{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

HJÆLP, marsvin ensomhed {{forumTopicSubject}}

Jeg går og har ondt i hjertet, da min elskede marsvin pige forlod denne verden for 2 dage siden. Problemet er dog at jeg ikke er alene.

Hendes meget sky roomate, en han på 4 år, har også ondt.

Jeg havde to grise der gik sammen. Hannen fik jeg fra en mand som lod ham gå sammen med en kanin i et lille bur, hvilket første til at han var meget bange og sky da jeg fik ham. Min pige var dog meget tam og udadvendt, så hun fik hurtigt varmet ham op på trods af han ikke er meget for andre marsvin.

Nu er hun væk, og jeg har en lille fyr der ikke aner hvor hans bedste veninde er blevet af, og det er hjerteskærende at være vidne til hans ensomhed.

Han brummer og spiser når jeg sidder ved siden af, men så snart jeg går så sidder han bare i timevis og ser ud i luften.

Ja, jeg burde skaffe en kammerat, men kan ikke blive ved, har fundet ud af mit hjerte simpelthen ikke kan klare at miste dem smiley jeg ved godt det "bare" er marsvin for nogle, men jeg knytter mig alt for dybt til mine dyr.

Min mor har to grise, og vi har snakket om at han kan komme på besøg ofte (hun vil ikke tage imod ham) så han i det mindste får lidt selvskab, den anden mulighed er at sælge ham, men han er så sky og det har taget to hele år at gøre ham tam overfor mig (kun mig, ikke engang manden kan nærme sig uden han farer ind i sit hus) og jeg tænker han ville blive endnu mere stresset og deprimeret af at skulle et nyt sted hen?

Hjælp hjælp hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP, marsvin ensomhed
  • #2   2. mar 2017 Hvis det var mig ville jeg enten købe to unger, eller finde et nyt hjem til ham, med flere grise.

  • #3   2. mar 2017 Som det bliver skrevet så er marsvin flokdyr så enten må du anskaffe dig en ny ven til ham ellers må du finde ham et nyt hjem hvor han kan få en ny ven.

    Som det også bliver skrevet duer det ikke han får besøg af andre marsvin for du så fjerner dem igen, det bliver han bare mere ked af og forvirret over. Det vil være direkte synd.

    En del af det at have dyr er at gøre hvad der er bedst for dyrene også selvom det gør ondt på os mennesker.

    Marsvin omstiller sig ret hurtigt til nye mennesker og nyt sted. Så det vil han helt sikkert godt kunne klare. Også selvom du siger han er sky.


  • #4   4. mar 2017 Tak for jeres svar, det var lidt hvad jeg selv gik og tænkte. Hvor/hvordan finder jeg ham et nyt hjem? Er DBA en dårlig idé?

    Og er det ikke svært når han ikke er helt ung længere og oven i købet sky?

    Han spiser heldigvis en masse igen allerede, men tænker det kun er et spørgsmål om tid før han bliver meget ensom.

    Har ikke bestemt mig for hvad der skal ske endnu smiley Hmm.. Savner sådan min pige stadigvæk


  • #5   5. mar 2017 Der er jo nogle mennesker med mange marsvin, der har hanner alene, men hvor hannerne står så de stadig får opfyldt deres sociale behov.

  • #6   5. mar 2017 Du kan f.eks finde en opdrætter via DMK: http://marsvineklub.dk/category/kreds1/

    Eller melde dig ind i denne fb gruppe: https://www.facebook.com/groups/Marsvinesalg/

    Opdrætterne gør meget for hanner ikke skal gå alene, de får bla. han unger når opdrætterne har nogle til at gå med, plus de går med hunner så længe så muligt.

    Men der er stor forskel på at hannerne går alene i perioder, og så på hele deres liv.


Kommentér på:
HJÆLP, marsvin ensomhed

Annonce