{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skaldet Svin
  • #1   12. okt 2010 Der er da mange der godt kan lide dem smiley Personligt elsker jeg dem, de er sååå kære :3 de ligner nemlig, som du siger, små flodheste.

  • #2   12. okt 2010 Der er da mange der elsker dem! smiley De små flodheste er ikke til at stå for

  • #4   12. okt 2010 Jeg kan ik lide dem.. sorry, men sys de er forfærdelig grimme! og kan så absolut ikke se meningen i de ikke skal have pels?



  • #5   12. okt 2010 Der er masser der kan li dem.

    for mit vedkommende synes jeg også de var utrolig grimme og klamme til at starte på.

    Men deres temperment er helt specielt. De har bare noget i tempermentet som jeg ikke synes de andre racer har. Og det kunne jeg ikke stå for. Jeg skulle bare lige ha 1. Og 1 blev til flere. Og nu opdrætter jeg dem.

    Louise B angående du ikke kan se hvorfor de ikke skal ha pels, nej måske ikke men der findes jo både hårløse rotter, hårløse katte osv.
    Og et eller andet sted er det jo bar en race med sit eget særpræg ligesom alle andre racer er.

    Om man kan li dem eller ej, ja det er jo op til en selv ligesom med alle andre racer osv.


  • #6   12. okt 2010 jeg er også modstander af hårløse katte... kan vitterlig ik se meningen i det.. smiley

    De er fra naturens side skabt med pels.. så hvorfor fratage dem det?
    sys ikke det er pænt, og hvis det pga folk har allergi, så må man jo finde på noget andet, end at avle hårløse dyr til ens eget behov..

    ikke noget negativt, men kan bare ikke forstå meningen med hårløs smiley


  • #7   12. okt 2010 Nu er det jo så heller ikke fordi vi der opdrætter skinnyer avler dyr til folk der har allergi eller andet. Det er jo ikke os der har skabt skinnyerne fra starten af....
    Om man kan se "meningen" eller ej - det er en race som alle andre, hår eller ej.


  • #8   12. okt 2010 nej, men ved de ofte blir brugt til folk der allergi.. ikke sagt dermed at alle i opdrættere gør det af den grund.. det var blot et eksembel.

    ja det er en race, men kan derfor af den grund stadig ik se en grund til at avle dem på den måde uden pels, men fred være med opdrættere og ejere af dem, hver sin holdning og godt for det da smiley

    der er jo som regel en grund til at dyrene ser ud som de gør, og hvad er grunden til de skal se sådan her ud- altså ingen pels, hvad er formålet?

    hmm tror jeg prøver at google lidt
    husk stadig godt humør smiley


  • #9   12. okt 2010 "Skinnyerne optrådte første gang i et laboratorium i Canada i 70´erne.
    De blev født som en spontan mutation og det fandt man hurtigt ud af, at det var en større fordel p.g.a. deres manglende pels, da man brugte disse dyr til forsøg.

    De isolerede genet for nøgenheden og udnyttede det. Det er det samme gen, man kender fra hunde og katte. Laboratoriet ville ikke af med dyrene så der blev smuglet nogle ud derfra. De første dyr der blev smuglet ud var alle hvide rødøjet skinnyer. Man avlede dem med almindelige marsvin for at lave flere avlsdyr og få en sundere linie."

    kopieret fra (link fjernet)

    Fandt selv (tak google) ud af hvad formålet med den manglende pels var/ er.. smiley
    og sortfod : god hjemmeside du har om skinny smiley


  • #10   12. okt 2010 Jeg må også ærligt indrømme at skinny marsvin ikke er mig. Kan bedst lide dyr med en ordentlig pels at ugle i smiley

  • #11   13. okt 2010 Louise: Kan godt forstå du synes det er mærkeligt dyrene absolut skal være uden pels når det ikke er naturligt. Det synes jeg også er underligt. Men samtidig synes jeg faktisk det er fantastisk de er her. De er så skønne at se på og har deres helt egen personlighed som ikke ligner andre marsvins. ;D

    Vile virkelig ønske jeg ejede en, men nu er det sådan at jeg har en mor som synes de ligner vanskabte rotter smiley og min mor hader rotter. Øv!


