2012 Altså ved at i sommers var duerne i Kbh alle mulige farve, de var farvet med frugtfarve og holdte i ca en måned.
    Om det er synd ja hvis det direkte påvirker dyret negativt, men igen det er min mening og der er vi alle så forskellige. Selvom jeg har den mening ændre det ikke på at jeg syntes det kan se rigtig sødt ud,

• #45   10. nov 2012 Se evt billede der er den gule midt i billedet og halen af en tyrkis og så tænk på de er ude i alt slags vejr og jeg var der inde 14 dage efter de var blevet malet med frugtfarve.

http://photoshowoff.dk/billeder/fugle/41183-gul

• #46   11. nov 2012 jer der er imod hårfarve har i tænkt over hvordan jeres kaniner ser ud indvendig? se det kalder jeg sq hellere mishandling at "elske sit dyr til døde" ej den skal da ha gnaver stænger (som susan så fint påpeger) nej den skal ha lidt ekstra foder idag, den skal ha jogurt drops, mineral sliksten og alt muligt andet pis og lort, og ja fri adgang til piller det kan jeg fortælle jer er meget værre forstil dig at dine nyrer ikke fungere fordi du er for fed??? sådan har mange af de kaniner der sidder i de små lorte harald nyborg bure, og ja de marsvin der sidder i mindst lige så små bure og meget gerne flere sammen, de ser ligedan ud indvendig,

såeee ja jeg ved sq godr hvad jeg ville vælge, og hårfarven er ikke nær så f**** skadeligt som alt det lort mange af jer modstandere propper i jeres dyr

og lige til team pote.. hvor meget springer en kanin i naturen? kan du sige mig det? er det naturligt det i gør?? NÆ vel? OG ang sele så er det noget der kræver tilvænning og har ikke en dyt med at gøre at dyret er gjort tamt

• #47   11. nov 2012 MEEEN den med at farve de fritlevende dyr kan rent faktisk have indflydelse på deres parrings sæson for ser en af dem underlige ud så bliver de oftest valgt fra til frodel for en naturlig artsfælle

• #49   11. nov 2012 nemlig det gyldne ord er VAN til, og hvis disse langhårede marsvin også er VAN til at blive børstet og friseret som de alligevel skal før en udstilling så er farven fuldstændig ligegyldig for dem,

• #50   11. nov 2012 ildermor: det er nu en aby der er tale om her, men forstår pointen og sad lige og tænke det kunne da se herrefedt ud hvis man farvede en langhåret pink*LOL*

• #52   11. nov 2012 Susan S: Ja, Ashley farvede nemlig en coronet for et stykke tid siden, før hun farvede abyen smiley

Team Potedask: Du skal ikke bilde mig ind, at kaniner er vant til seler fra den dag de bliver født.
    Og vi kommer ikke udenom, at mennesker putter seler på kaniner for MENNESKENES skyld, ikke for kaninens skyld, og at kaninen i virkeligheden helst ville være fri for at have den på.
    Ergo er det på ingen måde anderledes at farve pelsen end at putte sele på den. Sådan lige bortset fra, at selen kan de rent faktisk mærke. Det kan de ikke med farven i pelsen.

• > Simse <

#53   11. nov 2012 NU skal I bar se løjer!! smiley http://www.pinkcoyote.net/creativegrooming.html

• #55   11. nov 2012 Så hegner man et stort stykke ind og lader kaninen røre sig der, selen er absolut unødvendig, f

• > Simse <

#56   11. nov 2012 Det er ikke naturligt for en kanin at hoppe over spring. I naturen fouragere de i græs eller skov arealer, men ellers bor de jo under jorden.
    De eneste tidspunkter hvor en vildkanin hopper er når de slås, flygter eller når den laver "glædes hop"

• #57   11. nov 2012 at bruge ord som "synd" og "dyremishandling" om at putte special-farve til dyr i en marsvins pels, når den alligevel er i bad synes jeg nok er liiiiidt overkill :S
    Marsvin bades konstant op til shows - om den får farve i mens den alligevel er våd, det rør nu nok ikke marsvinet det fjerneste..

