{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.313 visninger | Oprettet:

Før du skifter til fleece - fordele og ulemper {{forumTopicSubject}}

Et nyttigt emne til jeg der overveje at skifte til fleece.
Hvis nogen af jer vil tilføje/rette noget så skriv gerne :).

Dette bruger vi herhjemme
2-3 lag håndklæder i bunden og et lag fleece oven på.

-Vidste du at marsvin ser farver, og ikke sort/hvid som hunde? Så hvorfor ikke forkæle vores elskede grise med super fede farver og designs??
mine grise popcorner for eksempel hver gang de får et nyt design eller en ny farve i buret.
Nogen af dem har endda deres favorrit farver, de popcorner mest til.
Feks. så ELSKER Damon lilla, Grislig kan godt lide gul, Beloz elsker blå og Ganjo er helt vild med limegrøn!

Derfor bør du skifte til fleece:
1.Det er en del billigere i længden!
Forestil dig hvor mange penge du bruger på spåner, biobase, hemp, natur strø osv. om måneden ?
Fleecen kan genbruges utallige gange!

2.Det lugter mindre, hvis du self. husker at gøre rent i det, og fjerne våde håndklæder !

3.Det kan genbruges op til 50+ gange, og det kan vaskes i en normal vaskemaskine!

4. Der er mindre affald!

5. Du slipper for at slæve på affaldsæk efter affaldsæk, og tunge spåner!

6. Det findes i utallige farver og design, efter en hver smag

7. Det er i virkeligheden 20 gange nemmere at skifte bure, og nemmere at rengøre dem ordenligt.

8. Du slipper for dine fine fleece senge, huler og dine grønsager bliver fyld med spåner!

9. Det er meget blødere at gå på for dine grise, og de vil elske dig for det.

10. Hvis du fjerner lorte dagligt, så vil dit bur se meget mere rent ud, og ikke så rodet smiley

Ulemper:
1 Du skal fjerne lorte hver dag.

2. Skifte evt. våde håndklæder ud efter behov.


Du bør overveje om du dagligt har tid til at fjerne lorte?? Hvis ikke så stinker det.
Og håndklæder efter behov.

Husk at fleecen skal vaskes 3 - 4gange før brug, for at det får den ønskede effekt, hvor tis ryger igennem fleecen, og bliver suget ind i håndklæderne.

Held og lykke smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Før du skifter til fleece - fordele og ulemper
  • #2   3. jun 2012
    Jo det gør det.
    jeg har efter hånden 25-30 hånklæder og 23-30 stykker forskelligt fleece *rødmer*- så jeg plejer altid at have et "nødlager" hvis nu jeg ikke lige har fået vasket ;).

    - Jeg plejer at vaske hver gang jeg skifter hele buret, dvs. Ca. en gang om ugen.
    jeg smider mine håndklæder osv. ind i et dynebetræk, lukker det med en elastik og smider det i vasketøjs maskinen.
    Her om sommeren plejer jeg at lade fleecen luft tørre, ellers får det en tur i tørretumbleren . smiley

    Mit bedste råd til dig er at få en masse billigt fleece og gamle håndklæder til at starte med, så du har et lille lager at skifte med.
    Og så hvis du var tilfreds med det, kunne du købe fede designs senere?



  • #3   3. jun 2012 Og forresten, velkommen til ;).

  • #5   3. jun 2012 God ide ! smiley

    Så lidt da.
    Jeg opretter et emne der hedder "vis mig dit fleece!" senere, når vi er lidt flere medlemmer.
    Der kan man sætte en masse billeder ind af ens fleece og på den måde forhåbenligt inspirere hinanden, med fede designs og indretning! smiley

    Jeg håber flere her i danmark får øjnene op for fleece.
    Og hvor glade vores små mutter er for at gå på det bløde, og så er vi så heldige at det fåes i fede designs, og endda billigere end det meste strøelse. smiley


  • #6   30. jun 2012 Jeg vil mene du ikke kan bruge plastik poser alene, og fleece oven på.
    Og det er fordi at tissen løber jo igennem fleecen, og så suger håndklæderne det. På den måde er fleecen altid tør.
    Men du kan bruge en masse aviser under fleecen, og evt. en plastik pose under aviserne ;).

    Du skal vaske fleecen ca. 3 - 4 gange før brug.
    Hvad mener du med pakke ind ?


  • #7   30. jun 2012 Ja lige præcis, plastik - aviser - fleece < den rækkefølge.

    Ja når du vasker det brugte fleece så skal du smide det i et dynebetræk, for at undgå at små høstrå, hår og lorte ikke sætter sig fast i vaske maskinen, det er også pænt ulækkert jo.
    Men når du vasker dit fleece før brug så bare smid det i en vaskemaskine.
    Hvis ikke du vasker fleecen før brug, så lugter det mere og tissen løber ikke rigtig igennem, så det bliver vådt og ulækkert.


  • #8   1. jul 2012 Hvor spændene A. C.
    Kan du ikke sætte nogen billeder ind af dt ?


  • #9   30. jul 2012 God Info for sådan en som mig som vil begynde at bruge fleece.
    Lige nogle spørgsmål?

    1) kan jeg nøjes med 2 forskellig slags fleece og 6 håndklæder når jeg kun har et bur?

    2) er forberedt på at samle pøller op hver dag, men hvor tit skal man enlig skifte alt ud?

    3)kunne det hjælpe at sætte et hjørne toilet i det hjørne min han ihvertfald plejer at "skide"

    4) skal selv betale så hvor kan man for mest billige håndklæder og fleece, min mor vil ikke have jeg bruger vores egne håndklæder?

    5) har i en måde man kan forhindre for meget hø fnuller over det hele på fleecet?

    Det var det tag på forhånd smiley


  • #10   30. jul 2012 1) ja det tror jeg godt du kan.

    2) det er sådan lidt forskelligt, jeg skifter hele buret 1 gang om ugen.

    3) det er ikke alle marsvin der kan lære at bruge toilet, men nogen få kan. Nu hvor din skider i et hjørne så ville jeg tro du godt kunne :).

    4) ja, har faktisk oprettet et indlæg herinde, hvor man kan se hvor man kan købe billigt fleece. Du kan godt få billige håndklæder i genbrug butikker.

    5) Nu elsker mine marsvin at gemme sig i store bunker hø, så de får det i en plastik kasse, men selvfølgelig kommer det stadig udover det hele, det gør dog ikke mig noget.
    Ellers er jeg sikker på du kan holde høet på plads med en hø holder og så for at undgå hø over det hele, så stille en bakke med spåner i lige under høet så det ryger deri og ikke på fleecen..
    Se i mit album med "fleece bedding" så kan du se hvad jeg mener.

    Så lidt, og held og lykke med det smiley


  • #11   30. jul 2012 Okay.. Mange tak for svar tror jeg spørger min mor i næste uge om jeg må og hvis hun er lidt skeptisk kan jeg vise hende hvad du har skrevet smiley

Kommentér på:
Før du skifter til fleece - fordele og ulemper

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce