{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.117 visninger | Oprettet:

Frengle. Hunderace. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg tænkte på om der er nogen herinde der kender en frangle opdrætter? En frengle er en blandning af fransk bulldog og beagle.
Vi vil have en direkte blandning, altså hvor mor er fransk bulldog og far er beagle, eller omvendt, og ikke frengle og frengle.
Håber der er en der kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frengle. Hunderace.
  • #1   31. mar 2012 Hov tastefejl, men selvfølgelig frengle.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   31. mar 2012 Hvorfor ikke en renracet hund? smiley

• #3   31. mar 2012 Der er så mange blandinger til salg, - at folk ligefrem opdrætter dem og kalder det "designerhunde" og opfinder nye racenavne synes jeg bare er plat.

Men prøv at kig på nettet, gipote, guloggratis, dba m.fl. - der er så mange "designerhunde" til salg, så der burde det være muligt at finde nogen.

Vil dog stadig være obs på racernes respektive sundshedsproblemer og forvente at begge forældre er checkede for de problemer der ligger til deres race.

• #4   31. mar 2012 Du ønsker forhåbenligt ikke en hvor moren er fransk bulldog. Dén race er blevet så "deform" og unaturlig at den har svært ved at føde og i mange tilfælde behøver kejsersnit. Sådan noget synes jeg ikke man bør støtte op om, så hvis du vil have sådan en blanding så er det hannen der bør være fransk bulldog.

• #5   31. mar 2012 hvorfor overhovedt blande de to racer??
    en beagle er en jagt hund og meget svær at opdrage på, mange bliver aflivet eller omplaseret fordi folk ikke magter dem.

• #6   31. mar 2012 Jeg synes heller ikke at det ikke er helt gennemtænkt at købe en hund som er blandet af en uopdragen jagthund og en hund som har en mange heldbredsproblemer og ligner en der har knaldet snuden ind i en dør.

Du har derfor en rimelig stor chance for at ende med en uopdragen jagthund med mange heldbredsproblemer. Held og lykke med det! (-;

• #7   31. mar 2012 Masse*

• #8   31. mar 2012 Enig med de andre..

Tænk at avl idag går ud på at kombinere de sødeste hunde, uden overhoved at skænke sundhed en tanke!

Hold dig fra den blanding, er næsten 100 på at den nok skal volde dig problemer senere..

• #9   31. mar 2012 Derfor bør man tænke sig om inden man køber fx bulldogs: http://m.youtube.com/watch?v=2i_xBMlZ1BQ

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #10   1. apr 2012 Synes lidt du overdriver med de bulldogs CS.
    Man skal jo bare finde en ordentlig opdrætter, og ikke en der KUN går efter flade snuder.
    Beagler er meget svære at træne, ja, men det betyder ikke at den er eller bliver uopdragen - man skal bare vide hvordan man skal træne den, og så vide at sådan en hund sjældent kan slippes fri. Når de først har fået færden af noget, stopper de ikke før de har fundet det.

Jeg kender masser af bulldogs uden helbredsproblemer - igen, vælg en opdrætter som tænker på helbredet.

Og så køber man for guds skyld en hund med stamtavle og fra en anerkendt opdrætter, så man er sikker på at få sig en dejlig, sund og rask hund, som man kan have i mange år.
    Stamtavlen er nemlig ikke kun lig med udstillinger, avl osv.

• #11   1. apr 2012 Synes ikke selv jeg overdriver for det er sådan her de ser ud. Men fred være med det. Vi har forskellige holdninger til om man vil støtte op om sådanne ting.

• #12   1. apr 2012 Beaglen er ikke uopdragen, den er meget viljestærk.

Her ud over er der faktisk et par hunderacer der har svært ved at føde selv, fordi hvalpene f.eks. har for store hoveder.

Jeg synes det er helt fint at man ønsker en blanding, hvis det er gennemtænkt, og det ikke kun er for udseenets skyld.
    Men det er underligt at man begynder at kalde den et eller andet, for det er en blandingshund.

Jeg har også noget blanding jeg godt kunne tænke mig...

• #13   3. jun 2013 Jeg har selv en Fransk bulldog/Beagle.
    Tyson, han er to, han er min engel og jeg kan slet ikke relatere til alt det i skriver...
    Han er god med alle, han er sund og rask(han har et lille underbid) han har været nem at træne, både rævegrav, spor, lydighed, og (fritids)agillity...hvis i ikke selv har personlig erfaring med blandingen syntes jeg ikke i bør udtale jer!

profilbillede
  • #14   3. jun 2013 problemet med at blande racerne er jo så at det er et lotterispil hvilke karaktertræk de arver fra de forskellige racer.

Som eksempel, så var det en overgang moderne at blande araber eller fuldblod ind i fjordheste, fordi man håbede på en mere sporty model.Tjoeh.. det fik man osse... men oftest med fjordhestens viljestyrke blandet med de lettere racers antændelighed. Pænt nederen at sidde på sådan en, skulle jeg hilse og sige!

• #15   3. jun 2013 Nogle racer kan det jo undre at man vælger at blande.
    F.eks. hvis man vælger at blande en jagthund med en kamphund. Det er forskellige instinkter der er avlet på.
    Bare inden for jagthunde, kan det også være lidt "spøjst" at blande specifikke ting. Jeg kunne godt se det sjove i noget lab/golden blanding, men det er dybest set det samme de er lavet til.
    Hvis man nu tog en støver og blandede med noget der var lavet til at apportere, så begynder det at blive noget småsært noget, for hvad er formålet med sådan en blanding?
    Det må nødvendigvis være udseendet alene man er interesseret i.

Eller en terrier der bliver blandet med en slædehund. Ja det kunne da være hyggeligt, hvis man får alle de "uheldige" egenskaber i sådan en blanding.

• #16   4. jun 2013 Jeg ved at den begle/fransk bulldog blanding
    jeg har og de to min moster har, har altså ikke de fejl...
    Tror mere det handler om træning, ordentlige baggrundstjek fra der hvor man køber sin hund fra Og sørge for at være sammen med sin hvalp inden man køber den.
    Jeg snakker kun om denne ene slags blanding da det er den eneste jeg har erfaring med og den er altså ikke så slem som i gør den til smiley

profilbillede
  • #17   4. jun 2013 men du kan jo ikke udelukke at:
    1) det er fordi I kan tackle jagthunden i den
    2) at I har været heldige
    3) at alle ikke er som jeres, bare fordi du kender til 3 af den blanding

Det vi/jeg argumenterer for er, at når man blander hunde med så forskellige egenskaber, så er det et lotteri om hvalpen falder heldigt ud, eller bliver noget folk ikke kan tackle... for let's face it, rigtigt mange køber hund (race eller blanding) fordi den ser sød ud, uden at sætte sig ind i at en del racer har specielle behov, og hvis man ikke imødekommer dem, så får man en hund fra helvede.

• #18   4. jun 2013 Jeg er helt enig med Sweet Leaf.
    Man kan ikke sige, at en blanding af to racer altid falder ud på en bestemt måde. Det kommer an på hvilke træk der kommer igennem
    Tænk på hvis man får styrken fra en bulldog og selvstændigheden fra en beagle. Det kan altså give nogle uheldige udslag, fordi det pludselig bliver en hund der er meget svær at have med at gøre.
    Hvis det så oven i købet er en hund der ikke er interesseret i hverken legetøj eller guf, så kan man være prisgivet.

Du sidder faktisk og siger, at en blanding af 2 racer altid falder ud på en bestemt måde. Bare inden for de enkelte racer kan der være en verden til forskel individerne imellem. Det kan både være inden for et kuld, og inden for specifikke linjer.

Pointen er bare, at du ikke kan sige, at en race altid vil falde ud på en given måde, så det er utopi at tro, at man kan med blandings racer.

• #19   5. jun 2013 Det er ikke det jeg siger, jeg ku bare ikke se en eneste ting i jeres kommentarer der hentyde til at man rent faktisk godt ka få en god hund ud af den blanding for det kan man.

• #20   5. jun 2013 Der er heldigvis ikke ret mange der avler designerhunde

• #21   5. jun 2013 Maja C:
    Sorry to say, men så skal du altså have pudset dine læsebriller...

• #22   6. jun 2013 Sorry to say, men du ska holde din mind, mit syn fejler intet...
    Men måske så burde du gå til lægen og få tjekket hjernen smiley så vi sikker på du ikke fejler noget siden du har brug for at såre mig:) håber du har det godt med digselv:) tror bare jeg skrider, for man må åbenbart ikke mene at sin egen hunds race er god(hvilket jo nok ikke er mærkeligt)...hyg jer, snæversynede menesker ska man åbenbart ikke lede længe efter

• #23   6. jun 2013 Wow, prøv lige at trække vejret og lade være med at læse ting som folk ikke skriver.

Kommentér på:
Frengle. Hunderace.

Annonce