{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.163 visninger | Oprettet:

HURTIG HJÆLP!! Hun flytter sine unger {{forumTopicSubject}}

Hej:)

Jeg har en meget ung hamster, som desværre var gravid da jeg fik hende, og hun har nu født 9-10 unger.. Vi giver hende en masse ro, men her i morges, var 2 unger faldet ud af huset, da det er lidt oppe i højden, vi hjalp lige ungerne op, og hun tog pænt imod dem, vi flyttede buret ned i bunden, så de ikke kunne falde så meget ned.. men så begyndte hun at flytte dem op i hjulet, og nogle gange løber hun rundt i hjulet imens de bare ligger der.. vi satte så huset på plads, og hjalp ungerne der op. UDEN at røre ved dem.. men hun flytter hun lidt af dem igen, og nogle gange løber hun bare rundt med en hamster unge i munden:( Ungerne er 1-2 døgn gamle.. Hvad gør vi? skal vi blive ved med at hjælpe dem op i huset, eller skal vi lade hende selv styre det?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HURTIG HJÆLP!! Hun flytter sine unger
  • #1   10. mar 2012 Det er normalt at moderen flytter rundt på sine unger. Kan du ikke finde et skjulested, som bare kan stå nede i bunden? Så vil du formenlig ikke have det problem.
    Bare fjern det andet skjul og sæt det nye derind - evt. find en lille urtepotte, og slå lidt af kanten af - og lad hende selv flytte ungerne derind.

    Ungerne tager ikke skade af, at blive løftet på - Det er deres natur.


  • #2   10. mar 2012 Husk art i overskriften

  • #3   11. mar 2012 Kan du ikke fjerne hjul osv, mens ungerne er så små?

    Når en rotte-mor herhjemme føder, har hun ikke så meget som en køje i buret. Der er kun huler på bunden, for så kommer risikoen ikke for at hun lægger dem et dumt sted.

    Når ungerne bliver 3-4 uger gamle, kommer der stiger, rør, køjer osv ind i buret, for så er de store nok til selv at drøne rundt, og moderen flytter heller ikke så meget på dem i den alder.


  • #4   11. mar 2012 hej igen:) Hun har nærmest to reder nu er det normalt? Tænkte på om jeg evt. skal tage billeder af buret, så i kan hjælpe mig lidt:) men jeg kan altså hører at ungerne piver mega meget:(

  • #5   16. mar 2012 Hamster unger piver generelt rigtig meget.
    Du skriver ikke om hun har rede materiale af nogen slags?
    Hvis hun ikke har noget, så giv hende en god håndfuld toilet papir, for så vil.jeg tro hun bygger rede og faldder til ro.
    Og som det er sagt før, så tag hjulet ud indtil ungerne selv har futtet rundt 1 uges tid. Det skader på ingen måde hamster-mor.
    Går ud fra i ved at ungerne skal gå køns opdelt fra de er 5 uger og kort der efter 1 unge pr. bur da de ellers med største sandsynlighed vil begynde at slås til modstanderen er død. (grimt men sandt)


  • #6   16. mar 2012 hun har bygget reden i hjulet nu, tror at huset var for lille, men hun løber ikke i hjulet eller noget, passer kun sine unger, men hvornår kan man begynde at gøre rent i reden?:)

  • #7   16. mar 2012 Rede i hjulet er ikke unormalt.
    Man må ikke gøre rent i reden, det klarer hun selv.
    - måske er du så heldig at hun flytter dem ud af hjulet når hun synes den bliver for snavset.
    Grunden til at man ikke må gøre rent i reden er som med de fleste andre dyre unger at ungerne og reden ikke må lugte fremmet i hamster-mors næse smiley

    Men hvis du ikke rører reden og ca 10 cm rundt om den kan du gøre rent i buret når ungerne er 1 uge.
    Dog kan du godt fjerne f.eks. agurk der jo ikke må ligge og mugne samt de værste pøller hvis hun samler dem i reden. Men så lidt som mulig berøring af unger og rede som muligt ind til de selv begynder at kravle ud/rundt.


  • #8   17. mar 2012 hun tisser kun og det i reden smiley


  • #9   18. mar 2012 Du kan evt. Fjerne det værste bæ med en plastik ske (eller lignende,som ikke skal bruges til mennesker mere) men kun mad der kan mugne og efterlad en smule pøller så hun kan finde sit wc igen smiley

Kommentér på:
HURTIG HJÆLP!! Hun flytter sine unger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce