{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Spørgsmål/hjælp til når man selv laver hjemmeside {{forumTopicSubject}}

på computeren, og ikke på en online side smiley

Spørgsmål 1:

Jeg har før brugt frontpage, men efter at ha fået nyt windows har jeg ikke det mere..

Jeg har så brugt Stone's Webwriter 4, men der kan man ikke redigere mens man kan se hvad man laver (som i frontpage), man skriver koder, og så kan man klikke hen og kigge om det ser ud som det skal..

Er der nogen der kender et gratis program, der er ligesom frontpage, dvs, man kan bygge hjemmesiden op visuelt, men også gå ind og ændre i koder hvis man har behov for det..

Jeg bruger HTML og CSS (Mener jeg det hedder)

Spørgsmål 2:

Jeg har en del billeder som jeg gerne vil have på hjemmesiden, men syntes altid det kommer til at se rodet ud smiley

Findes det er album-program af en art hvor man kan ligge mange billeder i? Jeg forsøgt mig lidt med jAlbum, men kan ikke rigtig få det til at virke på mere end 1 side *blush*

(Jeg bruger som regel PhotoRazor til at formindske dem, og mener stadig min Watermark Factory 2 virker, hvor jeg sætter vandmærke og evt. kant på, men hvis der er et program der er bedre vil jeg også gerne have link dertil :))

Ellers har i gode råd til hvordan man undgår det ser rodet ud?

Eksempler:

Katjas hjemmeside forside: http://www.jensenpedersen.dk/ Jeg mener rammen hedder iform, jeg har fået en til at lave den for mig, og så bygget videre på det

(Disse vises normalt inde i iform rammen)

Billede "forside": (link fjernet)

Alle 2009 billeder med nyeste øverst: (link fjernet)

Jeg vil gerne have et album, hvor jeg kan "kopiere" billedet og ligge ind (fx herind) uden de er lige så små som på hjemmesiden smiley Eller et album, der er lidt ligesom dem på facebook, hvor man ser 1 billede, klikker på det og så kommer man til næste, men stadig kan vælge at se et "overordnet album" med små billeder af alle billeder og så klikke sig ind på det man gerne vil se

Jeg har ikke brugt jAlbum på Katjas side, der er billederne lagt ind direkte på siden..

Her er et eksempel med en af mine rotters side (vises også normalt i iform):

(link fjernet)

Ved ham har jeg brugt jAlbum, den åbner så i en ny side: (link fjernet)

Men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal bygge det op på webhotellet så jeg kan få vidst mere end 1 album på siden (Altså så hver rotte har sit album, og på Katjas side, så hvert år har sit album (eller hvert år har et album med hver måned i, så der ikke kommer alt for mange billeder i et album)

Jeg vil gerne have så man kan skrive en lille note (fx. dato på Katjas side)

Jeg vil helst have at albummet ikke hopper hen på en ny side (som jAlbum gør)

Hvis det ikke fungere med iform er det okay, så laver jeg bare siden uden iform..

Det skal være nemt at lægge billeder ind smiley

Jeg har 2 domæner hos dkhostmaster, og 1 webhotel hos http://www.domaindirect.dk/ (hvor man kan have 2 domæner på 1 hotel) Jeg uploader via FireFTP (Dvs via min Firefox browser)

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, især til det med albummet, det driver mig lidt til vanvid smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Spørgsmål/hjælp til når man selv laver hjemmeside

Annonce