{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.243 visninger | Oprettet:

fra inde-kanin til ude-kanin {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har indtil nu boet i lejlighed og har haft min teddydværgkanin i to måneder. Han er derfor vant til at stå inde i buret og løbe rundt i lejligheden.

Nu flytter vi snart i hus, og mit spørgsmål er derfor, om han kan tåle at komme ud i haven og løbe rundt? Kan han tåle at spise græs?
Jeg vil stadig gerne have at hans bur står inde, da jeg ellers frygter, at jeg ikke får snakket nok med ham.

Noget helt andet er, at han er meget humørsyg. Nogle dage ligger han bare under sofaen og virker bange for os, når vi prøver at snakke med ham.
Andre dage slikker han os (det sker ikke så tit mere) og løber efter os.

Han er lidt svær at blive klog på. Kan vu gøre noget for at gøre ham mere tam og ikke så bange for os?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra inde-kanin til ude-kanin
  • #1   26. apr 2011 HVIS han ikke har fået gras i de to måneder han har boet indee, er det meget vigtigt at du ikke lader ham få for meget til at starte med, evt begynde at give ham lidt dagligt..

    De kan sagtens tåle at komme ud og løbe selvom de er inde, har selv en inde kanin som bliver sluppet løs i haven og så tuller hun skam rundt i 4 -6 timer...
    Så længe vejret er godt, sker der intet ved det.. Ville ikke foreslå det hvis det regnede, blæste kraftigt, eller sneede smiley

    Men ellers ud med ham smiley De elsker at komme ud og rende smiley
    Hvis du gerne vil have ham til at blive udekanin, kan du også sagtens det !!
    Hvis det blæser lidt i tiden du sætter ham ud fx. så giver du bare massere af halm, men du vil se at kaninen meget bedre kan lide at være ude, i hverrt fald her om sommeren smiley


  • #2   26. apr 2011 Det med at få ham tam...

    Det er vigtigt du giver ham plads !!! du har kun haft ham i 2 måneder, og det er vigtigt at du bare lader ham komme til dig..

    Hvis jeg har kaniner der er sky og bangem så tager jeg den ind i et lille rum og så sætter jeg mig på gulvet...

    Så løber den lidt rundt og så LIGGER jeg mig ned, så jeg er nede i deres niveau.. på den måde ser de dig ikke som en trussel.... der bliver du bare liggende, og lader ham komme hen og snuse til dig.. men husk det er meget vigtigt DU ikke bevæger dig.. eller prøver at røre ham.. Han har brug for at høre din stemme, så han ved det er tryghed.. Du skal snakke sødt til den..

    Når den så ikke ser noget farligt i at komme hen og snuse, prøver du stille at føre hånden mod den, hvis den vender sig og løber, så vender du ryggen til den siddende, og venter på den kommer igen..

    På den måde vil du ikke overfuse ham, men samtidig gøre dig selv iinteressant.. Så vil han begynde at komme hen til dig ( hvis du gør det rigtigt ) og stille kunne begynde at nusse ham på hoved... Husk kun to strøj og så vender du dig igen smiley på den måde vender de sig til det, og det virker !!!!! smiley ( med kælekaniner altså )

    En sidste ting, tving aldrig en kanin der er utryg til kæl, og husk ikke at tvinge ham i buret heller smiley
    Lok ham med grunst og giv ham en masse godbider, husk han skal tage dem fra din hånd smiley



    Håber du kan bruge det :=)


  • #3   26. apr 2011 Tak for det. Jeg vil prøve at ligge mig mere ned på gulvet til ham, og lade ham komme hen til mig, når han selv har lyst til det.

  • #4   26. apr 2011 Jeg har lige et spørgsmål mere:

    Fnuggi er jo en teddy = langt hår, men for tiden har han kort hår på ryggen. Der er ikke andet at se end det korte hår. Kan det være fordi han skifter til sommerpels eller hvad kan det være?


  • #5   26. apr 2011 Den kan godt hive pelsen af sig selv, og især med sådan store teddy dyr for det mega varmt her i sommeren...

    Hvis du ikke udstiller ville jeg foreslå at klippe ham, DOG pas på du ikke får fat i huden smiley


Kommentér på:
fra inde-kanin til ude-kanin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce