{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Lange kløer - what to do? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en hamster hun på 1 år som har ualmindeligt lange kløer. Har haft ialt 4 hamstere men ingen af dem har haft så langere kløer og de har selv slebet dem. Mit hamster har både sten i buret og grene til at slibe dem på, men den sliber dem ikke. Den går også på spåner som er en forholdsvis grov bund.
Det er ikke muligt at klippe neglene på den da den er meget livlig og meget lille.

Nogen har nogen bud på hvad man kan gøre? Det er lige før at neglene kroger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lange kløer - what to do?
  • #1   12. apr 2017 Jeg har sammen problem, godt nok med min ældre guldhamster dreng.
    - Det gælder simpelthen bare om at få ham vækket, inden han selv står op også har man lige 5 min til at klippe negle, mens han sidder stille og vågner. smiley

    men man skal selvfølgelig være forsigtig.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   12. apr 2017 Hold den fast og få dem klippet. Hellere den bliver holdt godt fast i et halvt minut end, at den får permanente skader fra for lange negle.

  • #3   12. apr 2017 Har du selv hamster bluebunnies? De er umulige at holde på hvis ikke de vil, og utrolige smidige.
    Samtidig er især dværgene meget skrøbelige, så det er altså en dårlig samt umulig ide, bare at presse/holde dem fast.

    Emily hellere se, om min teknik virker på din hamster også, hvis nu den er træt. Så får i også begge en sikker og god oplevelse ud af det. smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #4   12. apr 2017 Trine; Jeg har haft og der hjalp det at være to til at ordne det. Man skal selvfølgelig ikke klemme dem. smiley

  • #5   12. apr 2017 Trine: Det er et dværghamstee jeg har, ja smiley Lille, hurtig og smidig. Må prøve at se om jeg kan imens den er ved at vågne og få min søster til at hjælpe smiley

  • #6   12. apr 2017 Har nu prøvet. Og det kunne SLET ikke lade sig gøre:/ selvom jeg fik hjælp. Hamsteret er på størrelse med en pegefinger og kan slet ikke stå stille.. Ved ikke hvad jeg skal gøre ved det...

  • Emma D
    Emma D Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 11 Svar: 5
    #7   18. apr 2017 Ved ikke om dette stadig er et problem eller du har fået løst det? Jeg har personligt ikke har problemer med der, men min venindes dværg havde lange negle, og der hjalp at proppe den ned i en si så neglene ligesom stikker igennem og så klippe dem sådan. Evt. Vær to så en kan holde hamstere nede og en anden klipper smiley
    Derudover er det en god ide med nogle sten i dit bur - det hjælper med at de sliber dem naturligt.


  • #8   18. apr 2017 Emma D: Jo der er stadig et problem:/ og den har både grene og sten i buret men det virker ikke:/ vil prøve det med sien, tak for det smiley

  • #9   19. apr 2017 Hold og klip hurtigt, jeg har klippet kløer på både dværg og guldhamster, også de livlige..

Kommentér på:
Lange kløer - what to do?

Annonce