{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

"Diskusion" Emne: Kanin-unger {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte et emne der kan få lidt gang i os smiley
Emnet er: kaninunger/kaniner!
Min holdning til kanin mennesker og kanin unger er: det er skrækkeligt at se så forfærdelig mange kaninunger og også voksne kaniner til salg! Hvorfor avler folk hele tiden kaniner? Det er vildt så mange kanin unger der er til salg på GG, DBA, Gul og Gratis OSV. Der er næsten ingen der kan komme af med "alm." unger. En ganske alm. Sort/blå Dværgvædder er stort set umulig at komme af med! Men der er bare så mange der stadig avler dem! Hvorfor???

Hvad er jeres mening?! smiley
Vi holder os i en pæn tone, og tager dette som en underholdende "diskusion" smiley

God Weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Diskusion" Emne: Kanin-unger
  • #2   20. okt 2012 Så længe man har et formål med kuldet, og ikke bare avler fordi det er sjovt, så kan jeg intet problem se i det.
    Samtidig skal man selvfølgelig sørge for at man selv kan beholde ungerne hvis man ikke finder nye ejere til dem.
    Har man ikke plads til eventuelle unger, så må man lade hver med at parre.

    Og ja, vi avler, men har vi ikke plads til eventuelle unger, som ikke bliver solgt når de er 8 uger, så laves der bare ikke flere kuld, før der er plads til ungerne igen, og så udskydes eventuelle kuld til senere


  • #4   20. okt 2012 I år fik jeg fx. To kuld unger begge kuld var afsat på nær 2-3 uger og der beholder jeg så også selv 1 og de andre blev hos mig til de var sele trænet og lidt Mere interessante...
    Men jeg har lige fået en ung kanin hjem... Den var sat ved en glas container med et bur over sig og intet andet!
    Så mange tror at kaniner er det nemmeste lille dyr at have, men en kanin kræver meget tid og opmærksomhed! :)))


  • #5   20. okt 2012 Hvis der er et godt formål med kuldet, som fx. hop, men når bare man avler for sjov, og gør det fordi man godt kunne tænke sig en kanin unge, og så glemme at man godt kan komme til at stå i den situation, hvor man ikke kan komme af med ungerne, og man faktisk ikke har plads til dem.
    Men hvis der er formål med kuldet, så vil jeg sige at man godt kan tillade sig at avle.
    Men ja, jeg syntes at alle dem der bare vil have unger for sjov, og slet ikke har tænkt det nøje igennem, burde sætte sig og tænke tingene mere igennem, fordi at bestanden af kaninunger virkelig vokser og vokser, og tilsidst kan man jo ikke komme af med ungerne fordi der er så mange unger tilsalg.


  • #6   20. okt 2012 Men igen hvis alle avler med et formål, er der stadig mange unger til salg?
    Det er jo nemt at sige man avler med et formål, men hvilket formål? Gode hop kaniner behøver jo ikke at have 2 fantastiske hop forældrer, selvfølgelig ser det bedre ud på stamtavlen, men hvor mange er så forfærdelig interesseret i deres kanins papire ? smiley


  • #7   20. okt 2012 Sara
    Der er faktisk rigtig mange seriøse hoppere som går meget op i hvad der ligger bag sin kommende kanin, af familie.
    Så en underlig måde at stille det op.


  • #8   20. okt 2012 Det er rigtigt og det gør jeg selv, jeg kan selvfølgelig også bedst lide hvis mine
    Unger er efter nogle af mine talentfulde kaniner. Man skal tænke det godt igennem før man får kanin unger,,,, men der er mange annoncer med billeder af forældrene som springer meget højt, men der er stadig unger tilslag ? smiley


  • #9   20. okt 2012 Ja, og det svar kan jeg jo ikke give dig

    Men seriøse hoppere køber meget sjællent kaniner fra hoppere som ikke selv starter stævner, men kun hopper hjemme i haven.
    Og sådan annoncer er der rigtig mange af her inde.


  • #10   20. okt 2012 Ja og det er det der er så trist,,,
    Hvornår på året begynder du at avle Maria ?
    Jeg avler altid i April, maj måned så vejret er lunt og "sikkert for ungerne". Men flere og flere avler også i Januar, Februar nu, nogle for at være først ude med ungerne, har jeg læst ? smiley


  • #11   20. okt 2012 Til næste år starter jeg med at parre i januar/februar alt efter vinteren, med hvordan den bliver
    Men det er ikke for at være først ude, det er fordi det er den tid på året det passer bedst med at få det første kuld på den hun.

    I år har jeg ingen kuld haft, i 2011 havde vi to, et forår og et sommer, og i 2010 havde vi et i vinter.
    Så mange kuld, kommer der ikke herfra stalden


  • #12   20. okt 2012 Af ren og sker nysgerrighed, hvorfor avler i om vinteren ? Hvor står jeres kaniner, inde eller ude?
    Har altid haft en opfattelse af det var forkert at få kaninunger om vinteren, fordi det var for koldt ? smiley


  • #13   20. okt 2012 Vores står ude
    Hun blev parret om vinteren fordi det var der det passede med hop sæsonen og hendes alder, hun var 1,5 ca


  • #14   21. okt 2012 Ok. Har altid troet at kaninunger ikke klarede kulde særlig godt :///

  • #15   21. okt 2012 Kommer meget an på moren og reden smiley

  • #16   21. okt 2012 Vi fik to "UPS" kuld om vinteren, og de klarede det helt fint!! De fik MEGET hurtigt stor, stor pels, og elskede simpelthen at være ude i sneen, de var 1/4 Løvehoved 1/4 Hermelin 1/2 Dværgvædder.

  • #17   21. okt 2012 Sara:
    Jeg avler til hop, og er en af dem der hellere vil have kaninen siddende end at sælge til en forkert.. Den kanin jeg har tilsalg nu har jeg haft 5 henvendelser på, og den er altså stadig tilsalg.. En ganske almindelig rødbrun han..

    Du skriver at nok ikke særlig mange går op deres stamtavle, men jeg er så en af dem smiley Det er ikke ligegyldigt for mig hvad der ligger bag ved kaninen, jeg synes det er vigtigt at kende dens baggrund smiley
    Ja, alle kaniner kan lære at hoppe, men få bliver stjerner smiley

    Jeg vil helst have mine unger født i efteråret/vinter (vi har lige haft fødselsdagshop idag for 9 af mine kaniner:P) så er de nemlig klar til at være rigtig gode efter foråret smiley
    Jeg avler på så gode modergener at mine hunner har massere af mælk, og så gode mødre at de ikke lader dem fryse.. Selv hunner der får unger første gang har absolut ingen problemer med at passe dem eller give nok mælk smiley
    Jeg har forsøgt at avle i foråret/sommeren, men der går de ikke i brunst, nogle kloge hoveder siger jeg har avlet mig ud af det smiley


  • #18   27. okt 2012 Tror jeg kigger efter kaninunger på de forkerte sider så..
    Jeg sidder i den situation jeg rigtig gerne vil købe en lille brun eller karamel-farvet kaninunge smiley


Kommentér på:
"Diskusion" Emne: Kanin-unger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce