{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.142 visninger | Oprettet:

Hjælp til tæmning af Dværg hamster {{forumTopicSubject}}

Hej alle gnaver-elskere!

Nu har min kæreste og jeg haft vores dværghamster i lidt over 1 uge og nu vil vi begynde at tæmme den så den ikke bare er i buret men også kan komme lidt ud. Planen for imorgen lyder på at vi laver en fæstning af bøger og kasser på gulvet den kan løbe rundt på og vil prøve at lokke den lille fyr til os med noget mad og måske til en start få ham op og sidde i vores hænder.

Vi skal tilmed ud og se på en hamsterkugle imorgen han kan komme i og løbe frit rundt i lejligheden smiley

Er det en god plan med en hamsterkugle?
Er det en god plan med en fæstning?

Er der evt ting jeg skal være opmærksom på mht til den lille?

Eller har i andre metoder til hvordan jeg kan opnå det bedste resultat imorgen?

Jeg vil sætte pris på at folk der ikke ejer en dværghamster lader denne tråd ligge til dem der ejer en da det er det jeg vil få mest ud af jeg glæder mig til jeres inputs og til dagen imorgen!

Mvh Alan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til tæmning af Dværg hamster
  • #1   4. nov 2010 Hej en metode mange bruger er at lade hamsteren få tillid til jer imens den er i buret til at starte med, prøv at sidde med hånden nede i buret med en godbid, og lad den vænne sig til jer langsomt.

    Jeg bruger en anden metode, og det er at tage hamsteren op af buret om den vil det eller ej , på den måde vænner den sig også til at være i hænder , og med tiden vil den gerne spise guf når man sidder med den i hænderne, vejen til et hamsters hjerte er igennem maden smiley

    Men husk det kræver tid og masser af tålmodighed at gøre en hamster tam.

    En kulgle kan han godt bruge til at få motion, men det er ikke noget som gør ham tam.
    En fæstning syntes jeg i skal vente med til han er tryg ved jer tror bare at det vil forvirre ham mere hvis han skal løbe i en "indhegning" (fæstning) på gulvet.


  • #2   5. nov 2010 Jeg har godt nok ikke dværghamster længere men har haft 3 tidligere, så håber jeg må give min mening til kende?

    Jeg synes det er en god ide, som Hanne K skriver, at vænne hamsteren til jer mens den er inde i buret. FInd noget guf som den er helt vild med og gi den det af hånden inde i buret. Hvis lågen er stor nok til at i kan have begge hænder der inde kan i efterhånden se om i kan lokke den op på den ene hånd mens i har godbidden i den anden og så først gi den guf når den måske sætter forpoterne op på hånden. Når den er helt tryk ved at stå med poterne på hånden kan i øge kravet til den og så først gi den guf når den er oppe på hånden med alle fire ben..
    På den måde er den i et miljø som den føler sig tryk i og kan selv vælge om den vil være sammen med jeres hænder og få lækkerier eller om den vil være for sig selv og gå glip af guf..

    Hvis den efterhånden fatter at jeres hænder = guf, vil det til enhver tid være nemt at få fat i den og den vil nyde jeres selvskab..

    Mht. hamsterkugler, så tror jeg at det må være noget frustrerende for sådan et dyr at rende rundt i en lukket kugle og ikke have mulighed for at komme til at undersøge ting og heller ikke have mulighed for at komme i skjul hvis den bliver bange for noget.. Jeg ville aldrig selv bruge sådan en ihvertfald.. Så hellere lave et fort eller en anden form for indhegning som den kan komme ud på opdagelse i.. Det gode ved hamstere er jo at man ikke skal lave særligt høje afspærringer før de ikke kan komme over.

    Held og lykke med at tæmme den lille smiley


  • #3   5. nov 2010 læg et lagen/dug på sofaen og lad den løbe der, husk at sætte hånden foran når den løber ud mod kanten, hamstere kan godt finde på at hoppe ned..

    Sæt jer selv i sofaen også smiley Og hav godbidder parat når den kommer hen til jer


  • #4   7. nov 2010 Jeg har lidt opgivet hamsterkuglen - Og når jeg prøver med slap hånd at få den op bider den mig smiley

    Så nu tager jeg dem bare fra buret og tager med op i sengen og lader den løbe rundt på mine hænder jeg ved ikke om den får for meget stress af det eller hvad siger i? Den skal jo lære jeg ikke er farlig på en eller anden måde og når den sidder i hånden bider den ikke heller ikke når jeg lukker den sammen smiley

    Andre råd?

    Mvh Alan


  • #5   7. nov 2010 Ja tålmodighed smiley

  • Maliina D
    Maliina D Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   30. dec 2015 Jeg har godt nok først lige fået et men det med godbidderne vil jeg da prøve

  • #7   22. jan 2017 Jeg har faktisk det samme problem fik et dværghamster i går. Han er næsten kønsmoden. Han væser en del så snart man bare har en hånd i buret næsten. og hvis han går op i ens hånd når man har den liggende forsigtigt i buret bider han. Jeg ved ikke hvad man skal gøre da jeg er van til de hamster jeg får har haft har været nogle jeg har haft fra de var helt små.

  • Sascha S
    Sascha S Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   4. mar 2017 hvor gammel er dit hamster?
    Fordi hvis den stadig er et ung hamster, kan den godt finde på at bide.
    Men det går over...
    Hilsen Sascha


Kommentér på:
Hjælp til tæmning af Dværg hamster

Annonce