{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plæneklipper græs
  • #1   21. apr 2012 Jamen det kommer da ikke i berørring med græsset, og udstødningen sidder jo som regel også oppe oven på ved motoren.

• #2   21. apr 2012 Hvor bliver det så opsamlet henne, hvis det ikke kommer i berøring med græsset? Det må være en meget fancy plæneklipper I har.

• #4   21. apr 2012 Altsår den top moderne klipper vi feks har, der sidder der jo et skjold mellem klipperen og motoren

• #5   21. apr 2012 Olie og benzin kommer ikke i berøring med græsset.. det er fordi der sker det samme, som når man laver wrap baller. Jo mere saft der kommer ud på stænglen (og med en plæneklipper er græsen jo ret kort, og det bliver delvist mast) jo hurtiger går mikroorganismerne i gang med at nedbryde, da de spiser det let tilgænglige sukker i græsset. Og der for sker forrådenslen utroligt hurtigt, når det ikke bliver pakket i plastik, som hindre ilt tilførslen. Så hvis det ligger i bunker så rådner det ingen for en halv timer og det gør dyrene syge, hvis du tager det og spreder det i et meget tyndt lag, så det tørre til hø kan du godt bruge det, men du skal gå lige bag ved plæne klipperen og gøre det, du kan ikke slå græs i en time og gøre det bagefter

• #6   21. apr 2012 Sanne E
    Se det var en forklaring jeg syntes der gav mening:-)
    Mange tak for det gode svar:-)

• #7   21. apr 2012 Hvis klipperen ikke er fra 1890 burde der intet olie og benzin komme i det-det er vist bare en skrøne:)

• #9   21. apr 2012 sidsel der er ikke mere sukker i, plænegræs , end i det du køber som hø. Gerne er der faktisk mindre, fordi der ikke bliver gødet i en alm have, hvilkede der gøre ude på markerne, og derfor bliver energi og protine indholdet også højre... Det er pga den høje forrådenlse procens det frarådes ..

• #10   21. apr 2012 vi har elektrisk plæne klipper med opsamler og jeg plejer altid at give dyrene en håndfuld hver når græsset er slået, og her er ingen dyr døde endnu. men husk alt med måde, er dyrene vant til at få tager de ikke skade, har de derimod aldrig fået er det måske kun et par strå til at starte med også stille og rolig tilvendning

• #12   24. apr 2012 søde sidsel jeg er uddannet landmand kender godt forskel på græs og det er ikke rigtig det du skriver, det meste græs i danske haver er rødsvingel, og der er ikke særligt meget i når det ikke bliver gødet korekt

• #13   25. apr 2012 Det har noget at gøre med at græsset fra plæne klipperen er utrolig fint klippet g så vist jeg husket skulle det være så fint klippet og samtiigt med det er kan være vådt/fugtigt så kan det gære.

Plus det med olie osv.

• #14   25. apr 2012 sortfod se min beskrivelse længer oppe

• #16   25. apr 2012 Jeg holder forsat på min udgave det er det jeg altid har lært hvorvidt der er sukker i eller ej ner jeg ikke. Men umidelbart med græs så er det sådan at græs på den her tid at året indeholder meget sukker, især også når det er vådt og derfor kan det bla. være lidt farligt for heste og kan give trommesyge.

Det giver lidt sig selv da det jo er frisk græs som for alvor er begyndt at gro...

Men i hvertfald så vil jeg under igen omstædigheder give græs til marsvin som er slåes med en græs slå maskine.

• #17   26. apr 2012 sortfode, heste får ikke trommesyge, det er kun dyr med 4 maver der gør det smiley

Det er rigtig der først på året er forhøjet sukker indhold i græsset, men det er ikke specielt for ålæne græs det er alt græs, og jo flere gange du klipper det/tager slet på det falder sukker indholdet og og stivelsen stiger, derfor er første og anden gangs slet at fortrække som foder til højt ydene dyr..

men det var ikke spørgsmålet her, det var forvidt de måtte få det, og det er hverken pga olie benzin eller sukker, det er fordi det er fordi der sker det samme, som når man laver wrap baller. Jo mere saft der kommer ud på stænglen (og med en plæneklipper er græsen jo ret kort, og det bliver delvist mast) jo hurtiger går mikroorganismerne i gang med at nedbryde, da de spiser det let tilgænglige sukker i græsset. Og der for sker forrådenslen utroligt hurtigt, når det ikke bliver pakket i plastik, som hindre ilt tilførslen. Så hvis det ligger i bunker så rådner det inden for en halv timer og det gør dyrene syge, hvis du tager det og spreder det i et meget tyndt lag, så det tørre til hø kan du godt bruge det, men du skal gå lige bag ved plæne klipperen og gøre det, du kan ikke slå græs i en time og gøre det bagefter

• #18   26. apr 2012 Så må marsvin have 4 maver, for de kan sagtens få trommesyge...

• #19   26. apr 2012 Jamen hvis ikke det er trommesyge ved heste så kald det noget andet. I hvertfald så har vores heste oplevet at spise for meget græs på den her tid af året som også var vådt de gærede i maven, og gjorde ham oppustet i maden og han skulle ud at trækkes med og fise og skide for at få det til at gå væk igen.

Det kan da godt være det ikke hedder trommesyge ved heste. Men prinsippet er altså det samme. Men mig bekendt kan heste også få trommesyge. Og ja det kan marsvin altså også.

• #20   26. apr 2012 Det hedder kolik sortfod

her er lidt læsning om det

http://da.wikipedia.org/wiki/Trommesyge

Kommentér på:
Plæneklipper græs

Annonce