712 visninger
|
Oprettet:
Kaninpels ud af Føtex {{forumTopicSubject}}
Hjælp kaninerne, det tager kun et halvt minut
(link fjernet)
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Jeg LOVER jer. Enten ser I den ikke færdig eller også stortuder I når den er slut!
Jeg så den færdig da jeg mener man blvier nødt til at se sandheden i øjnene!
Og ps. har skrevet under
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 34 Gnavere: 12 Emner: 12 Svar: 313
Og kaninpels er alt kaninpels, også fra kina. Hvor det faktisk også tit er kattepels, der bare bliver mærket som kaninpels.
apr 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 12 Emner: 10 Svar: 220
okt 2010
okt 2010
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Veo:
Ved du godt, at flere af dem i toppen af Anima er dømt for at lukke dyr ud?
Ved den sidste store "aktion" de lavede på vegne af OperationX, blev en hel farm af mink konstateret syge, og måtte nedlægges, fordi idioterne ikke havde styr på hygiejnen.
Anima har formået at vise en ræv fra en farm, der havde det elendigt. Eneste problem var bare, at det er 15 år siden den farm havde ræve.
Det er desuden blevet bevist, at flere af de billeder Anima bruger, er genbrug fra en stor aktion i Norge, hvor man havde rigtig mange falske billeder med.
Og her ud over er folk i Anima jo ikke dumme. De ved hvornår der er bidskader mv. på de dyr der bruges til pels, så de filmer naturligvis kun når der er skader på dem, selvom alle neutrale undersøgelser peger i en helt andet retning af hvad Anima siger.
Anima er desuden medvirkende til at chinchillaer nu skal til at have hø de kan lave huler af, og i det hele taget bare en masse urealistiske ting på chinchillafarme.
Tusind tak for det. I ødelægger totalt vores muligheder for at få mere info om sygdomme samt vores muligheder for at have sunde bestande, der ikke er voldsomt indavlede, som man f.eks. ser i England, hvor pelsfarme er blevet ulovlige.
At Anima kun viser sandheden, er kun noget man kan tro 100% på hvis man er blevet hjernevasket af deres propaganda!
apr 2010
okt 2010
maj 2010
Jeg skal se om jeg kan finde det, men ellers kan du jo selv prøve at søge på google. Der var en lille bitte smule om det, i forbindelse med mink-tingene. Desværre blev det aldrig rigtig til noget, da man fra pressens side valgte at bringe alt Anima materiale gratis, mens Kopenhagen Fur selv måtte punge ud med deres information...
Men politikerne er da endelig begyndt at stille spørgsmålstegn til Anima:
(link fjernet)
Her er der lidt om en, der efterforskes for ulovlig indtrængen/indbud:
(link fjernet)
Nu har jeg søgt rundt i 20 min. men kan ikke finde artiklen.
Men der var noget med at en af dem der sidder i toppen af Anima tidligere er dømt i forbindelse med at lukke dyr ud.
Hvor vidt det var da han var i Anima skal jeg ikke kunne sige. Men det er jo ikke super heldigt at man vælger at hive en ind, man ved begår ulovligheder for at få sit budskab igennem.
Selvtægt kan aldrig blive i orden. Slet ikke når man er så stupid at man sætte dyrs liv overstyr.
maj 2010
I det hele taget er det med at være mod pels bare stupidt.
Hvis man nu havde ordentlige argumenter, så kunne jeg fint følge det. Og der er helt sikkert også individer der er nogle komplette idioter, og aldrig skulle have haft dyr.
Men der er en grund til at DK ofte bliver omtalt som havende verdens bedste pelskvalitet.
Hvis der er bidmærker i et skid, så nedsætter det prisen. Det kan ses tydeligt hvis et dyr har bidskader, på skindsiden.
Hvis dyrene ikke går under gode forhold, bliver kvaliteten af pelsen forringet væsentligt.
Hvis de aflives i en meget stresset situation, kan det ligeledes ses på pelsen.
Så ja, vær endelig imod pelsavl. Det er folk i deres gode ret til, men det mindste man kunne gøre, var da lige at hive fat i folk der laver uvildige undersøgelser.
Der er f.eks. adfærdsbiologer rundt om på universiteterne man kan hive fat i. De går ikke og skriver noget til fordel for hverken den ene eller den anden. De kigger på dyrene, og siger så hvordan tingene kan optimeres, inden for rimelighedens grænser, men hvor dyrene har det godt.
At nogle pelsavlere og regeringen så ofte vælger totalt at overhører hvad de når frem til, det må ligge for regeringens regning. F.eks. kunne ræve farme have været fine, vis man nu havde givet dem mere plads, men i stedet beslutter ministeren at loven skal laves på en sådan måde, at samtlige farmere har mulighed for at undgå de nye forbedringer, og så søger alle naturligvis om det. Jo mindre plads dyrene skal gå på, jo flere dyr har man plads til.
Så det er ikke altid så lige til, at sige at pelsavlerene er onde, eller nogle andre er onde.
Men det kræver jo man gider sætte sig ind i det (ikke rettet mod dig, mere mod div. dyreværnsorganisationer), frem for bare at kæfte op.
okt 2010
har selv været ude på en mink farm for at se hvordan de holdt dyrene osv. og jeg blev helt vildt over resket over hvordan de gik og blev passet (på den posetive måde self.) for det er SLET ikke på samme måde som man ser i tv.. self. var der perosner som var vildt i mod det og var neative allerede fra vi tog fra skolen af og hvade set sig sure på det osv. og da de så så der lå en død en i buret var de jo helt oppe og køre over det for ihh og åhh det var jo det rene dyreplagerig at den lå der?.. jeg tænke at det kunne ligeså godt være ude på mit arbejde at det var sket for der kunne da godt ligge en død pattegris som ikke var der for 10 min, siden.. jeg var godt nok også negativ på de personer da vi tog der fra for man blev i vildt dårlig humør af dem og det måtte jo heller ikke have været en ra følelse for ejen af farmen..
men giver dig ret i at man skal sætte sig ind i tingene iden man fare op.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Om man er for eller imod at Anima trænger ulovligt ind for at skaffe beviserne kan man altid diskuterer. Jeg er egentligt imod den ulovlige indtrængen, men har svært ved at se hvordan man ellers skal skaffe beviserne.
Du får ikke bare lov til at komme på besøg hos en mink avler eller andre slags avlerer som har noget og skjule og hvis ikke du har været ved den pågældende så er det jo altså påstand mod påstand....
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 29 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 322
Jeg ser dog lidt anderledes på kaninpels. Men ellers, pels er noget svineri, og jeg er medlem af anima
maj 2010
Hvordan kan det kun være enkeltpersonerne man skal se på, når de siger at de gør det på vegne af en organisation?
Så er det jo heller ikke nynazisme man skal angribe, når der sker problemer, det er de enkelte personer.
Hvis man har en person i ledelsen, der er dømt for noget ulovligt, der har med det at gøre man står for, så må man sq mande sig op og få personen ud af vagten. Bare se på Birthe Røn. Hun er lige røget ud af vagten, pga. en masse ting, der får hele regeringen til at se dårlig ud.
Men nu er det jo flere gange bevist at de kan finde på at manipulere med billeder, eller bruge billeder af skadede dyr.
Og så er vi igen tilbage ved, at hver gang folk trænger ulovligt ind, så er der en reel risiko for at samtlige dyr bliver smittet, og så er vi ud i at en hel bestand skal slås ned.
Men det er jo okay, så længe vi ser hvordan de har det...?
maj 2010
Det med trådnet er både ondt og godt.
Det er korrekt at det kan være problematisk at det går direkte på trådnet. Men på den anden side, hvis der er fast bund, er der større omkostninger med rengøring, og sygdomme kan nemmere få fat.
Jeg ved at der kører forsøg med at have en hylde eller et rør i deres bure. Det er muligt der også er ved at komme regler på området mht. sådan noget, da det tilsyneladende hjælper i positiv retning. Man har set på alm. bure vs. bure med tilbehør, og så kigget på bidskader i de færdige skind. Der skulle være færre bidskader når der er tilbehør. Det betyder jo også en øget indtægt for avlerne at sætte noget ind til dem så.
apr 2010
Anima lukker ikke mink ud, de bytter ikke rundt på nogen dyr, eller gør noget som helst andet, der kan skade dyrene. Det er jo en dyreretsforening. Og en meget etisk forening, der er sgu intet fusk.
Anima har selv filmet mink og ræve på danske farme sidste år, så det er bestemt ikke gamle film fra andre lande.
maj 2010
Det er jo direkte løgn at der ikke var fusk med!
maj 2010
Jeg tror heller ikke at det er optimalt med trådnet.
På den anden side, har mange produktions dyr det meget bedre end almindelige kæledyr.
Der har været tale om at mink skal have større forhold, og fri adgang til vand.
Men en ting er hvad dyreværns foreninger og organisationer når frem til, med deres - ikke just - uvildige rapporter, en anden er hvad forskerne når frem til.
Men som sagt har farmerne ofte problemer med at komme ud i medierne, og det kan vel ikke undre nogen, at når agendaen er at få noget forbudt, så vil man naturligvis kun vise ting der er farvet af egne holdninger, eller decideret gå ind og tolke på rapporter, frem for at sige hvad der reelt står i dem.
apr 2010
maj 2010
Så er det jo sjovt at politiet har fundet frem til at man har brugt falske billeder. Og så var der jo lige det eksempel med ræven jeg nævnte, hvor de ikke har haft ræve de sidste 15 år.
Men det er vel politiet der lyver?
okt 2010
apr 2010
maj 2010
Synes du ikke du snakker rimelig meget uden om?
Ud over det, så er der jo brodne kar i alle brancher. Ikke kun inden for produktionsdyr.
Jeg synes det er fint at man har en holdning, og det er fint man står ved den. Men det er ikke i orden når man prøver at pådutte andre ens holdning, og i samme åndedrag lyver dem lige op i hovedet, for at få dem over på ens side.
Hvorfor tror du egentlig det var Anima pludselig ikke kunne få statsstøtte mere? Det var lige præcis fordi organisationen jævnligt er med til at lave ulovlige ting.
okt 2010
maj 2010
Der er det helt fint at dyrene bliver misrøgtet, voldavles eller hvad folk nu kan finde på. For det giver jo ikke en god historie i medierne.
apr 2010
Pia: Anima får stadig statsstøtte, de vandt sagen.
Nej Anima laver ikke jævnligt ulovlige ting. Det eneste har været at filme mink på privat grund. Hvilket har ført til afsløring af forfærdelig dyremishandling. Alle farmene, der blev fundet dyremishandling på er blevet meldt og flere af dem dømt.
okt 2010
apr 2010
Og så kommer du med argumentet, at der er blevet vist noget negativt om Anima i medierne, så det må være sandt.
Hvis du bruger det, at noget er kommet i medierne, som at noget er sandt. Så er er dyremishandlingen på minkfarmene som bliver vist i medierne jo også sande.
maj 2010
Du er fuld af løgn... Længere er den vist ikke
apr 2010
okt 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
okt 2010
Kaninpels ud af Føtex