  • #12   13. okt 2010 Så lidt Louise. Men i stedet for skinnu klubbens hjemmeside så er det bedre og finde informationerne på www.skinnyfakta.dk da skinnyklubbens hjemmeside lukker så snart den skal betales igen da den ikke er aktuel mere.

  • #13   13. okt 2010 Jeg kan hverken lide hårløse hunde, katte, marsvin, rotter eller mus. DOG er der enkelte undtagelser...

  • #14   13. okt 2010 Næ men jeg kan heller ikke li rotter....

  • #15   13. okt 2010 oki så vil jeg kigge lidt der.. kan stadig ik lide dem, men sys det er spændende nok at læse om hvordan de er blevet til og hvordan de er i forhold til pelsmarsvin smiley



  • #16   13. okt 2010 Jeg synes også de var ulækre i starten. Sådan tror jeg mange reagerer indtil de har oplevet deres væsen og haft én i hænderne.

  • #17   13. okt 2010 Jeg elsker skinny'er!:'D<3
    -Som Von Fancy siger, så har de et skønt temperament..:) Et super godt eksempel på, at udseendet ikke altid tæller for det indre:')


  • #19   13. okt 2010 *Mente self Sortfod..:P

  • #20   13. okt 2010 Der er da mange herinde med skinnyer, så jeg vil ikke påstå at der er ingen der kan lide dem smiley

    Personligt foretrækker jeg dyr med pels, om det så er marsvin, mus, rotter, katte eller hvad det er smiley


  • #21   13. okt 2010 Jeg synes de er rigtig rigtig grimme. Men det er det der gør dem så chamerende og vidunderlige ;D

  • #22   13. okt 2010 jeg har selv 2, og venter også unger :O)
    syntes de er fantastiske! - de har også et helt andet sind.. men alle kan jo ikke lide alle dyr..!- jeg syntes fx. at rotter er klamme,.. og alle dyr med røde øjne finder jeg også utrolig utiltrækkende..


  • #23   13. okt 2010 Nogen synes de er grimme.. andre at de er fantastiske...

    Hvorfor SKAL alle synes det samme?
    Hvorfor er det ikke iorden at have personlig smag og preferencer uden at det skal opfattes som noget negativt?


  • #24   13. okt 2010 vi SKAL da heller ik synes det samme.. det er der da ingen der siger?

    vi fortæller hver vores holdning til dem..men sys da ik vi mener at andre SKAL kunne/ikke kunne lide dem..?

    jeg ser ikke noget negativt herinde.

    at jeg sys de er grimme er min holdning og at andre kan lide dem er da fint nok med mig.


  • #25   13. okt 2010 Jeg kan rigtig godt lide skinnyer, men lige pt har jeg ikke planer om at skulle have en igen smiley

  • #26   14. okt 2010 Jeg synes det er helt forkert at sige de er grimme og ulækre.
    Ja, de har bestemt et helt specialt temperment.
    Jeg avler selv skinny'er og jeg har ikke allergi. Jeg er bestemt imod folk med allerig vælger at købe skinny's da de har lidt hår, og derfor er det ikke alle der kan tåle skinny's.
    Jeg elsker mine skinny's over alt på jorden og jeg er glad for jeg købte skinny's og ikke alm. marsvin (Har haft alm. marsvin), da alm. marsvin er meget kedeligere.
    Når jeg alver på mine svin er de self. lidt sarte fordi de intet hår har, ellers har jeg aldrig haft nogle problemer med mine Skinny's eller deres unger.


  • #28   14. okt 2010 Nej for det er som oftest ikke selve pelsen allergikere er allergiske overfor.
    Så derfor ville jeg heller ikke anbefale skinnyer til allergikere hvis de ikke kan tåle marsvin generelt.


  • #29   14. okt 2010 Jeg har en tibetansk terrier, hun er allergi venlig. Jeg kender nogle der godt kan tåle hende så det er meget forskelligt.
    Jeg har hørt de fleste regere på skæl og ikke på selve håret.


Kommentér på:
Skaldet Svin

Annonce