{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  13 år, og gerne ville tjene penge ;)?
  • #1   4. jun 2012 Avisbud
    smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   4. jun 2012 - Omdeler af enten aviser eller reklamer
    - Privat dyre- eller børnepasser
    - Arbejde på en dyrepension
    - Rengørings arbejde

• #3   4. jun 2012 evt spørg naboer om du ikke skal slå græs for dem

• #4   4. jun 2012 Der er faktisk en del du allerede nu kan vælge i mellem.. F.eks. Dem som Simse og Sanne E siger..

Jeg selv arbejde hos et slagteri, da jeg var 13 år gammel. Du skal bare huske at der er visse begrænsninger pga. din alder. Du må ikke arbejde mere end 2 timer dagligt i hverdagene og max. 7 timer dagligt i weekenderne. Jobbet må ikke gå ud over din skole eller være farligt for dit helbred. Dvs. løfte ting der er tungere end 12 kg. Du må ikke arbejde med farlige kemikalier. Nogle former for rengøringsmidler kan godt være skrappe.

Disse ting gælder selvfølgelig både for private og offentlige jobs, men mange private, overholder ikke disse ting.

Til sidst har jeg ikke andet at sige end, Go for it.. Søg hvad du vil, for du kan få alt.. Det må bare ikke være fysisk krævende, eller have for lange vagter..
    Så avisbud eller flaskepige er nok dem de fleste vælger..

• > Simse <

#5   4. jun 2012 Jeg har arbejdet som privat hundepasser og træner siden jeg var 8 år
    Derudover har jeg arbejdet på en hundepension, gået med aviser, reklamer, arbejdet hos på to forskellige lager.

Jeg har ikke haft et fast arbejde siden jeg var 15. (udover at passe samt træne hunde)
    Selvom jeg var meget ung ville jeg gerne tjene penge så jeg kunne forkæle mine dyr og sådan, og jeg havde ingen problemer med at være sammen med mine venner og familie selvom jeg havde et arbejde.

• #7   5. jun 2012 Tak alle sammen smiley

Sagen er at om 5 måneder ca. bliver jeg 13 år. og så må jeg få min helt egen hest siger min far - men sagen er, at han siger at han ikke har råd, hvis jeg ikke lægger lidt penge ud/er med til at betale lidt selv også.

Min far synes at det er fair at jeg lægger 1000,- kr. ud om måneden smiley
    - Kan en 13 årig. god tjene det på en måned :)?

Jeg har ønsket mig en hest siden jeg var 6 år. gammel - og nu går min drøm rigtig i opfyldelse så jeg skal da ha' hest smiley

Er det helt umuligt, og er det meget svært at finde job.

Jeg er virkelig en fin, moden piger som ikke bare løber om hjørner. Jeg gør hvad der bliver sagt, og gør det sgu ordenligt! smiley

• > Simse <

#8   5. jun 2012 Jeg tror altså ikke at du har tid til både fritidsjob OG hest.

1000 kr er mange penge i din alder - som 12-13 årig tjente jeg 1200 kr pr. måned ved at gå med aviser lørdag og søndag morgen, men det var vidst kun held at jeg tjente så meget.

• > Simse <

#9   5. jun 2012 Jeg synes i hvert fald at du skal gå efter det job som jeg havde så, og så forhøre dig ad hvad lønnen ligger på.

• #10   5. jun 2012 jeg er 14 og arbejder i en petworld butik og arbejder mellem 8-15 gange om mdr og det er tit hele lørdage og søndage jeg får ca 1000 om mdr
    jeg var også kun heldig at få det job smiley
    og jeg har tid til andet end jobbet

prøv at gå ned i en butik og spørg om de mangler en frisk ung pige og jeg tror det er bedst hvis du selv går derned så de kan se du selv kan klare dig smiley

• #11   5. jun 2012 hvorfor skulle man ikke have tid til hest og job? synes det er rigtig godt af din far at lære dig ansvarlighed ved du selv skal være med til at betale for din hest. det koster mange penge at have hest så det er helt fair syndes jeg..
    du kan saktens tjene 1000 kr om mrd, hvis du er lidt om dig, sæt en anc op i brugserne omkring hvor du bor, med græs slånig for en 50-100 kr alt efter størrelsen, måske noget let rengørning kunne du også tilbyde, og så få dig et par ruter med aviser. det er dødkedeligt men, det kan kombineres med hesten. Jeg fik min far til at lave nogle læderremme til avistaskerne så de kunne sidde på hver side af min pony, og så et par tykke underlag under, og så red jeg rundt med dem, hun blev rigtig god til at svinge helt ind til postkassen, så je ikke skulle af og på hele tiden, og nu er postkasserne jo flyttede ud til vejen så er det endnu nemmer.. og måde at hygge med hest/ponyen og samtidig tjene penge smiley

• > Simse <

#12   5. jun 2012 Hvis hun skulle arbejde hver dag efter skole er det ikke nemt at have tid til andet, men er det i weekenderne så kan det jo godt lade sig gøre - som jeg også har skrevet før.

Ja, det er godt med noget ansvar!

• #13   5. jun 2012 nej det er rigtig man skal virkelig ville det med hestene, jeg arbejdet i en slagter 4 dage om ugen efter skole da jeg ikke gad at gå med aviser mere, og så kom jeg hjem ved halv 6 tiden lavet leksier spiste aftensmad og så red jeg om aften

• #14   5. jun 2012 Tak alle sammen, i har virkelig hjulpet mig smiley

Kommentér på:
13 år, og gerne ville tjene penge ;)?

Annonce