426 visninger
|
Oprettet:
Twilight eller Harry potter? {{forumTopicSubject}}
ja lige lidt kedsomhedXD havd syntes i er bedst Harry potter eller twilight film/bøger?
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Bøgerne kan jeg ikke rigtig sige.
ELSKER Harry Potter på bog, men har aldrig fået læst Twilight - lidt i skræk for at jeg så finder filmene lidt skuffende, som jeg bla. gjorde med Harry Potter. (Synes der var fjernet alt for mange ting fra bogen til filmen).
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
har ikke læst harry potter så der kan jeg ikke udtale mig
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 6 Emner: 10 Svar: 57
jan 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 54 Svar: 163
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 107 Følgere: 100 Gnavere: 5 Emner: 188 Svar: 863
Lykkeline - *BEVAR ANNAGADE*
Hvorfor?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 107 Følgere: 100 Gnavere: 5 Emner: 188 Svar: 863
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 2 Svar: 2
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 45 Gnavere: 1 Emner: 40 Svar: 92
såå øm ved faktisk ikke
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men hele konceptet med at lave om på vampyrer så de glimter i sollys er en smule turn-off for mig.
I det hele taget er jeg slet ikke til det der nymodens romantik-pladder der overskygger det interessante i bøger. Jeg har aldrig gidet sådan noget.
Jeg var tilgengæld med på HP før det blev rigtig populært her hjemme.
Den første bog er super. Nr. 2 er der ikke noget ved, 3 og 4 er kanone, og så er jeg stået af på resten. Jeg har ikke taget mig sammen til at læse den sidste endnu, og jeg kan ikke huske hvad der sker i 5 og 6...
Det virkede pludselig som om det hele skulle gå så stærkt, så jeg mistede totalt interessen. Efter min mening bærer de tydeligt præg af, at der pludselig har været en film-deadline.
Men selve universet synes jeg er genialt.
Jeg har det med HP filmene som jeg har det med LoTR filmene. Jeg bliver nødt til at se dem som en hel serie, og så bliver jeg nødt til at lade som om de ikke er baseret på bøgerne.
Den første HP film var ikke super optimal hvad animation angår, men var helt fornuftig i forhold til tiden. Den fangede bare ikke mig.
Den første Twillight film (den eneste jeg har fået set), kan jeg faktisk rigtig godt lide, men det er en sødsuppe-tøse film.
Der er noget mere gang i HP efter min mening, og så er universet bare så meget mere gennemført i HP.
maj 2010
Som sagt, jeg har slet ikke kunnet tage mig sammen til at læse den, fordi jeg synes de blev dårligere og dårligere. Både på dansk og engelsk.
At filmene mangler en masse ting, er jo helt normalt, men Rowling har selv været inde over, så det er nok det hun har fundet vigtigst, der er kommet med.
Det samme kan jo siges om LoTR. Der har de godt nok også droppet en masse super relevante ting fra bøgerne, men et gør nu ikke filmene dårligere.
maj 2010
Og derfor har vi Underworld ^_^
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
jeg synes den nye måde man laver vampyrer giver mere mening end den gammeldags måde.. vampyrer kan ik ses i et spejl....øhh hvorfor ik:fordi de ik har nogen sjæl... så vidt jeg ved er det sgu ik sjælen man ser i et spejl men kroppen... og hvorfor brænde op i solen..det gir da heller ingen mening, så kan jeg bedre forestille mig der sker noget andet..men brænde op, arh det har jeg altid haft noget imod...
og nu er det ik varulve der er med i twiligth, men formskiftere...der er en forskel..det forklarer de også i bøgerne..
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
jun 2010
maj 2010
Han hed bare Draguilja eller sådan noget.
En sadistisk fyrste, der nød at tosurere fanger til døde.
Så er der forskellige cool udgaver af hele vampyr-ideen.
En vampyrs fortællinger er en af de mere kendte, og den er faktisk ret cool, på sin egen sære måde.
Buffy var et kæmpe hit da den startede, og den var også super underholdende de første mange sæsoner.
Der er en vampyr film, jeg simpelthen ikke kan huske hvad hedder, hvor hele filmen går på, at det er Judas der er blevet til Dracula. Genialt twist imo.
Jeg kan ikke se hvorfor man absolut skal ændre på noget der allerede findes, for at få nogle penge ud af det.
Så er det 100 gange sjovere, at læse om et helt nyt univers, hvor alt er lavet fra bunden, frem for rip-off ideer.
Twillight er jo ikke andet, end en chick-flick film i fantasy udgave. Det er set 100 gange før, og den eneste grund til at det er sjov, er at det holder sig til den tildels intetsigende skabelon man ser i den type film.
HP fangede ikke kun børn og unge da den kom ud. Der er også et hav af voksne, der var helt bidt af den, og læste videre når børnene var puttet og havde fået læst lidt op af en af bøgerne.
Men jeg tror så heller ikke, at Twillight nogen sinde har været tiltænkt samme målgruppe som HP serien.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
og jeg elsker og har altid elsket ting med vampyrer, men altid irriteret mig over det.
og nej de blir heller ik til flagermus hehe..
jun 2010
feb 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 11 Emner: 25 Svar: 38
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 2 Svar: 2
Twilight eller Harry potter?