{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Kanin m. bylder. Kræft? {{forumTopicSubject}}

Min ene kanin der fylder syv i år, har massere af bylder spredt på hele kroppen. Ved maven og over ryggen er der flere små, men lige ved nakken er der én stor. Han er ikke øm, har prøvet at massere dem. Mine forældre er selvfølgelig med inde over, og vi har fælles besluttet at tage til dyrelægen på mandag. Her vil vi som udgangspunkt få ham aflivet, medmindre dyrelægen kan give os et svar på, hvad det er, og om det kan behandles uden store omkostninger. Jeg er meget bekymret og søger råd og vished i hvad min kanin oplever lige nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin m. bylder. Kræft?
  • #2   14. maj 2017 Altså bylder er jo ikke kræft, bylder er en infektion og bylder kan der gå hul på - så mon ikke det du mener, er at din kanin har buler overalt?

    Buler kan være kræft, irritation i kirtler (afhængig af placering), fedtknuder og andet - det kan være både godt og skidt, og det bedste er som I har tænkt, at ta' til dyrlægen.


  • #4   14. maj 2017 Hvis den har så mange bylder, hvorfor er den ikke kommet til dyrlæge for længst? Bylder skal åbnes og renses i bund, ellers kommer de igen og kan sprede sig hvis kaninen får sår

  • #5   15. maj 2017 Bylder er hævelser, fyldt med betændelse og pus - kræftknuder er noget andet.

    Men kræft kan givet øget risiko for infektioner, pga nedsat immunforsvar - men mig bekendt viser kræft sig ikke som bylder, for det er to forskellige ting.
    - En kræftknude er en fast masse, hvor byld er en flydende masse, og har man set begge dele åbnet vil man også kende forskellen.

    En byld bør åbnes og renses, og ikke bare ignoreres, det kan forårsage meget skade.

    Men bylder overalt tyder på en grim infektion - hvis vi reelt set snakker om bylder, og ikke hævelser og buler på anden vis.


Kommentér på:
Kanin m. bylder. Kræft?

Annonce