{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Giv dog hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg ser gang på gang at folk spørg om hjælp til noget, men de får aldrig et rigtigt svar, kun kritik, kritik, kritik!

Før i vil svare på et spørgsmål, skal i først stille et spørgsmål, hvilket indimellem er fair nok fordi det er nødvendigt. Problemet er bare, at i så skælder folk ud når i får svar på det spørgsmål, og siger man skal sætte sig ind i det at få dyr, at man skal tænke over alting BLA BLA BLA BLA BLA! Det er ikke en gang nok med at én siger det, nej det skal være hele GG's klogehoveder der kommer ind og siger det!

Har i aldrig overvejet at svarer på et spørgsmål i stedet? Det ville gøre alting så meget lettere for alle! I sær dem som virkelig mangler hjælp, men bare får kritik for et eller andet pis hun ikke har bedt om. s:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv dog hjælp!
  • #1   6. nov 2011 Jeg oplever nu ikke, at folk der VIRKELIG har brug for hjælp ikke får hjælp.
    Som regel er der en grund til, at folk vælger at oplyse og vejlede.

    At det er lettere for nogen bare med et svar er IKKE ensbetydende med, at det er det bedste - hverken for ejeren eller dyret.
    Og jeg tror bestemt alle vil dyret det bedste og derfor vælger vejledning.


  • #2   6. nov 2011 Ja, det er så ikke lige det jeg mener. Jeg ved hvad jeg taler om.

  • #3   6. nov 2011 DU ved hvad DU taler om??
    Jamen så oplys mig hvis jeg har taget fejl.
    Så må det være fordi du ikke har forklaret dig grundigt nok smiley


  • #4   6. nov 2011 Helt enig med LUX.

  • #5   6. nov 2011 Måske, eller fordi du ikke ønsker at forstå?
    Jeg mener folk der f.eks. for første gang har et gravidt marsvin, og så spørg om hvad hun skal gøre. Så skal alderen besvares , og så fordi marsvinet er lidt ældre end de normalt bør være for at få unger første gang, så får hun ikke noget hjælp, kun: "Oddsene er desværre ikke gode...","Chancerne for hun overlever er ikke gode","Du burde have sat dig bedre ind i det" Osv.

    Bare fordi folk skriver det hele tiden, ændre det jo ikke på det at hendes marsvin skal have unger! Hun får ikke svar på hvad hun skal gøre, kun på hvad hun ikke burde have gjort, og det kan hun jo ikke bruge til noget i den situation, hvilket hun også selv nævner.


  • #6   6. nov 2011 Emilie K - hvis dit eksempel er baseret på seneste tråd med det emner herinde, så har du sorteret rimelig meget i svarene, da vedkommende også i den tråd fik relevant hjælp og ikke bare de svar du remser op.

  • #7   6. nov 2011 Von Fancy - Nårja "Fjern hannen" Sårn'.

  • #8   6. nov 2011 Jeg så sjovt nok også den tråd du bruger som argument.
    Trådstarteren fik masser af brugbare svar - men hvad skulle man ellers give af råd bortset fra at give dyret ro og fjerne hannen? - sket er sket, og der er ikke meget andet at gøre. Derudover blev der kommenteret på den manglende viden indenfor marsvin og deres hold generelt set og ridset op hvor gode/dårlige odds der var ved det trådstarten havde foretaget sig.

    Man skal passe på med kun at læse det, der passer ind i ens historie.


  • #9   6. nov 2011 Jeg har ikke set andre? Beklager meget, så er det nok bare mig, men jeg har ikke set andet end det.

  • #10   6. nov 2011 Emilie K - åh gud dog.... du skriger jo nærmest teenager gennem min skærm smiley
    Lad nu være med at ta tingene så skide personligt.
    Folk dømmer ikke på alder.
    Dit eksempel i den seneste tråd er altså lidt tamt.
    En BARN vil avle på dyr, som er for gamle.
    Selvfølgelig vil folk da vejlede - hvad regner du med??!

    Du er selv 13 år - det vil sige, at du er et BARN og ikke kan holdes ansvarlig overfor dine dyr.
    Dine dyr er 110% dine forældres ansvar rent juridisk - det er dem der holdes til ansvar.
    Derfor spørges der selvfølgelig ind til alder for at vide om forældre er med ind over det med avlen. Det er da helt naturligt.
    For hvem skal betale for den mega dyrlægeregning der kan komme, hvis marsvinet skal ha akut kejsersnit en søndag aften? Ja jeg går ik ud fra du kan samle flasker nok til at betale for det. Det er sgu dine forældre der må punge op.
    Og er de ikke villige til det - så er de ikke ansvarlige = barnet bør ikke avle på sine dyr.. Barnet bør slet ikke ha dyr!!

    Derfor svarer man ikke lige med det samme på alt!
    Lidt som i matematik - læreren vil ikke kun se facit. læreren vil også se udregningen smiley


  • #12   6. nov 2011 Jeg mente alderen på marsvinet, ikke personen.

  • #13   6. nov 2011 Enig med Lux og von Fancy

  • #14   6. nov 2011 I kan sige hvad i vil om dårlige eksempler osv. men jeg ved jeg ikke er den eneste der bare ville ønske der bare kom et svar.

  • #16   6. nov 2011 Emilie K - jamen hvad er det så for et svar du gerne så der kom? I den tråd du snakker om med den hun der (alt for gammel) blev parret. Hvad ville dit ekspert-råd så være, det optimale svar i dine øjne, siden alle de andre ikke var gode nok?

  • #17   6. nov 2011 Jeg havde svaret hvis jeg kunne! Nu skal du ikke dreje det hele.
    Siger bare at det er de færreste der får svar på de spørgsmål de har, i stedet for man skideballer!


  • #18   6. nov 2011 Emilie K - dvs. du sidder og siger alle andre der deltog i tråden svarede altså ikke ordentligt, men du ved ikke hvad de skulle have svaret for at svare godt nok i dine øjne...?

  • #19   6. nov 2011 Det handler ofte også om at folk ikke får de svar de ønsker.

    Fx. de mange emner om et sygt dyr og ejeren ved ikke hvad hun skal gøre. Vi råder altid at dyret skal forbi dyrlægen. Dyreejer skriver så at hun ikke har råd eller tid. Og det gør selvfølgelig os vejledende forbavsede og vi skriver at hvis man ikke har råd til dyrlæge, så skal man heller ikke have dyr.

    Og det synes jeg er fair nok at skrive. Vi vejleder og vil dyret det bedste.


  • #20   6. nov 2011 Okay, jeg kunne springe nu.... Hvorfor er det nu du skal dreje det HELE HELETIDEN?

    Hvordan er "Dit marsvin dør nok" Et svar på hvad en person skal gøre for sit gravide marsvin? Kan du svare på det, HELT ærligt?


  • #21   6. nov 2011 Emilie K - du skrev selv længere oppe "Jeg har ikke set andre? Beklager meget, så er det nok bare mig, men jeg har ikke set andet end det."

    Dvs. du dømmer en tråd ud fra en halv tråd? Du dømmer ud fra de indlæg der passer ind i din mening, og glemmer alle de andre indlæg i tråden som var gode og brugbare indlæg - men som du "ikke har set"...?

    Men når du ikke selv ved noget om emnet så kan du da heller ikke dømme om svarene der kom var brugbare eller ej?


  • #22   6. nov 2011 C S - Det er ikke så meget det jeg hentyder til. Mere det at med folk der søger råd om deres gravide dyr, i stedet får at vide at marsvinet nok dør ved fødslen. Der følger ikke altid et råd med i den sammenhæng, og det er alle der skriver det. Det er måske ikke helt det svar man forventer nej, for hun kan jo alligevel ikke spole tiden tilbage! Det eneste hun har, er erfaring til næste gang, men det er jo ikke det hun spurgte om, hun spurgte om hvad hun skulle sørge for til sit marsvin under graviditeten.

  • #23   6. nov 2011 det blev der altså overhovedet heller ikke skrevet.

    Men udover at svare hvad vedkomende skal gøre er det mest ansvarlige at forklarer hvor personen har fejlet ved at sætte det marsvin i avl.

