{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Daisy's unger :) {{forumTopicSubject}}

Ja så er jeg på banen igen smiley
Jeg har i dag tjekket Daisys rede i bund og haft alle ungerne ude til hurtigt tjek - der er 7 stk!
Tak skæbne, jeg har aldrig oplevet så stort et kuld, og slet ikke ved en dværgvædder. Jeg har ellers tidligere, da jeg boede hjemme, haft mange kuld, og så kan man jo ærge sig over, at det ikke var dengang man fik så stort et kuld, i stedet for nu når man bor i en mindre lejlighed smiley Anyways, det skal nok gå og blive rigtig spændene smiley

Jeg har dog et spørgsmål med hensyn til pladsen: Daisy's bur måler 100 x 60 cm, men den plads bliver jo hurtigt fuldt ud især når ungerne bliver en 6-8 uger. Hvad ville i så gøre? Kan man til sidst (altså f.eks. når de er 7 uger) sætte nogle af ungerne sammen over i et andet bur, eller vil de tage skade af det? Jeg mener, de dier jo ikke længere på dette tidspunkt, og er derfor ikke længere afhængig af moren?
Mig bekendt vil det i hvert fald blive noget af en udfordring at få fat på et bur, der vil være stort nok til at huse dem alle når de først begynder at blive godt store - eller tager jeg fejl? I så fald, er der nogen der ved hvor man kunne anskaffe sig sådan et kæmpe bur?

Noget andet er ernæringen af mor og unger. Der er et indlæg i "det store forum" om en løvedhoved, der har fået 10 unger, og har 9 tilbage. Hun spørger om hun skal aflive de to mindste og folk kommer med forskellige råd og meninger. Jeg kan også allerede se en størrelsesforskel på Daisy's unger, men er ikke interesseret i at aflive. Derfor har jeg tænkt mig idag at købe noget modermælkserstatning som back-up, men hvad kan jeg ellers give Daisy for at give hende ekstra næring? Hun får hver dag alle de foderpiller og alt det hø hun kan spise og desuden gulerødder og æbler, samt nogle gange skvalderkål og bøgegrene. Jeg synes dog det er blevet noget småt med appetitten hos hende? Hendes gulerødder gider hun i hvert fald ikke og det er heller ikk alt hendes foder, der ryger ned. Hvad kan jeg variere hendes kost med? I førnævnte tråd blev der nævnt banan, men kan kaniner tåle det?

Hmm det er nogle lange tråde jeg får lavet de her dage smiley

Er der forresten nogen, der er interesseret i en unge, må I sige til smiley Alle ungerne er helt mørke, så de bliver ensfarvede. Jeg beholder selv en han, og en anden han er muligvis reserveret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Daisy's unger :)
Kommentér på:
Daisy's unger :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce