{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Endnu et marsvin? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået og tænkt på at anskaffe mig endnu et masvin.
Men er det mon en dum idé? De to jeg har nu er virkelig glade for hinanden og elsker at lege og putte sammen. Kan det mon påvirke deres venskab hvis der kom endnu en lille han?
En anden ting er om buret er stort nok til 3 marsvin eller om jeg skal ud og ha et større. Burets mål er L 119 x B 59 x H 47 cm.
Hvis jeg beslutter mig for at anskaffe mig endnu en gris, hvordan gør jeg det så bedst? Skal jeg lade dem hilse på hinanden i løbegården, skal jeg lade den nye være i et bur ved siden af så de kan se hinanden (og hvor længe?) eller skal jeg gøre noget helt andet? :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et marsvin?
  • #1   18. nov 2010 risikoen er der altså... nogengange når man har en god solid hangruppe, så kan man fåkke det hele op, ved at tilsætte endnu en ingrediens.

    Hvis du gør, så skal du jo bare have gjort dig nogen tanker om en evt. plan B.

    Umiddelbart ku buret godt være stort nok, specielt hvis du indretter med hylder osv, sådan at alle kan få noget privatliv.
    Jeg havde selv en bøssetrio gående på 100x58, og det gik fint indtil den ældste blev en meget gammel mand - så tolererede han ikke den yngste længere.


  • #2   18. nov 2010 Tak for svaret :o)
    Puha jeg synes det er svært. Drengene har det jo fantastisk sammen, men samtidig drømmer jeg om sådan en langhåret lille sag.
    Altså jeg har jo et ekstra bur hvis det skulle gå helt galt, men selvfølgelig skal det overvejes grundigt :o)


  • #3   18. nov 2010 Hvis jeg havde en velfungerende hangruppe, så ville jeg ikke turde - man risikerer lynhurtigt at den velfungerende gruppe, slåsser på kryds og tværs - inkl. med den burkammerat de ellers har hygget og haft det godt med.

    Hanner er lidt tricky at få til at gå sammen til tider! smiley

    Et er jo at den nye ikke kan accepteres, men den gruppe man allerede har kan også gå i stykker.

    Så ville jeg hellere overveje et nyt bur, med to nye hanner.
    - Eller alternativt kastere de to du har, og give dem en dame hver, hvis du har lyst til en lille langhåret yndig en smiley

    Det er ikke helt nemt det med grupper *GG*


  • #4   18. nov 2010 Mine to hanner, der altid havde haft det fint sammen, vendte fuldkommen overfor hinanden det sekund jeg satte den nye hanunge ned i buret. Jeg blev nødt til at skille de to gamle ad, da de farede i flæsket på hinanden.
    Jeg fortrød noget så inderligt at jeg havde valgt at få en tredje, men dagen efter forsøgte vi at sætte dem sammen igen, og det gik fint. De har det rigtig godt alle tre sammen nu, og at få en tredje beboer tvang de to gamle til for alvor at fastligge rangorden, så nu er der mere harmoni i flokken end der nogensinde har været før.
    Men aldrig om jeg turde spolere freden igen, så det bliver sidste gang jeg skal have mere end 2 hanner sammen - det var vidst meget heldigt, at de blev gode venner mine 3..


  • #5   19. nov 2010 Puha det er en dum chance at tage så :o(

    Ja jeg må ha mig et bur mere med et par mutter. Der er ikke andet at gøre :oD


  • #6   19. nov 2010 Anita, du kan ligeså godt lære det - man starter med 2 marsvin, og pludselig har de formeret sig på mystisk vis - man behøves ikke engang ha' en han + hun for det *GG*

  • #7   19. nov 2010 Hahaha.. :oD

Kommentér på:
Endnu et marsvin?

Annonce