    Og forklarer hvordan de fejl kan undgåes i fremtiden sådan at man bare tror alt er rosenrødt.

    Og det er der folk gør. Jeg skrev bla. at vedkommende ikke kunne gøre meget andet end at give godt foder og ellers håbe det ville gå godt.
    Og så ellers vente på naturen gik sin gang.

    Og derudover forklarede jeg MEGET hvad der var forkert i det som personen havde foretaget sig, netop for at undgå det skete IGEN


  • #25   6. nov 2011 Von Fancy - Jeg har fulgt med i hele tråden, men jeg har kun set 'Tag hannen væk' og ikke andre.
    Jeg har selv fået marsvin unger 5 gange, men jeg ved ikke hvad man skal gøre for et gravidt marsvin, for jeg var lille. Hvorfor skulle jeg rådgive om noget jeg ikke kan sætte mig ind i? Udover det at have marsvin unger.


  • #26   6. nov 2011 Kungfu rats - Et svar på et andet spørgsmål kan jo ikke bruges! Det burde du da vide, helt ærligt!

  • #27   6. nov 2011 Emilie K - jamen hvorfor dømmer du så trådens indlæg og folks hjælp, når du tilsyneladende ikke har set alle indlæggene? Dernæst når du ikke mener du selv er kompetent nok til selv at rådgive i tråden, hvorfor er du så kompetent nok til at vurdere andre folks svar og rådgivning i samme tråd?

  • #29   6. nov 2011 Von Fancy - "Hvad skal jeg gøre for mit marsvin mens det er gravid?" - "Det dør nok!" Wauw, rådgivning...

    Vil du ikke nok forsøge at forstå at jeg har læst hele emnet, jeg bliver sku lidt deprimeret over at du ikke kan forstå det.

    Jeg har ikke set andet end "Fjern hannen" som råd. Så har jeg måske overset eller misforstået noget, men jeg har læst det hele. Vil du ikke nok forstå det?

    Kungfu Rats - På samme måde som jeg ikke gider spilde min tid på 'bedre vidende voksne'.


  • #30   6. nov 2011 Emilie K - før skrev du at du ikke havde læst de indlæg vi andre refererer til? Og nej, jeg forstår dig ikke. Hvis du ikke har læst andet end "Fjern hannen" og "Det dør nok" - så har du tydeligvis ikke læst hele tråden, hvilket du ellers først skriver du har.

    Så hvis du kun har læst de to ting, så kan jeg fortælle dig at du tydeligvis IKKE har læst hele tråden. Vil DU ikke godt forstå det?

    Og igen, når du ikke føler du er kompetent nok til at rådgive selv, hvorfor er du så kompetent nok til at vurdere om andres rådgivning er god nok? Det er sådan lidt ala det samme.


  • #32   6. nov 2011 Signe - Ehm, nej. Det gør det så ikke. S: Det var bare et eksempel som så er taget op.
    Faktisk er jeg kommet til at tænke på det, pga. et andet emne.


  • #34   6. nov 2011 Ja, det flot. Når jeg siger det ikke var det jeg mente, er det fordi hun svarede på noget andet end det jeg sagde. Okay? (;

  • #35   6. nov 2011 Hehe jeg svarer da overhoved ik på noget helt andet end du spurgte om..
    Emilie K nu må du simpelthen komme ind i kampen!
    Kan du virkelig ikke se, at du er den eneste der ikke kan at du er lost her?
    Jeg svarede dig på, hvorfor der ikke gives et direkte svar.
    Du spurgte - jeg svarede!!

    Og C S - well said!!


  • #36   6. nov 2011 Ja, godt for dig. Jeg ved jeg ikke er den eneste, men folk tør jo ikke være på GG pga. jer klogeåger som non stop er over alle. Jo, okay overdrevet, sorry. s: Mange holder sig tilbage, jeg var sammen med en i dag, hun holder sig helt ude af det men hun har samme mening som mig. Gider seriøst ikke spilde min til på jer.

    I drejer alting, i er de kloge, men i opfører jer ikke sådan.


