780 visninger
|
Oprettet:
Baby (menneske) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer..
Jeg har en veninde der blev mor til en lille dreng d. 4 september.
Jeg vil gerne invitere hende med i biografen, men ved ikke om man kan få baby passet ude, i 3-4 timer, når hun ammer ham?
Eller skal jeg bare finde på noget hjemme hygge, hvor baby kan være med?
- Jeg ved godt jeg er 22 år. Men babyer interresere mig overhovedet ikke, så jeg aner intet om det..
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
hvis du gerne vil have hende med i bio så skal det være babybio det har de i alle større biografer om for og eftermiddagen, og det vil hun helt sikkert blive rigtig glad for
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
http://www.babybusiness.dk/babybio-gaa-i-biograf-med-baby.html
Hurtig søgning, men ved ikke om det kan bruges
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
jun 2012
- Alder har ingen betydning for kloghed, eller dumhed.. Bare se mig, jeg aner intet om babyer, jeg gider først børn når de kan gå selv, og gå på wc, spise selv og leger..
- Min kæreste er nok mere klar til børn end mig.
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
apr 2010
mar 2012
det er sgu godt du ikke har småbørn i vente med de udtalelser du kommer med der.... havde du haft børn med den holdning var det lige før jeg ringede til myndighederne...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
apr 2010
mar 2012
jun 2011
Og susse det var ikke til dig, det er okay man spørg om noget man ikke ved. Men det er ikke okay man svare på noget man ikke ved noget om.
Tag hende endelig med på cafe eller babybio man trænger meget til at komme ud, og man skal lære man skakten kan med en baby, bare sørg for at hjælpe hende med pusle tasken osv, så virker det ikke så uoverskueligt at bevæge sig rundt. Og rigtig sødt du gerne vil det med din veninde, man kan nemlig god føle sig lidt alene også, og føle sig overset, fordi man 24/7 skal tage sig af en anden så man glemmer sig selv
apr 2010
Hvis det havde været på flasken ville det være en del nemmere
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 5 Emner: 10 Svar: 381
Da han var en måned fik mor lov til at passe ham i et par timer, for jeg ville virkelig gerne se en god ven give en lille koncert.
Der efter er han nok blevet passet et par timer af gangen til han var 4 måneder og derefter begyndte han at få lov til at overnatte hos bedsteforældre.
Hvorfor skulle en mor ikke kunne lade sit barn passe fordi det er omkring en måned?
Hvis barnet kender til mormor/farmor/oldemor, eller hvem der nu end skal passe.
Hvis det er i trykke omgivelser som fx ens ejet hjem.
Jeg forstår virkelig ikke hvad problemet er!!!
jun 2011
jan 2012
Det svare jo til at en mor ikke engang kan bede faren om at gå en tur med ungen for lige at have et par timer til at kople fra, min søn fik gerne en flaske inden og så sov han og vi var hjemme inden han vågnede igen, hvorfor skader det barnet at komme væk fra sin mor?
Jeg gik i mødregruppe og der har jeg da aldrig fået at vide det skadede barnet.
jun 2011
Og når man sidder med trangen til at smutte skal man huske på at 80% af de ADHD børn der er idag er forældrenes egen skyld, fordi de ikke har haft kontakt og nærvær nok med deres børn. Frygtelig men sandt.
Så endelig tag veninden ud hun vil elske dig for det, men sørg for barnet kan komme med. Og det er ikke besværlig at have et barn med man skal bare forberede sig, og lære at organisere
jan 2012
Vil mene at et barn har brug for sin mor, men det har os brug for en glad mor. I mit tilfælde ville det have betydet jeg var gået ned hvis ikke jeg havde fået de pauser hvor jeg kunne gøre hvad der passede mig et par timer. Hvis det gør mig til en dårlig mor så syntes jeg godt nok du er langt ude.
Ja 80 % af børn med ADHD skyldes forældre ikke har givet nok kontakt og nærvær, men jeg mener stadig barnet ikke tager skade af at blive passet nogen timer en gang imellem. For hellere et par timer uden mor, en flere måneder med en trist mor, fordi hun ikke kan nyde at være sig selv.
Hvis jeg altid skulle have haft min søn med når jeg sås med mine veninder så ville det bestemt være gået galt for mig.
mar 2012
Jeg har 3 børn og ingen af dem har undværet mig i længere tid end det tog at få et bad eller sove en lur de første 3 måneder. Derefter er de faktisk KUN blevet passet af faderen som de jo også fik et tæt forhold til ved at være sammen med ham hver dag og først i 9 mdr alderen har de stiftet bekendtskab med at sove ude... det har jeg det godt med og har ikke lidt afsavn SELV af det. Kvinder der syntes det er for meget at følge barnets behov hele tiden og ikke få tid for sig selv osv skulle måske have overvejet om de overhovedet skulle have fået de børn. Jeg kan fx ikke se problemet i at slæbe barnevogn og pusletaske med overalt. Det ENESTE man ikke kan med et spædbarn som man kunne før er at drikke sig i hegnet... og det er jo nok der den ligger ved de fleste der mener "de skal ud og finde ig selv": de er ikke færdige med at drikke sig i hegnet... vi andre har prøvet og har overstået den der "periode" inden vi fik børn og det bør også være overstået inden, ellers burde man have ventet... bortset fra at gå i byen om aftenen og skabe mig tosset, har jeg ikke oplevet NOGET jeg ikke kunne have en lille med til, enten i barnevogn eller bæresele.
jun 2011
stadig de første 6 måneder må det kunne være muligt at være uselvvisk og ikke så egoistisk, og være lykkelig med sin baby, det handler også om man skal lære sin nye rolle, og ja det involvere også man ikke kan rende i byen og på cafe med veninderne hele tiden, selvfølgelig skal man huske ikke at miste sig selv, men et halvt år bør man kunne gøre det der skal til. og veninderne bør kunne give plads og støtte en så man kan tage sin baby med, og hygge sig lige så godt sammen med sin baby og sin veninde, og når barnet begynder at blive mere krævende som 6 måneders, og man har ligget i selen, så ser jeg ingen problemer i at man aflever til far eller besteforældre en 3-4 timer, så mor og far kan få noget kvalitets tid sammen, og finde hinanden, eller man kan tage ud med en veninde alene..
men super tums up til susse at hun gerne vil være sammen med sin veninder OG baby..
jun 2011
det er nemlig sådan det er.
apr 2010
jan 2012
Min søn har ikke lidt skade af at sove ude hos min mor da han var 4 måneder, min mor var meget hos os det første stykke tid, ligeså var farmor og farfar, men da jeg ikke bare kunne lade hvem som helst passe ham var det min mor som han sov hos.
Nu havde jeg fået at vide jeg ikke kunne blive gravid, 6 måneder senere stod jeg og var gravid i 6 måned, omlagde hele mit liv, flyttede i større lejelighed, gjorde hvad vi kunne ud af de små midler vi havde. At jeg stadig har behov for at mærke jeg er mig selv ser jeg ikke som skadende for barnet, tværtimod snakkede jeg meget med sundhedsplejerske omkring det at lade ham passe og at de tilmed kunne gavne ham at kende til andet end mor og far de første 6 måneder.
Lige i min by ville jeg ikke kunne gå rundt i størstedelen af butikkerne pga barnevogn, samt skulle jeg på cafe var det tvunget at side uden for da der ikke er plads til barnevogn/lift. Dette klarede jeg mig uden, men jeg ville gerne kunne komme hen til mine veninder uden at skulle pakke alt og til at slæbe barnevogn op og ned af trapper.
Nu ved jeg ikke hvor gamle i er, men jeg er i starten af tyverne, dette kan have en del at gøre med hvorfor vi ser anderledes på det, min mor var meget anderledes omkring pasning pga det var sådan det var da jeg blev født.
Jeg ville personligt ikke kunne klare et halvt år hvor jeg 100% skulle tilsidesætte mig selv, men igen så kan jeg blive forarget over en jeg kender som lod sønnen sove ude en weekend da han var 1 måned, men der er vi alle så forskellige.
Jeg føler ikke jeg er en dårlig mor fordi min søn er blevet passet ude, i min mødregruppe er der kun en som ikke havde ladet sit barn passe inden far de første par måneder, men hun lod så os først barnet blive passet af andre da han var 1,5 år.
Men til TS, snak med din veninde hun er den eneste som kan sige hvad hun er klar til, om hun vil i babybio, eller alm bio. Om hun bare vil side og spise lidt mad, er sikker på hun bliver glad bare fordi du spørger.
jun 2011
jan 2012
For hvis hun ikke skal så må jeg nok os hellere stå af.
jun 2011
jeg var 25 da jeg fik min datter og hun var også 1,4 år da hun blive passet første gang ude hos beste mor i 5 timer, ellers var det hun far der have fået lov. og min søn er 5 månder og er ikke blevet passet endnu, kun af sin far en enkelt time hvor jeg var lige ude i haven, så han kom ud med ham, da han vågnet.
og med hensyn til plads ja så er der gerne bore på sådan en cafe og der kan en lift godt stå, det har jeg gjor op til flere gange.
jun 2011
apr 2010
Nu er det mit stressniveau der gør jeg ikek kan bo med min datter, ikke min viden om børn
jun 2011
nå jeg skal aflever min datter i børnehave, vender tilbage sener
mar 2012
apr 2010
Hvis jeg var bange for mit barn skulle tage skade af at være med sin far ville jeg nok finde mig en anden partner..
apr 2010
Jeg ved også noget om heste, men har heller ikke overskudet til at have dem..
Jeg ved noget om hunrotter og det at have rotteunger, men har ikke overskud til at have dem lige nu
Jeg ved noget om katteudstilling, ,men har ikke overskudet til at tage på dem i øjeblikket..
Manglende overskud er altså ikke = manglende viden!
mar 2012
jan 2012
Sanne: Jeg er egoist, grunden til jeg lader ham passe skyldes at det er nødvendigt for mig da ellers ville jeg ikke kunne overskue en hverdag med ham, nogen har mere behov en andre for at koble fra, jeg vil mene det er op til moderen/faderen selv.
Og jeg har læst hendes profil os derfor jeg skriver at kan hun ikke give råd kan jeg heller ikke.
Susan, læs hvad jeg skriver, "en jeg kender som lod sønnen sove ude en weekend da han var 1 måned, men der er vi alle så forskellige."
Jeg lod ikke min søn sove ude en weekend i den alder. Nu er det sådan at ikke alle kan amme, jeg fik nyresten, hvilket gav så mange smerter at mælken stoppede af sig selv, jeg kæmpede i en måned uden smertestillende for at bibeholde den smertefulde amning for min søn, men desværre kunne min krop ikke klare smerten til sidst.
Undskyld med hvor siger jeg at jeg lader ham passe så meget som muligt citat fra dig "passe din dreng så meget som muligt er jo godt for dig" Det har jeg intet sted sagt, jeg gør det kun når det er nødvendigt! Du skal aldeles ikke begynde og antyde jeg læsser ham af hos andre når jeg lige kan. Måden jeg gjorde det gjorde netop jeg kunne klare min hverdag,
Men igen det er vel op til moderen/faderen selv.
Men Beltane, tror det er svært for nogen som muligvis ikke ved hvordan det kan være at stå som mor hvis man har den ene eller anden form for psykiske sygdomme. (fedt du er så åben om det)
apr 2010
apr 2010
mar 2012
Hvis ikke man kan finde sig i at sætte sine egne behov til sidst så skal man sgu lade være at få børn.
apr 2010
At hun kom på weekend var mere for hendes egen skyld end for vores/hendes far's skyld, for så kunne hun have en hel weekend sammen med den mormor hun snakker så meget om..
jan 2012
Der er børn så forskellige dine har muligvis ikke ligeså tæt et forhold, men nu bor vi tæt på hinanden alle sammen og derfor ses vi meget ofte. Af den grund ville jeg ingen skrupler have med at lade ham overnatte hos ovenstående.
Han kender dem, han ved lige hvor man skal gå hen for det ene eller andet da vi ofte er på besøg.
Så jeg kan bestemt godt forstå hvis du ikke er ligeså sikker som jeg er når der ikke er samme tætte forhold mellem barn og bedste olde som her.
jan 2012
Vi lever i en fri verden du kan ofre dig 100% jeg kan måske 80% andre kun 60%, men jeg mener ikke man er en dårlig forældre, giver svigt blot fordi man ikke er omkring sit barn 24/7, det er min mening.
Du har 3 børn som sikkert har det fantastisk med en mor som har så meget overskud jeg har en søn som jeg skal kæmpe med at give nok overskud hvis ikke jeg lige kan få mit frirum en gang imellem.
jun 2012
mar 2012
-sådan burde en 2 årig reagere når han ikke havde set sin mor/far hele dagen, ikke overfor bedsteforældre og andre han ikke havde set i ugevis, medmindre de selvfølgelig HAR været hans primær omsorgspersoner, hvilket jeg da får lidt indtrykket af så meget du snakker om hvad du kan klare og holde til, i stedet for at gå op i hvad din knægt har brug for...
jan 2012
Hans primære omsorgs,gruppe er mig og hans far, men blot fordi vi er det betyder det da ikke han ikke kan have et tæt forhold til sine older og bedster!
Min søn har brug for en mor som kan give ham kærlighed og tryghed, en mor som passer på sig selv så han ikke pludselig står uden, de ting kan jeg overholde ved at give mig selv pusterum.
At du har kunne klare ovenstående uden probleme er jo kun godt, men jeg indrømmer gerne at det kan jeg ikke og derfor sætter jeg pris på at have en familie som hjælper mig når jeg har brug for det.
Lad nu være med at prøve at dreje mere af det jeg skriver Susan, for kan da på ingen måde gavne dig at se ned på andre.
mar 2012
Det jeg protesterer imod er at nogle mennesker forsøger at gøre det til det NORMALE at mennesker SKAL lade sine børn passe af andre i tide og utide, for ellers er man jo nærmest IKKE normal. Og da du er fortaler for den "praksis" ja så står du i skudlinjen herfra...
Det er som om mennesker har fjernet sig så meget fra dyrene at det er da helt naturligt vi heller ikke passer vores egne spæde selv mere.... den holdning breder sig i samfundet og jeg syntes det er klamt... fortsætter det sådan så ender det med at babyer bliver lavet på fabrikker om 200 år og passet af robotter for ingen gider dem før de kan alt selv nærmest... Jeg kan også huske det fra mødregruppe med den ældste hvor jeg hurtigt droppede ud, jeg kunne ikke rigtig ha den der holdning: "nej nu er han 3 uger så gider jeg heller ikke amme mere for det er træls vi ikke kan lade ham passe hos mormor en nat så vi kan komme lidt ud og spise"... osv. af MIG-MIG-MIG fra mødre som mener baby skal indpasses i DERES liv og ikke omvendt...
Mennesket ER i bund og grund et pattedyr: pattedyr SKAL passe deres unger som små.... bare se på hvad der sker hvis man tager kattekillinger for tidligt fra? vi mennesker har ligefrem fået lavet en lov om at nu må man ikke sælge kattekillinger før 12 uger mere, men vores egne små? dem gider vi sgu ikke passe selv mere, jeg syntes verden er "at lave" med den holdning...
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
Så kom barn nummer 2 da han var 23 og hun 19. Der nåede barnet at blive 1 uge inden hun blev smidt over til en nabo som de ikke engang kendte særlig godt. Nu sker det jævnligt at min bror og hans kone ringer rundt til familien og tigger og ber dem om at tage børnene en weekend fordi de har brug for en slapper.
Jeg er kun 22 og jeg har snakket meget med kæresten om at få børn og både jeg og ham er meget enig i at når vi engang får et barn så bliver barnet IKKE passet før barnet er minimum 6 måneder. Jeg har set hvor meget det smadre børn.
Min bror og hans kones børn er i dag 4 og 2 år. Og de er fuldstændig umulige
jun 2012
Min søster har for første gang siden hun fødte været på pige hygge tur uden sit barn, sidste weekend, og drengen bliver 4 på onsdag.
Han er selvfølgelig blevet passet før, når hende og hendes mand skulle noget, som holde nytår, og til stort børnfri bryllup.
Men min søster har ikke lavet noget som hun bare havde lyst til, og været egoistisk de sidste fire år.
Når hun kommer hjem fra arbejde, ser hun ikke tv eller stresser rundt for at gøre rent og lave mad, hun sætter sig ned på gulvet og leger med hendes søn, og det gør hun hver dag, hun mener nemlig at når hun har valgt at få et barn, bliver hun nød til at lade ham komme i første række.. I sær fordi hendes mand er skide egoistisk, og gider ikke tage sig af barnet..
Og sådan en mor vil jeg også være når jeg engang gider at få børn, for lige nu er jeg egoistisk, og vil ikke have ansvar for et andet menneske, fordi jeg er ung og under uddannelse hehe..
Billedet er mig, min nevø, og min søster, i børnebio for at se bamse og kylling
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 8 Emner: 9 Svar: 70
Har selv den stille version altså ADD og har læst et ret stort udbud af det seriøse materiale der er i dk og også en smule fra amerikanske forskere.
Men er aldrig stødt på det du skriver før.
(Vil lige påpege jeg ikke har læst videre end til det indlæg jeg snakker om, da min impulsivitet overtog)
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 8 Emner: 9 Svar: 70
Jeg vil i hvert fald gerne have svar fra Sanne, for indtil videre er det eneste jeg kan finde om det er en svensk forsker Svenny Kopp som har dokumenteret det modsatte.
Baby (menneske)