2.047 visninger
|
Oprettet:
Min kanin,s tænder {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen her er der et billede af min kanin,s tænder fordi at jeg vil gerne vide om han har tandfejl eller om de er okay fine og sunde/raske jeg synes de ser fine ud hvad synes i ?
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
du skal være obs på udvikling af tandspidser på kindtænder. det er normalt noget du ikke selv kan kontrollere da de fleste kaniner ikke vil samarbejde, men dyrlæge undersøger det med noget som ligner det vi mennesker bliver undersøgt med hvis man skal have tjekket øre.
tandspidser kan både komme på ydersiden af kindtænder og genere laver sår i kinden eller inderside så den får skader på tungen.
min kanin fik et 1 mm hul i siden af tungen.
jeg lærte ham at jeg kunne få lov til at mærke i begge sider af kinderne uden at han bed mig.
Det kan være et kronisk problem og jeg fik min kanin behandlet hver 3-4 måned. altså fik ham lagt i narkose og gik dem slebet væk.
symptomer kan være han ikke spiser så meget m vægttab til følge eller kun vælger/ selektere de nemme ting at spise, kan få diarré og man kan opleve at kaninen tygger op og ned istedet for"trøvtygge".
Minkanin var meget uheldig og fejlede flere ting så du skal bare have det i tankerne og dyrlægen tjekker det jo når du får den vaccineret.
der findes faktisk en dyretandlæge hvis man er uheldig at der er noget galt med tænderne.
Hvis du nogensinde skal have din kanin i narkose og du skal vælge en dyrlæge hvis der så er en som bruger "gas anæstesi" hedder ofte sevofloran eller isofloran istedet for de stikker kaninen.
"gassen" er lynhurtigt ude af kroppen og så får den selvfølgelig noget smertestillende at vågne på hvor de med den anden type er groggy klart længere og i den periode kan de ikke selv varmeregulere så man skal have dem liggende på varmepude og det kræver tættere obs.
kaniner er også lidt skrøbelige at bedøve dog har jeg aldrig oplevet komplikationer trods mange narkoser bla ved længere varende operation for blæresten.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
Der kan du få svar påå mange ting.
jul 2017
Følger: 1 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 1 Svar: 13
Min afdøde kanin Ninus, spiste ikke hø eller grene da vi ikke var opmærksomme på det. Det endte så med at hans tænder blev for lange og begyndte at gro opad, han fik gigt i kæben og kunne ikke tygge, til sidst sagde lægen, at der ikke var mere at gøre.
Jeg har ikke forstand på hvordan tænderne skal se ud, men jeg kan ikke se noget der ser helt forkert ud som jeg kunne hos Ninus.
Håber at du kan bruge det til noget
Min kanin,s tænder