  • #37   6. nov 2011 Sjovt, nu har du ingen problemer med at kalde folk for kloge-åger mv. men du synes ikke du vil svare på mit tidligere indlæg hvor jeg stiller dig et spørgsmål.
    Hvem er længst ude?


  • #40   7. nov 2011 Du vil aldrig komme uden om div. andre råd, i den type situationer.

    Hvis jeg nu stiller et spørgsmål, der drejer sig om mit dyrs liv, og jeg har sat dette overstyr, ved ikke at sætte mig ind i tingene - så får jeg nogle høvl med på vejen.
    Men der er jo også forskel på hvordan man gør.
    Nogle BRUGER KUN STORE BOGSTAVER. Det er måske ikke den mest intelligente måde at gribe tingene an på, da det kommer til at fremstå som råben, og så er det egentlig klart nok at folk lukker af.

    Andre skriver hvad de tænker. Ikke negativt, men de skriver bare. Jeg hører til den gruppe.
    Og helt ærligt, så er jeg skide træt af at jeg skal putte alt hvad jeg vil ud med, ind i vat, for ikke at fornærme nogen, eller jeg skal overfylde et indlæg med den ene smiley efter den anden.
    Så fristes man lidt til at bede folk om at begynde at læse bøger.

    Nettet er efterhånden et af vores mest brugte medier. Det er sq imponerende, når man tænker på hvor ringe folks læseevner er ved at blive.
    Alt opfattes negativt, og så kommer den der "Jamen hvis ting er svære at forstå på skrift" - nej de er ej.
    Der står hvad der står, hverken mere eller mindre.

    Det er først et problem når man begynder at bruge ironi, hvis dette ikke nævnes.


  • #41   7. nov 2011 Emilie; Du vil kun have de svar der passer dig. Sådan er det i denne tråd og efterhånden i alle de tråde du deltager i. DU får det meget svært fremadrettet hvis du ikke lærer at stoppe op og lytte til kontruktiv kritik og lære at forstå at vi altså ikke er efter dig eller andre. Vi svarer ud fra de oplysninger der bliver givet, så er svarene forkerte, så er oplysningerne ikke gode nok.

  • #42   7. nov 2011 Von Fancy - Hvor har du stillet mig et spørgsmål? -.-

  • #43   7. nov 2011 Emilie K - siden det åbenbart er for svært at læse tidligere indlæg her i tråden, skal jeg gerne poste det igen:

    "Emilie K - før skrev du at du ikke havde læst de indlæg vi andre refererer til? Og nej, jeg forstår dig ikke. Hvis du ikke har læst andet end "Fjern hannen" og "Det dør nok" - så har du tydeligvis ikke læst hele tråden, hvilket du ellers først skriver du har.

    Så hvis du kun har læst de to ting, så kan jeg fortælle dig at du tydeligvis IKKE har læst hele tråden. Vil DU ikke godt forstå det?

    Og igen, når du ikke føler du er kompetent nok til at rådgive selv, hvorfor er du så kompetent nok til at vurdere om andres rådgivning er god nok? Det er sådan lidt ala det samme."


  • #44   7. nov 2011 Von Fancy- Du skal slet ikke fortælle hvad jeg har læst og ikke læst! JO! Forstå nu, at jeg HAR læst det! Du er ikke være at spilde sin tid på, for du vil altid have ret og drejer ALTING. Forstår det dog!!

  • #45   7. nov 2011 *Suk* kan du ikke selv se det?
    Her bruger andre mennesker tid på at debattere med dig, og alt man får tilbage er sådan en barnefornærmet tøsesur kommentar af værste skuffe?

    Prøv dog at kigge dig selv i spejlet når du selv snakker om "aldrig at få et ordentligt svar" i dit første indlæg.


  • #47   7. nov 2011 Præcis Signe / Springers / !

  • #48   7. nov 2011 Jeg er som udgangspunkt enig med trådstarter. Der er dælme mange stridshaner på dette site.
    Og enig med Signes første indlæg i at denne tråd jo endnu et eksempel..
    Helt ærlig!!! Jeg forstår ikke at man begynder at skændes og angribe personer på et åbent forum. For mig at se stiller man sig selv i et rigtigt dårligt lys over for brugerne her inde, og fremstår som en idiot man ikke har lyst til at samarbejde med. Og meningen med et forum er vel nettop at man kan møde andre med samme interesser og få skabt nogle kontakter. Tænk før man skriver.
    Giv konstruktive råd (Hvis man har evnerne, ellers ti' stille) Kritik hjælper bestemt ikke.
    Og hvis man som trådstarter af en tråd oplever at en bruger ikke svare på spørgsmål men sviner en til i stedet, så brug udstemnings muligheden. Så kan admin forhåbentlig begynde at rydde op på dette forum.


  • #49   7. nov 2011 Heidi F det handler ikke om stridshaner det handler om at folk giver råd herinde, men der er en alders gruppe hvor folk kun ønske at lytte til de råd der giver en ret.

    Hvis man lægger spørgsmål informationer og lign op på et forum, eller som her på et galleri så må man forvente at der kommer råd, ris og ros.

    Og beklager men det er klart det giver ris når nogle mennesker plopper 2 dyr sammen uden at tænke på konsekvenserne af deres handlinger.

    Det kan godt være du er ligeglad når du støder på personer på fora og herinde som ikke ander en dyt om de dyr de nu har sat sammen.
    Men sådan er vi mange der ikke er.

    Vi sidder med en viden og erfaring om en dyreart og har den dyreart kær, og så skær det altså i hjerte og se folk som bare sætte dyrene liv på spild fordi de ikke har sat sig ind i tingene eller i det mindste undersøgt det mest basale.

    Og angående udstemmer, jamen det kan man da godt, men så kan vi jo vende dem om og sige alle os som rådgiver hvor til folk hisser sig op og skaber sig fordi de ikke fik de råd de ville have og fik ret, jamen dem kan vi jo så stemme ud.

    Så kan man jo altid se hvilken bruger gruppe der er flest af.


  • #50   7. nov 2011 Signe, du er utrolig åndssvag lige nu... Du er den type person, der giver mig lyst til at skrige!

  • #51   7. nov 2011 Nu har jeg prøvet at finde ud af hvad det er du vil have ud af denne tråd? For så vidt jeg kan se, svarer folk jo på det der bliver spurgt om.

    Men for en ordens skyld: Hvad er spørgsmålet?


  • #52   7. nov 2011 Emilie K - kan du virkelig ikke selv se hvordan du reagerer???!!!!
    Det er da helt vildt.. Hvorfor opfører du dig så tåbeligt?
    Den eneste der brager ud her er dig - tal dog ordentlig pigebarn!!


  • #53   7. nov 2011 Det er tilsyneladende ok at trådstarter skaber sig og mener vi andre er forkert på den.

    Og det er jo ikke til at køre en saglig debat, ej heller når trådstarter ikke ønsker en saglig debat og ikke vil tage imod fornuft


  • #54   7. nov 2011 Nej trådstarter har ikke noget ønske om at debattere ordentligt, eller for den sags skyld svare på et seriøst spørgsmål, så kan man jo så se hvor lavt niveau trådstarter er nede på.

    Vor herre bevares.


  • #55   7. nov 2011 Denne tråd kunne ikke være et bedre eksempel på en tøsefornærmet og barnlig pige som straks går i forsvarsposition når hun ikke ved hvad hun skal skrive. Og når hun går i forsvarspositon så giver hun skylden på andre fordi hun ikke kan erkende sine egne fejl og skriver utrolig grimt.

  • #56   7. nov 2011 Well said C S smiley

    Må give bl.a. Sortfod og Von Fancy ret.

    Jeg havde ikke den store viden indenfor marsvin området og spurgte så til råds herinde. Jeg blev overhovedet ikke hakket ned af dem der virkelig har forstand på marsvin. De svarede på mit spørgsmål og jeg svarede pænt tilbage.

    Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke selv kan se det? Folk prøver på at hjælpe hinanden og hvis man ikke kan tåle konstruktiv kritik så synes jeg godt nok man bare skulle holde sig fra forummerne. For jeg synes godt nok der er mange piger som tuder op om når folk fortæller dem det de ikke vil høre.


Kommentér på:
Giv dog hjælp!

Annonce