Ørentvist problemer i kaninbur {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelthen ved at flippe ud!
En kæmpe flok ørentviste har bosat sig i Aya ( min kanin )'s bur, og jeg kan ikke få dem væk!
De sidder i lågerne, så når jeg åbner lågerne for at fodre osv. så vælter det simpelthen ned med ørentviste, og de kravler jo så ind i høvlspånerne, og jeg vil altså ikke have at Aya hun skal bo på de små modbydelige kryb!
De sidder i alle sprækker, også i sprækken i løbegården ( den er hjemmelavet ) og når jeg rykker løbegården bare en lille smule, så løber de ud.
Sidste gang jeg skiftede hendes bur, prøvede vi at hælde kogende vand på det sted vi troede de kom fra i jorden, og jeg støvsugede alle de ørentviste jeg kunne op, og lagde dem i en skål og hældte så kogende vand på dem, men nu er de kommet igen, i endnu større mængder!
Sidste år havde vi samme problem, bare kun i løbegården og der var jeg også ved at blive sindssyg. Der er ikke noget problem med Kiwi's bur, selvom det står klods op ad Aya's.
Hvad kan jeg gøre for at få dem væk? De overtager jo hendes bur.
Jeg er temmelig lost, da man jo ikke bare kan bruge hvilket som helst insekt middel pga. Aya går i det bur.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Så hvorfor er det et stor problem ?
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
Vi har først lige rykket buret ud her for en lille måned siden, og ude hvor det stod før var der intet problem? Tvivler på der var noget galt med løbegården.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Følger: 28 Følgere: 113 Gnavere: 4 Emner: 31 Svar: 267
Eller rykke hende til et andet bur i en periode. Engang havde jeg ørentvist problemer i en løbegård, jeg støvsugede den og så lod jeg den stå tom i nogle uger, siden har der ikke været ørentvister (:
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Ørentvist problemer i kaninbur