{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Bundstrøelse og løbegård {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft kanin i en del år efterhånden. For noget tid siden fik jeg min sidste kanin aflivet, grundet sygdom.

Nu er der dukket en mulighed op for jeg kan få kanin igen, hvilket jeg er glad for.

Jeg har indtil videre brugt halm og spåner-blanding som bundstrøelse i buret, men nu vil jeg afsøge markedet for om der er nogle alternativer som er bedre, og evt. ikke sviner så meget, da jeg synes at have erfaret spåner bare er over det hele. Og det skulle vidst heller ikke være det bedste som bundstrøelse. Har kigget lidt på noget hamp-strøelse, hvad er meningen om dette, synes ikke jeg kan finde noget på nettet?

Nogle der ved noget om hvor man kan købe en løbegård, som man kan sætte i forlængelse af buret (så kaninen har et afgrænset område omkring buret), men denne løbegård også kan tage med ud? Har kigget lidt på zooplus, man synes virkelig der er svært at finde ud af. Det skal være en som er helt at håndtere, nogle som har en erfaring med en løbegård, både gode som dårlige?
Og til sidst, skal man have et tæppe under løbegården, i så fald hvilket slags tæppe (gulvtæppe, fleece?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bundstrøelse og løbegård
  • #1   17. okt 2019 Hos os fungerer spåner rigtig fint. I en kattebakke med kant på så det ikke kommer ud over det hele.

    Mht løbegård så læser jeg det som om den skal bo indenfor.
    Du kan købe hegn til kompost i Harald Nyborg det fungerer rigtig fint som løbegård og så bestemmer du selv hvor stor den skal være.
    Bruger også selv dette til udendørs. Men
    det kræver selvfølgelig at din kanin ikke er en springer da det
    "kun" er 60 cm højt.
    Brug evt en mindre rest fra tæppehandleren ( billigt) eller tæppe fra genbrug som bund i løbegården så kaninen ikke glider rundt.
    Held og lykke med dit nye kæledyr.


  • #2   18. okt 2019 Hejsa, jeg har læst at hamp skulle være udmærket, det både støvfrit og har en god sugeevne. Træpiller kunne også være et alternativ, de har i hvert fald også en meget god sugeevne, og de forhindrer også mod mider, men man skal være opmærksom på, at de ikke er lavet af fyrretræ, da det afviger nogle giftstoffer, som kan skade deres luftveje. Carefresh skulle også være godt - både støvfrit og har en god sugeevne og behageligt, men det er lidt dyrt. Jeg bruger selv et lag træpiller og derefter et lag hamp, som gør det lidt blødere, i toiletbakken.

    For noget tid siden købte jeg en sort, otte-kantet løbegård fra zooplus, som er let at folde ud og klappe sammen, da man ikke skal bruge pløkker. Den fungerer fint for mig (:

    Prøv evt. at se “Flooring for rabbits” af LennonTheBunny - der gives eksempler på gode typer af gulvtæpper.

    Nåmen held og lykke med din nye ninus (;


  • #3   18. okt 2019 Tak for svar.

    Vestfarm: Løbegården skal både kunne bruges inde og ude.

    Darwin: Jeg vil ud og købe en af delene her når det spåner jeg har endnu er brugt op.

    Tænker I, at som underlag til løbegården indenfor kan være en smudsmåtte, som denne: https://www.harald-nyborg.dk/p6642/smudsmaatte-ass-farver-80x120cm.


  • #4   18. okt 2019 Du skal være opmærksom på en enkelt ting med hampen - som cirka er dobbelt så dyr som spåner.
    Anyways... hvis der f.ex. er et lille hul i en balle spåner, sådan at der trækker vand ind - så smider man jo de våde spåner ud og bruger resten.
    Sådan fungerer det IKKE med hampen. Det er 'levende' og begynder at arbejde lisså snart der tilsættes fugt. Du skal derfor være obs på hvordan ballerne ser ud ved modtagelse, eller når du selv vælger. For ganske ofte kan en hel balle være ødelagt fordi der er trukket fugt ind... det opdager du når du åbner den, fordi den ganske enkelt lugter muggent.


  • #5   18. okt 2019 Ja, den måtte ser god ud som underlag (:

  • #6   18. okt 2019 Jeg har undersøgt andre muligheder for strøelse. Nogle der gar erfaring med papirstrøelse?

Kommentér på:
Bundstrøelse og løbegård

Annonce