unødvendigt og for menneskets skyld? ja i den grad. Men skader det marsvinet? overhovedet ikke!
    Marsvinet ville da nok gerne undvære det bad, men hey hvis den alligevel skal i bad pga. show - hvad er så forskellen? smiley den lider jo ikke under at komme i bad.

i 90% af alle de hunde der bliver farvet er det på ingen måde til gene for hundene heller - dog er der nogle der går så meget over gevind, at hele "setup'et" af pels, farve, udklædning osv. går ind og begrænser hundens bevægelser i de dage hvor det hele står på - og så begynder jeg personligt at synes det nærmer sig "synd".

Men det er der jo på INGEN måde tale om med marsvinene her! smiley
    Det er totalt ufarlig farve og marsvinet er jo nu nok vant til at komme i bad i forvejen! smiley

gu er det meningsløst og for "sjov" man gør det - udelukkende for menneskets skyld. Men hey - så snart vi har hevet et dyr ud af dets naturlige habitat, så er det for mennesket skyld og ikke for dyrets skyld. Bare det at vi holder dyr i fangenskab er kunstigt og på ingen måde for dyrenes skyld, men det gør det ikke af den grund direkte til "synd" eller "dyremishandling" smiley

• #58   11. nov 2012 Nu kam jeg læse at der er mange der er imod kaninhop. Men hvad så med når vi smider sadle og hovdetøj på en hest og smider os op og både springer og rider i meningsløse cirkler?

• #59   11. nov 2012 Er det ikke også synd og dyremishandling?

• > Simse <

#60   11. nov 2012 Cilia, jeg er også imod det, hvis ikke man tænker over hvad man egentlig propper på sin hest.

• #61   11. nov 2012 Det ser dumt ud, men jeg synes ikke det er synd så længe farven ikke er giftig og så længe det ikke gør ondt på dyret at få det på.

• #62   11. nov 2012 ha den der puddel i simses link er altså god... mine favoritter er når den er klippet/farvet som kamel og ninja turtle...

• #63   11. nov 2012 Canas:
    Hvor har du fra, at et kostume ikke kan skabe en allergisk reaktion?
    Det kommer da an på hvad det er lavet af, og evt. hvad det er vasket i.

Og hvad nu hvis dyret overopheder i sådan et kostume?

Jeg er sådan set ligeglad med om folk giver deres dyr tøj på, eller farver deres pels.
    Så længe de ikke begynder at pierce eller tatoverere dyrene, så har jeg ærligt talt svært ved at se hvad problemet er.

Jojo, det er da lidt usmart hvis man ikke tænker sig om først, og f.eks. bruger farve til mennesker...

Som Pia B også er inde på, så bliver marsvin jo badet alligevel. Og her kan man i den grad tale om noget unaturligt. Lige meget hvor gennemtestet det er, og hvor "sundt" det er, så er det unaturligt at bade dyr, og derved fjerne naturligt fedtstof fra deres hud og pels, der er med til at beskytte dem, og lade dem holde en normal kropstemperatur...
    Men nu er det jo kæledyr, og ikke dyr der render rundt ude på en eller anden mark og skal klare sig selv, så hvem skader det egentlig?

• #65   11. nov 2012 Cana: Et kostume er mere til gene for dyret end farve i pelsen. Farven er netop skabt til, at den IKKE skal kunne give allergiske reaktioner eller andet.
    Et kostume er lidt som at sætte en sele på en kanin. De kan rent faktisk mærke det, og bryder sig sandsynligvis ikke om det.

