{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Sår. Hvad skal man lige stille op? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Nu er det sådan at jeg har to dejlige piger til at gå derhjemme, som er købt for nok snart tre uger siden smiley
Men den ene af dem havde fået en nogle sår bag ved ørene, da de havde gået rigtig mange sammen i et for lille bur, og både hunner og hanner sammen, så alle de unge hanner har jo skullet slosse og finde deres plads i buret, så vil tro det kan være derfor. Har dog læst, at mus også kan få sår af proteinforgiftning, og ved at ham der havde dem før, nogle gange gav dem rester fra aftensmaden.
Nå, men i hvert fald, så er det bag det ene helet, og er helt fint nu, men den bliver ved med at klø i det andet (det er jo logisk nok, da sår der er ved at hele ofte klør :b )
Har læst at man kan rense det med lidt brintoverilte, men hvad kan jeg ellers gøre, for at det holder op med at genere hende?
Det er ikke noget stort sår, eller noget som er farligt, så vil ikke mene, at en dyrlæge er nødvendig. Men enkelte dage klør hun sig så meget, at det bløder lidt, og det er jo mega synd for hende! smiley
Men har i nogle ideer til hvad jeg lige kan gøre, for at såret heler bedere, eller det ikke klør så meget på hende?
Kan man smøre en lille bitte smule på, af noget der hedder formucibacol (jeg aner virkelig ikke hvordan det staves, men har skrevet det som man udtaler det!?)? Hvis mine heste har sår, smørrer jeg en klat af det på, og så heler det meget hurtigt. Men kan man evt bruge en lille lille bitte smule af det til mus også?

Håber der er en der kan hjælpe!? For den lille tøs skal sku ha det godt! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår. Hvad skal man lige stille op?
  • #1   2. jun 2010 det kan også være skab eller øreskan, du skal en tur forbi dyrelægen

    jeg ville ikke bruge berntoilde, hvis dyr har små skarmmer skal man bruge klorhexicin, 0,2%

    så desvære du skal forbi dr dyr


  • #2   2. jun 2010 Okay, men når jeg ved det er forudsaget af, at den er blevet bidt i hos tidligerer ejer, så kan det jo ikke være det andet (jo, ved godt at der er en mulighed for, at det kan være sådan noget, men når ejeren har stået og set på, at den er blevet bidt i der, så vil det være ret ulogisk).
    Det er heller ikke noget som hverken har bredt sig eller smitter, så skab er helt udelukket! smiley
    Men hvad er øreskan?
    Altså "ved" jo, at det er bid, men man kan jo aldrig være 100% sikker. Men da det jo har helet fint på det andet øre, så kan det jo ikke være noget alvorligt, som ikke kan gå over af sig selv smiley


  • #3   2. jun 2010 I kan godt se såret på det her billed: (link fjernet)
    det ser dog allerede meget pænere ud nu, men kan bare ikke lide, at hun klør sig så voldsomt, så det bløder lidt nogle dage smiley
    Men har prøvet at smøre en lille bitte smule baby zink-salve på, som man bruger til børnenumser, hvis de er røde eller gør ond, og så håber jeg på, at de mindsker irritationerne lidt, så hun ikke behøver at klø der smiley


Kommentér på:
Sår. Hvad skal man lige stille op?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce