{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

birgitte S
birgitte S
Tilmeldt:
12. aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Ørkenrotte {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en Ørkenrotte, af en ven.. Rettere har jeg egentlig reddet den..
Jeg er ret ny, inde i denne verden og har derfor en MASSE spørgsmål, som jegh håber en sød sjæl vil hjælpe mig med.. 7

Må en ørkenrotte gå med andre ørkenrotter, hvis de IKKE er fra samme kuld?

Kan det virkelig passe, at en ørkenrotte gerne må få papir/pap at tygge ?

De aktivitetsbolde, man kan få til hamster, må min rotte få sådan en?

Hvad ville en passende størrelse bur være? ( mit måler ca 70cm i bredre, og 50 i højde)

håber en kan hjælpe med alle disse spørgsmål.. smiley !!

rigtig god aften til alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørkenrotte
  • #1   12. aug 2012 Ørkenrotter er flokdyr og skal gå sammen. Dog er det bedst at sætte dem i split. Altså opdele bure i 2 for at sammenføre dem da det ellers kan gå meget galt. Især med hanner.

    Ja ørkenrotter elsker pap, wc ruller, andre paprør, små papkaser osv. De elsker at bide dem i stykker til atomer og bruge dem til redde.

    Kender ikke lige aktivitet boldene du snakker om.

    Buret må gerne være rigtig højt, f.eks et akvarie så de kan få et gd bunke spåner så de kan grave gange i dem. Det more de sig rigtig meget med.


  • birgitte S
    birgitte S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   12. aug 2012 tusind tak for din hurtige henvendelse. Jeg reddede denne rotte, da en ven ville ... gøre livet færdigt for den.. Så det hele er som sagt meget nyt..
    Jeg har planer om at købe et større og bedre bur, med hjul i så den kan løbe mere. også en masse aktivitets ting...
    Så, jeg kan roligt, købe en rotte mere, men splitte dem ad det første stykke tid?


  • #3   12. aug 2012 Hvis den ene er en ukønsmoden unge (under 8 uger, helst 6 uger) har jeg aldrig haft problemer med at sætte den sammen med en voksen, hanner eller hunner smiley Men som Sortfod siger er det bedst først at have dem i et "split bur" så de vænner sig til hinanden smiley

    Har prøvet med hamster-bolde, og ingen af mine ørkenrotter gad, de sad bare og kiggede xD


  • #4   12. aug 2012 Husk at hjulet ikke skal være med "afstande" da deres ben og hale kan sidde fast smiley

  • #5   12. aug 2012 Men har aldrig haft held med to voksne hanner, altså at sætte dem sammen smiley Så vil anbefale du køber en unge smiley

  • birgitte S
    birgitte S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   12. aug 2012 hvor er det dejligt at I hjælper så meget smiley jamen, jeg vil undgå hamsterbold, men kan roligt købe mig et hjul så, med sikker afstand..

    Min ørken rotte, er meget lille lige nu. Den er kun et lille års tid, måske mindre.. er der forskel på hvor stpre de vil blive? har set nogen der var store også en masse i den størrelse min er. smiley


  • #7   13. aug 2012 Mine elsker deres akvarie med tørv i, da de rigtig kan grave. De får halm, tomme toiletruller, træflis mv ned til at bruge i hulebyggeriet.

    Har netop bestilt noget nyt foder til dem, bunny gerbil dream, det ser så godt ud!


  • birgitte S
    birgitte S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   13. aug 2012 så egentligt kan jeg godt bare tage et stort akverie til dem? skal jeg stadig ligge det glas låg på, det bar eom de har mulighed for at slippe ud.. smiley

  • #9   13. aug 2012 Der skal låg på, men nok et net/tremme låg så der jo kan komme luft ned smiley
    Bruger det samme til strøelse som Rollos Dyr, og så blandet med noget TumbleFresh smiley

    Og bruger JR Farm Ørkenrotte Adult, som er naturligt, men minder meget om Bunny Gerbil Dream, og bestiller det over zooplus.de hvor man nærmest kan købe alt til dyr smiley


  • #10   13. aug 2012 Det findes nogle "kæmpe ørkenrotter", som vist hedder shaw gerbil eller sådan noget, men det er vist en anden art end mongolsk gerbil som er dem der normalt bliver holdt som kæledyr smiley Ørkenrotter har normalt samme størrelse som voksne, ca. smiley

  • #11   13. aug 2012 husk de også skal ha animalsk protein f.eks melorme eller katte tørkost. Og så sandbader de også.

  • #12   13. aug 2012 Jeg ville heller ikke bruge glaslåg, især ikke med tørv i akvariet - jeg har lavet et netlåg til dem og lagt henover smiley

    Bunny Gerbil Dream indeholder melorme og græshoppere, det ser ret spændende ud!


  • #13   13. aug 2012 JR Farm indenholder også tørrede melorme, og så har jeg købt noget der hedder Mucki Protein mix eller sådan noget hvor der er tørrede melorme, rejer og græshopper i smiley
    Men normalt indenholder ørkenrottefoder animalsk protein smiley

    Og som Sortfod siger skal de også have et sandbad/en skål m. chinchillasand smiley


  • #14   13. aug 2012 Det er vist meget forskelligt med foder hvad der inderholde animalsk protein jeg har bla. noget so ikke gør. Jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, og det er ellers til ørkenrotter.

    Derfor får mine katte tørkost udover fodret.



  • #15   13. aug 2012 Alt ørkenrottefoder jeg har brugt har indeholdt animalsk protein, men selvfølgelig kan der være foder der ikke gør smiley

Kommentér på:
Ørkenrotte

Annonce