{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Bundstrøgelse ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har 5 skinny og en skinny bære nu er mit spørgsmål hvad er det bedste bundstrøgelse? Jeg har prøvet savsmuld syntes bare det sviner meget og de tisser i deres huse også ligger de i det våde vi skifter 2 gange om ugen. Så har vi lige prøvet med træpiller men ved vandet bliver det helt hårdt og det er så heller ikke super blødt i. Tænkte på at jeg har hørt om katte sand men det er ret koldt også har jeg set det der papir ting som jeg har tænkt på at prøve. Men vil gerne høre jeres erfaring og mening vi har dem jo i stuen så det skal gerne være noget der ikke lugter også skal de jo have det godt. Hø får de i høhækken det er jo deres mad så det syntes jeg ikke skal ligge i bunden kh Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bundstrøgelse ?
  • #1   17. aug 2012 Der er forskel på savsmule og spåner. Savsmuld er meget fint og er som navnet antyder smuld.

    Hvis man bruger grove spåner, som man bla. får i de er 26-28 kg. baller så synes jeg nu spåner virker rigtig godt.

    Du kan ikke ændre på at marsvinene pisser og skider der hvor de ligger, om det så er i huset eller uden for. Det ændre bundlaget ikke på.

    Træpiller vil jeg aldrig anbefale da det simpelthen er for hårdt for fødderne da de ikke har pels under fødderne ligesom f.eks kaniner.

    Så er der biobase, eller hemp du kan prøve. Nogle prøver og fleece bedding. Det er noget med fleece tæpper og håndklæder under.
    Personligt ikke min kop the.

    Jeg bruger spåner og har gjort det i 10 år, og jeg kommer nok aldrig til at bruge andet.


  • #2   18. aug 2012 Jeg vil anbefale at bruge fleece til de små nudister.

    Vi har en gruppe herinde der hedder "fleece bedding" der er en masse nyttige informationer :).


  • #3   19. aug 2012 Little: Kan du sende en link til det kan ikke finde det lyder spændene
    Til sortfod tusinde tak for svar jeg har hele tiden brugt sådan nogen spåner der bruges til heste som jeg køber på møllen også prøvede vi med pillerne da de tisser rigtigt meget nok fordi de får rigtig meget grønt og der er meget væske i, vi bøvler rigtig meget med fluer og det er super træls da vi jo gør marsvinene rene 2 gange om ugen og kaninerne som bor i kælderen ren 1 gang om ugen musene 2 gange om ugen og ørkenrotterne 1 gang om ugen så det burde bare ikke være det. Min mand er ved at bygge en reol til mine grise nu så håber jeg at jeg kan finde noget bedre bundlag kh Sanne


  • #5   19. aug 2012 Du kan bruge stalosan F under spånerne. Det tager bla. fluer.

  • #6   19. aug 2012 Tusinde tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Bundstrøgelse ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce