{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Udekanin på denne årstid? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal lade min kanin stå ude nu hvor de lover helt op til -15 grader?

Han har stået ude siden i sommers, og her da efteråret begyndte at bryde ud satte vi ham ind i vore cykelskur som er et lukket skur, hvor han er beskyttet mod den hårde vind, men der er jo stadig lige så koldt som udenfor skuret næsten.

Han går alene, og har nogle håndklæder han kan putte sig i. Men bør jeg tage ham indenfor i den hårde vintertid? Han har jo ikke nogen andre kaniner at putte sig med som avlerne har?

Håber på reelt svar.

Mvh Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udekanin på denne årstid?
  • #1   25. nov 2010 Jeg ville nok vælge at tage ham ind... Min skulle i hvert fald ikke stå ude i det her vejr smiley

• #2   25. nov 2010 Men hvis jeg tager ham ind saådan permanent, så vender han sig til varmen også kan han jo ikke komme ud i sin løbegård ??

• #3   25. nov 2010 hos de fleste avlere går kaninerne alene, så det betyder ikke noget at han ikke har nogen at putte med. Du må endelig ikke tage ham ind, det kan han ikke klare, du skal bare sørge for at han har masser af halm. HVis han står i et skur skal han nok klare sig, kaniner tåler meget bedre kulde end varme. Hvis du tager ham ind, kan han få hedeslag og dø af det, så det vil jeg stærkt fraråde. Halm halm og masser af halm, det er løsningen smiley

• #4   25. nov 2010 Han har formentlig allergi overfor halm, så han får håndklæder i stedet for halm, men det er vel lige så godt ?

• #5   25. nov 2010 Her går vores også ude om vinteren.
    De kan meget bedre klare en høj frost grad end en meget høj sommer temperamtur.
    Så længe de har masser af halm af putte i, så skal de nok klare den.

Hvis du mener han har allergi for halm, så kontakt dyrlægen, så der kan blive lavet en test.
    Hvis han har allergi for halm, så synes jeg ikke han skal stå ude, da der ik er den samme isolation i håndklæder som der er i halm.
    Men det er ved at ære ved sidste chance for at flytte ham ind.

• #6   25. nov 2010 Han har skam været ved dyrlægen, op til flere gange med det. og de er ikke sikre på at det er det.. men det er en mulighed.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #7   26. nov 2010 Kaniner kan tåle ned til - 40 grader, så længe de har halm og selvfølgelig mad og vand smiley

Jeg synes ik du skal tage den ind. Det er også forsent nu, da de har lavet vinterpels, og så bliver det ALT for varmt for den indenfor.

• > Simse <

#8   26. nov 2010 Håndklæder og tæpper samler fugt. Brug halm i stedet smiley

• > Simse <

#9   26. nov 2010 Hov, så lige at han ikke kan tåle halm.. Hvis ikke, så giv ham massere af hø hver dag. Ikke håndklæder smiley

Han burde sagtens kunne holde varmen. I kan jo prøve at lægge halm i den ene ende af buret, og se hvad der sker.

• #10   26. nov 2010 ja vi prøver også det med halmen idag smiley tak for råd alle sammen

Kommentér på:
Udekanin på denne årstid?

Annonce