Team Potedask: At du sætter en sele på din kanin for at den kan komme ud og løbe er udelukkende for din skyld. Kaninen ville have foretrukket at kunne løbe UDEN selen.
    Så at sætte en sele på en kanin kommer aldrig nogensinde til at være andet end noget man gør for menneskets skyld, fordi mennesket har valgt at holde kaninen i et bur, hvor den ikke får motion nok, og derfor er nødt til at tage den udenfor buret når den skal have motion.
    Marsvine ejere har i det mindste opfundet den dybe tallerken på det punkt og valgt løbegårde der er store nok til, at dyrene kan få motion når de skal udenfor. Kaninejere er nødt til at putte kaninen i en sele, som den helst ville være foruden, for at den kan få motion.

• #66   11. nov 2012 Vis man bruger de rigtige farver er de ikke giftige...

Og ja tildels er det synd...
    det synd vis det den forkerte farve og vis dyret bliver stresset under farvningen...
    -men det påføres jo bare som vis man vasker dyret... Eller med en lille børste hvor det så forsvinder af sig selv....

Nej jeg gør det ikke selv for sjov. har gjort det et par gange hurtigt med børsten på nogen dyre for at kende forskel (bare en lille plet), da jeg nægter at bruge noget så kemisk som neglelak, så vil jeg hellere bruge noget der fremstillet til dyrene...

• #67   11. nov 2012 Hvad er synd ved at farve ens dyr? Så længe den ikke stresser ved det, eller det skader den kan jeg altså ikke set det store himmelske problem..

• #68   11. nov 2012 Jeg kunne aldrig selv finde på at farve mine dyr.

Og forstår ikke hvordan folk kan være så sikre på at dyrene ikke tager skade - det er relativt nyt, så derfor har man ikke kunne se hvilke evt. skader det faktisk kan give på længere sigt.

Især ikke når de skriver dette her omkring deres egne produkter:

"Caution: Do not ingest, or allow pets to lick or ingest. Do not use on pets that have sensitive, irritated or damaged skin. Avoid contact with eyes and mouth; if this happens, flush with a large amount of water for 15 minutes, and consult a veterinarian if irritation continues.

May cause allergic reactions, pain or severe itching; if any of these occur, discontinue use immediately and consult a veterinarian. Keep away from children. "
    http://www.petedge.com/product/Top-Performance-Hair-Dye-Gels/51763.uts

• #69   11. nov 2012 "relativt nyt" er vist et meget relativt begreb - for det har været brugt i USA i en del år efterhånden! og det er brugt i alle de år af sippede puddelhunde-folk bl.a.

og de mange disclaimers om at det ikke må indtages osv. - øh det er lavet i USA, så KLART de dækker sig ind på alle leder og kanter for ikke at få et sagsanlæg fordi nogen har ladet deres hund drikke ren farve eller har proppet det i åbne sår på deres dyr...

• #70   11. nov 2012 Hellrats:
    -Der ofte ''advarsler'' på sådanne ting, især i USA, hvor man kan sagsøge for alt... Det også derfor man på nogle mikrobølgeovne kan finde et billede af en kanin, kat eller hund med en rød streg over, der viser man ikke må tørre dyr i dem smiley

Så mange af de advarsler er til som pia siger at folk ikke sagsøger dem fordi ejeren har dummet sig smiley

• #71   11. nov 2012 Samtidig er amerikanere også glade for at gøre sære ting ved deres dyr, som er ulovlige i DK da det vil betragtes som dyremishandling her ovre.

Så måske det er meget sundt at se det lidt fra begge sider, frem for bare at sige at det er 100% ufarligt eller 100% farligt...

• #72   11. nov 2012 Synes bare stadig ikke man skal sige at det overhovedet ikke er farligt, for der er sikkert et eller andet i som man om 10 eller 20 år finder ud af er farligt for dyrene, som man i dag måske ikke ser som værende skadeligt.

• #73   11. nov 2012 Er jeg den eneste der lægger mærke til at marsvinet har noget på eller i sit øre det ligner en piercing eller noget smiley

• #74   11. nov 2012 Team AogF: hvis du læser tråden vil du se andre også har bemærket det;) -det er et øremærke...

Kommentér på:
hårfarve til dyr?

Annonce